حجت‌الاسلام‌ رفیعی در رشت:

شهدا از وضعیت بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی و حجاب در جامعه ناراضی هستند

رفیعی در یادواره شهید خجسته گفت: خانواده‌های شهدا از وضعیت بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی و حجاب در جامعه ناراضی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی محمدی در سی‌امین سالروز شهادت سردار شهید حجت خجسته اظهار کرد: شهادت یک مقام و جایگاهی است که در روایات به آن غبطه می‌خورد.

وی به فرمایش رسول اکرم(ص) درباره مقام شهید اشاره کرد و افزود: شهید پس‌ از اینکه صورتش بر زمین می‌خورد گویا نه گوشش به بدی شنید و نه زبانش به بدی سخن گفته است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه یکی از هشت درب بهشت متعلق به شهدا است، گفت: شهدا تنها گروهی هستند که خداوند مستقیم با آن‌ها صحبت می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه با نخستین خون ریخته شده شهید پاداش‌های فراوانی به وی عطا می‌شود، بیان کرد: با ریختن نخستین قطره خون شهید گناهانش بخشیده و شهید در نزد خداوند وجه الله می‌شود.

این کارشناس فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بابیان اینکه شهدا تنها گروهی هستند که پس از شهادت تمایل دارند به دنیا برگزیدند، گفت: لذتی که در شهادت وجود دارد شهدا تمایل دارند زنده شوند و دوباره شهید شوند.

رفیعی با اذعان به اینکه در جامعه امروزی نیازمند پیاده کردن اخلاق شهدا هستیم، گفت: اکنون کتابی در قالب ۵۰۰ هزار جلد در حال انتشار است و باید نگریست و در سیره زندگی و وصیت‌نامه شهدا باید تأمل کرد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه وصیت‌نامه شهدا باید در کتب درسی و سینمای ما وجود داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری از جشنواره فیلم فجر انتقاد کردند و تأکید دارند تا ارزش‌های اسلامی در آن‌ها نمایان شود.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از سند ۲۰۳۰ گفت: مسلمانی که قرآن ،نهج‌البلاغه ، صحیفه سجادیه و کتب اخلاقی فراوان دارد هیچ نیازی به سند ۲۰۳۰ ندارد.

این کارشناس فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بابیان اینکه در جامعه کنون باید نظام اخلاقی شهدا پیاده شود، افزود: خداوند در قرآن ویژگی‌های زیادی برای شهدا وضع کرده که ضرورت دارد در جامعه نشر و اشاعه پیدا کند.

رفیعی بابیان اینکه نخستین خریدار شهدا خدا است، گفت: شهدا از عابدان، ساجدان، آمران به معروف و ناهیان منکر و از توبه‌کنندگان و استغفار هستند و یقیناً خداوند چنین شخصیتی را برای خود می‌خرد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه باید اخلاق شهدا در جامعه پیاده شود، ابراز کرد: همه شهدا بلااستثنا سفارش بر ولایت‌فقیه، رهبری انقلاب و حفظ ارزش‌های اسلامی تأکید کرده‌اند.

رفیعی بابیان اینکه باید بر فرمانده کل قوای ما که سید و فرزند حضرت زهرا (س) است افتخار کرد: همین‌که فرمانده کل قوای کشور ما محمدرضای مشروب‌خوار اهل عیش و نوش نیست جای شکر دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از آمار بالای مجردان در جامعه، گفت: نباید برنامه‌های ما معطوف به برگزاری همایش‌ها و سیمینارها در خصوص ازدواج شود.

این کارشناس فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بابیان اینکه خانواده‌های شهدا از وضعیت بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی و حجاب در جامعه ناراضی هستند، گفت: خانواده‌های شهدایی هستند که هم پدرشان شهد شده و هم همسرشان در جبهه‌های نبرد با داعش در کشور غریب شهید شده و از فقدان پدر و همسر ناراحت نیستند اما از وضعیت بد ولنگاری فرهنگی و کم‌حجابی در جامعه می‌رنجند.

رفیعی با تأکید بر اینکه اطمینان داشته باشند که نظام باقی خواهد ماند گفت: روستای فردو در قم بالای ۱۰۰ شهید دارد باید دید چه کسی توان دارد ارزش‌های این نظام را جابجا کند و برای این نظام نقشه بکشد.

وی بابیان اینکه دشمن نمی‌تواند در عرصه نظامی بر ایران غلبه کند، گفت: متأسفانه دشمن توانسته در عرصه فرهنگی بر کشور غلبه کند و این جای درد دارد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه باید در اموری که خداوند هم‌ردیف با شهادت اجر می‌دهد تلاش کرد گفت: باید در اوج شهوت به یاد خدا بود و بر آن غلبه کرد و یا اینکه بر محتاجی کمک کرد و در اجر خدا سهیم بود.

Share