نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر

جوانان منتظر میز و صندلی برای استخدام نباشند | نجفی یک انسان دوست داشتنی بود

شکری با تمجید از عملکرد محمدعلی نجفی گفت: ایشان انسان دوست داشتنی بود که اقدامات مناسبی را در زمینه رفع بیکاری در گیلان انجام داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود شکری در جلسه رفع موانع تولید با بیان مشکلات روستاییان گفت: تعدادی از روستاهای تالش از امکاناتی همچون آب، برق، گاز، راه مناسب و سایر موارد لازم برای زندگی بی بهره هستند.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر با انتقاد از برخی سازمانها گفت: عمل فراتر از قانون تنها در حوزه اختیارات رهبری است که موجب صدور حکم حکومتی می شود و سازمان منابع طبیعی فراتر از ظرفیتهای قانونی خود عمل کرده و از تحویل ۴۳۸ روستا در شهرستانهای تالش، رضوانشهر و امسال خودداری می‌کند.

وی تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد روستاهای حوزه با این مشکل روبرو هستند که موجب ایجاد هزینه‌های استعلام و گردش کار ۶ تا ۱۲ ماهه برای تعیین تکلیف طرحها در این روستاها میشود.

شکری برای مدیران حاضر در جلسه یک توصیه داشت و خاطر نشان کرد: مدیران بیش از وظایف و قانون عمل نکنند چرا که ما جامعه مدنی داریم و ۳۸ سال از انقلاب میگذرد.

نماینده تالش تشکیل کارگروه رفع موانع تولید را دستور رهبر بیان کرد که توسط دولت تدبیر و امید راه اندازی شده و ادامه راه دولت قبل است.

وی در ادامه افزود: تداوم دولت قبلی موجب شده تا بهانه ای وجود نداشته باشد و باید حرفی برای رهبر انقلاب داشته باشیم و موانع پیش روی تولید را برداریم. ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی تنها گزینه های پیش روی جامعه هستند و در شرایطی که عملا استخدامهای دولتی متوقف شده است تنها بخش غیر دولتی می تواند در این مورد چاره ساز باشد.

شکری همچنین گفت: عدم تحقق سرمایه گذاریهای خارجی پیش بینی شده باعث شده با توان داخلی تکیه کنیم.

این نماینده مجلس بر نظارت خود در زمینه توزیع اعتبارات اشتغالزایی صندوق توسعه ملی تاکید کرد و گفت: نظارت به معنی مچ گیری نیست.

وی از عدم تخصیص ۴.۵ میلیارد اعتبارات صندوق توسعه ملی در تالش انتقاد کرد و گفت: متقاضیانی که موفق به دریافت اعتبارات نشده اند باید دلایل این کار را به نماینده مجلس گزارش کنند تا از وزارتخانه مربوطه پیگیری شود.

شکری خطاب به مدیران گفت: به جوانان بگویید منتظر میز و صندلی برای استخدام نباشید که تنها راه کاریابی استفاده از ظرفیت تولیدی و خدمات است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مبلغ ۱/۵ میلیارد دلار از سرمایه صندوق توسعه ملی برای اشتغال از طریق تولید تخصیص پیدا کرده که در ۶ ماهه دوم سال پرداخت میشود.

وی با تمجید از عملکرد محمدعلی نجفی گفت: ایشان انسان دوست داشتنی بود که اقدامات مناسبی را در زمینه رفع بیکاری در گیلان انجام داد.

شکری همچنین گفت: سهم گیلان در سال ۱۳۹۵ از اعتبار رفع موانع تولید، ۴۰۰ میلیارد تومان بود که ۲۵۰ میلیارد دیگر نیز توسط استاندار جذب شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی سود این اعتبارات را پایین ذکر کرد که کم سودترین مقادیر به طرح های بخش کشاورزی اختصاص می یابد.

وی خواستار افزایش بهره وری کار سازمانهای دولتی شد و گفت: فرهنگ حقوق بگیری در ایران حاکم است که باید در مجلس اصلاح شود تا هر کس بر اساس میزان عملکرد خود دستمزد دریافت کند.

نماینده تالش از نحوه کار اداره حفاظت محیط زیست برای پاسخگویی به استعلامها انتقاد کرد و از بازنگری در زمینه نحوه تخریب واحدهای مسکونی ساخته شده در منطقه حفاظت شده لیسار سخن گفت.

وی خاطر نشان کرد: تبعات اجرای احکام تنها متوجه محیط زیست تمام میشود و باید در مورد تخریب واحدهای غیرمجاز با هماهنگی نماینده و فرماندار عمل شود.

Share