امام جمعه انزلی در مراسم بزرگداشت عید غدیر در نیروی دریایی رشت:

تاکید بر اطاعت و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه | غدیر منشأ وحدت و رُشد امت اسلامی

غدیر موجب وحدت در امت اسلامی است و اگر وحدت بدست آید ، مسلمانان هم در امور مادی و هم اُمور معنوی رشد خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم گرامیداشت عید سعید غدیر خم با حضور فرماندهان و کارکنان در مسجد حضرت ولیعصر (عج) فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی برگزار گردید.

در این مراسم امام جمعه شهرستان انزلی، عید غدیر را یکی از بزرگترین اعیاد امت اسلامی معرفی کرد و افزود: عید غدیر عیدی که خداوند آن را موجب اکمال دین می نامد.

وی جایگاه غدیر را در تکامل انسانها بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: غدیر نه مختص به شیعه و نه به اسلام بلکه برای تمامی بشریت است، همانطوری که نبوت پیامبر گرامی اسلام فقط مختص به مسلمانان نبوده و نیست.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: هر کسی که طالب رشد، تعالی و کمال است، غدیر برای او یک برنامه تکامل دهنده است و شناختن فضیلت حقیقی غدیر به انسان برتری می دهد، لذا توجه به غدیر برای رسیدن به این نکته است که اگر انسان به دنبال تعالی  در همه امور است، چراغ راهش غدیر و حرکت در مسیر اهل بیت (علیه السلام) است.

وی افزود: با استقرار نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت نظام ولایی در کشور ما و در مقایسه با آنچه امروز در دنیا و سایر کشورهای اسلامی می گذرد، بخوبی می توان قداست و پاکی بیشتر را در جامعه اسلامی ایران مشاهده کرد.

امام جمعه انزلی با اشاره به این نکته که غدیر منشأ وحدت و رُشد امت اسلامی است، گفت: اگر وحدت بدست آید، مسلمانان هم در امور مادی و هم اُمور معنوی رشد خواهند کرد.

حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد: سود و منفعت و سلطه دشمنان در ایجاد تفرقه است و کشور اسلامی ما هم اکنون علیرغم توطئه های بی شمار دشمنان که هنوز هم با شدت ادامه دارد، توانسته است در این دنیای پرآشوب و به خصوص این منطقه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و این در سایه حاکمیت ولایت مطلقه فقیه در جامعه اسلامی ماست.

نماینده ولی فقیه در شهرستان انزلی درپایان سخنان خود گفت: یکی از نکات مهم امروز که هم در بین مردم و هم در بین مسئولین برای رسیدن به یک جامعه اسلامی مطلوب باید مورد توجه قرار گیرد اطاعت و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه است.

Share