خاوری با حضور در دفتر دیارمیرزا به مناسبت روز خبرنگار:

باید قدرت کمیسیون ماده ۵ و ماده ۱۰۰ محدود شود | افزایش ضریب نفوذ آسفالت راه روستایی

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه مسیرهای روستایی بسیار مهم هستند، گفت: یکی از اهداف نظام جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر است که با ایجاد دسترسی روستایی این هدف نظام را تحقق می یابیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با حضور در دفتر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز خبرنگار را تبریک گفت.

خاوری با قدردانی از فعالیت های این مجموعه خبری، گفت: امسال شکل تقدیر و تشکر از رسانه ها را تغییر داده و حضورا خدمت رسانه های تأثیرگذار استان رسیدیم.

وی با اشاره به اثرگذاری رسانه ها در جامعه، اظهار داشت: دیارمیرزا در عرصه رسانه بسیار هوشمندانه عمل کرده است و جایگاه خوبی در استان دارد.

خاوری در ادامه نهاد راه و شهرسازی را نهاد عریض و طویلی دانست و افزود: با وجود اینکه برخی مشکلات اقتصادی بر سر راه قرار دارد اما دولت بسیار خوب عمل کرده است و مشکلات مالی سبب توقف پروژه ها نشده است.

وی همچنین در ادامه به خدمات دولت در بخش راه روستایی اشاره کرد و گفت: ۷۸۵۰ کیلومتر راه روستایی با ضریب نفوذ ۳۹ درصد بود ولی اکنون این مسیر ۹۲۰۰ کیلومتر و با ضریب نفوذ ۵۳ درصد افزایش یافته است که با این وجود همچنان از شاخص کشوری عقب هستیم و این سبب می شود که مطالبه محور عمل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه مسیرهای روستایی بسیار مهم هستند، گفت: یکی از اهداف نظام جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر است که با ایجاد دسترسی روستایی این هدف نظام را تحقق می یابد و زمینه رضایتمندی مردم نیز فراهم می شود.

افتتاح ۱۴۰۷ واحد مسکن مهر در هفته دولت

خاوری با بیان اینکه مسکن مهر پروژه خوبی بوده است اما ایراداتی در اجرا دارد، اظهار داشت: برخی مشکلات سبب شد که این پروژه با تأخیر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه ۵۱۵۰۰ مسکن مهر در گیلان ساخته شده است و ۱۴۰۷ واحد در هفته دولت افتتاح می شود یادآور شد: در نهایت نزدیک ۱۱ هزار واحد می ماند که نصف آن بدون متقاضی است و نصف دیگر مربوط به تعاونی هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه به غیر از لوشان و رودبار در سایر استان، مسکن مهر جانمایی خوبی شده است، گفت: کیفیت ساخت مسکن مهر متوسط رو به بالا است ولی عالی نیست.

خاوری با اشاره به اینکه گیلان در خصوص طرح های جامع تفضیلی در جایگاه خوبی قرار دارد، اظهار داشت: انجام طرح تفضیلی یک موضوع و اجرای آن موضوع دیگری است.

مدیرکل راه شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از ساخت و سازهای شهرها غیرقانونی است، گفت: نیازمند اصلاح قوانین هستیم و باید قدرت کمیسیون ماده ۵ و علی‌الخصوص کمیسیون ۱۰۰ محدود شود زیرا نمی شود که ۳ نفر برای یک شهر تصمیم گیری کنند.

پیشرفت راه آهن قزوین رشت مناسب است

وی در خصوص آخرین وضعیت ریلی و راه آهن استان و تاخیر به وجود آمده در افتتاح نیز اظهار داشت: وضعیت شرایط راه آهن استان خوب است اما همه موضوعات دست دستگاه اجرایی نیست. تنها شرکتی که فلز قسمتی از پل را در ایران تولید می کرد از شرکت های زیر مجموعه امیرمنصور آریا است و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است و علی رغم اینکه قرار بود دو ماهه تحویل دهد ۷ ماه به تاخیر افتاده است.

خاوری ادامه داد: ۹۹ درصد زیرساخت های راه آهن گیلان آماده شده است و تنها ۳۵۰ متر از تونل باقیمانده است و ۱۴۰ کیلومتر از ۱۶۴ کیلومتر ریل گذاری شده است.

گفتنی است در پایان مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از خبرنگاران دیارمیرزا تجلیل کرد.

Share