با حضور هنرمندان

به همت کمیته بانوان ائتلاف «رشت من» جنبش خنده روجا فام برگزار شد

جنبش خنده روجا فام با حضور علی علیپور و ارشد امیر اسکندری از هنرمندان شبکه باران روز دوشنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت ماه در ستاد مرکزی این ائتلاف برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جنبش خنده روجا فام با حضور علی علیپور و ارشد امیر اسکندری از هنرمندان شبکه باران روز دوشنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت ماه در ستاد مرکزی این ائتلاف برگزار شد.

 در این برنامه محمد حسن عاقل منش، کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر رشت، مریم ابراهیمی، مؤسس و مدیر کلوپ بانوان روجا فام و رئیس کمیته بانوان ائتلاف «رشت من» ، دکتر صالحه روحانی رئیس کارگروه پزشکی و فریده رشیدی، رئیس کارگروه ورزشی کمیته بانوان ائتلاف «رشت من » حضور داشتند  و به ایراد سخن پرداختند.

مریم ابراهیمی مؤسس و مدیر کلوپ بانوان روجا فام و رئیس کمیته بانوان ائتلاف «رشت من» در ابتدای برنامه توضیحاتی در خصوص تشکیل جنبش خنده ارائه نمود و گفت: جنبش خنده از ۶ ماه پیش در فرآیندی به نام چالش ۵۰ سالگی تجلی یافت.

وی با اشاره به اینکه سن ۵۰ سالگی سنی است که در آن تجارب بسیاری کسب کردیم، اظهار داشت: با رسیدن به این سن بسیاری از بانوان احساس پیری می کنند و دچار افسردگی می گردند. چالش ۵۰ سالگی برنامه ای برای کاهش افسردگی در بانوان است و ما در این برنامه به بانوان آموزش می دهیم با کاهش سن سلامتی، روحیه خود را ارتقا دهند و به عنوان سکان داران خانواده با شادابی و نشاط خود حالی خوب به خانواده های خود هدیه دهند.

محمد حسن عاقل منش، کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر رشت و مهمان ویژه این برنامه راه نجات از بسیاری از مشکلات و بیماری ها را دور ساختن دغدغه ها و ناراحتی ها از ذهن عنوان کرد و گفت: برای شاد زیستن باید غم ها و غصه ها را از دل بیرون کنیم.

وی  هدف خویش از ورود به عرصه اتخابات را خدمت رسانی به مردم در راستای مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: اگر در انتخاب خود دقت داشته باشیم و جمعی را انتخاب کنیم که همراه و همدل باشند، به خروجی مطلوب خواهیم رسید و به این ترتیب افراد اصلح راه یافته به شورای شهر  قادر خواهند بود در مسائل حساس و مهم تصمیم گیری های درست داشته باشند.

دکتر صالحه روحانی رئیس کارگروه پزشکی کمیته بانوان ائتلاف «رشت من »  با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی سال ۲۰۱۷  را سال « مبارزه با افسردگی» نامگذاری کرده است، افزود سطح هورمون های زنانه (سروتونین) در خانم ها در آستانه ی ۵۰ سالگی کاهش می یابد که این امر باعث می شود از شادی آنها کاسته شود. از این رو ما بر آن شدیم در کلوپ جنبش خنده روجا فام به مبارزه با افسردگی برویم و با ارائه تکنیک هایی به بانوان برای خندیدن به بهانه ها و سوژه های مختلف شادی را به ذهن آنها القا کنیم.

فریده رشیدی، رئیس کارگروه ورزشی کمیته بانوان ائتلاف «رشت من » با بیان اینکه با خنده می توان بر دشواری های جسمی غلبه کرد خاطر نشان کرد: باید خندیدن را تمرین کنیم تا از اثرات مثبت خنده درمانی بهره ببریم.

وی ضمن دعوت از تمام بانوان برای شرکت در جلسات جنبش خنده به بیان فواید خندیدن پرداخت وگفت:  مبارزه با افسردگی با افزایش ترشح هورمون های سروتونین و حس سرمستی و سر حالی ، تقویت دستگاه گوارش، تقویت عضلات صورت، رفع مشکلات رفتاری در افراد خجالتی و مایوس، کنترل استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن از اثرات مثبت خندیدن است.

شایان ذکر است ارشد امیر اسکندری و علی علیپور در انتهای این برنامه به اجرای نمایش طنز پرداختند و لحظات شاد و مفرحی را برای بانوان حاضر در جنبش خنده رقم زدند.

Share