اظهارات افتخاری در همایش اقتصاد مقاومتی

از بیان راه نجات شهرستان فومن تا بدهی ۷۰۰هزار میلیاردی دولت

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت:‌‌ ضروری است از همه فرصت‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ‌حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری تنها راه نجات‌ اقتصاد کشور است،‌ اظهار کرد:‌ اقتصاد مقاومتی ضرورتی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: ‌با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی آن اقتصادی است که به یک ملت امکان و اجازه داده می‌شود تا در شرایط فشار و تحریم هم رشد کند و هم شکوفا شود.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک تدبیر بلندمدت در برابر اقتصاد وابسته به واردات و اقتصاد پول‌محور است،‌ خاطرنشان کرد:‌ ضروری است از همه فرصت‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار در جمع کارآفرینان در سال ۸۹ اشاره کرد و گفت: کشور در شرایط اقتصادی امروز و مخصوصاً در مقابل دشمنان باید به سمت اقتصاد مقاومتی سوق داده شود تا در شرایط بحرانی و تحمیل فشار و تحریم‌ها بتواند از استعدادها و توانمندی‌های موجود در کشور به نحو مطلوب بهره‌مند شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه فومن شهرستانی آسیب‌دیده، سیاست‌زده و دارای مشکلات عدیده‌ای است، تصریح کرد:‌ مشکلات شهرستان یک شبه حاصل نشده است که یک شبه قابل حل باشد.

وی با تاکید بر اینکه خرابی روستاها و شهرهای ما بدلیل عدم کارایی شوراها است،‌ افزود: مسئولین روستاها باید نسبت به شناسایی استعدادهای روستا اقدام کنند تا با بهره‌مندی درست فرصت‌های تولید و اشتغال را در روستا ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام افتخاری به نامگذاری سال جاری مبنی بر«اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» اشاره کرد و گفت:‌ وضعیت ایران اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست به گونه‌ای که در همه زمینه‌ها شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بی‌شماری می‌باشیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، کشاورزی،‌صنعت، ورزش، گردشگری و توریسم از محورهای اساسی و مورد تاکید بنده است،‌ ابراز کرد: ورود به بخش گردشگری و توریسم،‌کشاورزی،‌صنعت و تحقق اقتصاد مقاومتی راه نجات شهرستان فومن است؛ چرا که نه اِلمان‌های ما در بخش توریستی و گردشگری و نه ساخت و سازهای ما در شهرها و روستا مناسب با شهرستان است.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه عدم مدیریت موجب تخریب ساختمان‌های قدیمی و ارزشمند در شهرستان شده است، گفت: این در حالیست که در شهرهای بزرگ توجه ویژه‌ای بر بناها و اماکن قدیمی به عنوان یک نماد می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلات کشور بدهی قریب ۷۰۰هزار میلیاردی دولت است، ادامه داد: یکی از کارهایی که به جد در کمیسیون عمران در حال پیگیری است در خصوص بخش معماری اسلامی و ایرانی است. باید بپذیریم که نمادهای ساخت و سازهای ما در شهرها و روستاها نه اسلامی  و نه ایرانی است.

حجت‌الاسلام افتخاری از اخذ مجوز و آغاز عملیات آسفالت ۵۰روستای فومن خبر داد و تصریح کرد: تلاشمان رفع مشکلات و توسعه زیرساخت‌های شهرستان با همکاری و تعامل همگان است. ‌

وی با اشاره بر وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی فومن، افزود: با توجه به اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی فومن به یک دغدغه برای مردم تبدیل شده است به جد پیگیر تعیین تکلیف وضعیت آن می‌باشیم. در ساخت این پروژه اِلمان‌های و زیبایی‌هایی شهر مدنظر قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه طبق سرشماری اخیر ۲۵درصد مردم ایران روستانشین هستند، متذکر شد:‌ بنا است در سال ۲۰۳۵، ۳۰درصد مردم جهان روستانشین باشند این در حالیست که اکنون ۲۵درصد جمعیت کشور ما روستانشین می‌باشند که مشکل‌ساز است.

نماینده مردم فومن و شفت در پایان با بیان اینکه باید با تعامل و همکاری سازنده زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم کنیم، اظهار کرد:‌ حضور پر شور در پای صندوق‌های رای ناامیدی دشمنان را در پی دارد.

 

Share