نماینده ولی فقیه در استان گیلان در سالروز ارتش:

ارتش ما بیدار است | امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش صاحب نام در دنیا است

آیت الله قربانی خطاب به فرماندهان ارتش گفت: از خداوند می خواهم شما را ثابت قدم و دانای به فنون جنگ و مالک اشتر علی زمان امام خامنه ای قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان گیلان با نماینده ولی فقیه دیدار کردند.

در این دیدار صمیمانه حضرت آیت الله قربانی ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان اسلام و انقلاب و منافقین با ادعای اینکه ارتش حامی سلطنت و طاغوت است می خواستند ارتش را منحل کنند، امام امام بزرگوار ما از نیت شوم آنها، استکبار و دشمنان آگاه بودند، لذا دستور حمایت ملت از ارتش را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه وجود نیروی دفاعی لازمه ایستادگی در مقابل متجاوز است گفت: اگر مملکتی بدون مدافع و حامی باشد نمی تواند در مقابل دشمن بایستد، لذا حضرت امام (رحمت الله علیه) از نیروی دفاعی کشور حمایت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: ما نیروی دفاعی را برای حمله به کشورهای دیگر نمی خواهیم ، اسلام برای حمله به کشورهای دیگر نیامده است و لذا جنگ ابتدایی ندارد و همه جنگ های اسلام دفاعی است و اسلام دین صلح و سازش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خودخاطر نشان کرد: در جنگ ۸ ساله ما آغازگر جنگ نبودیم و این کشور عراق بود که به ناوگان ما و چاه های نفت ما حمله کرد، اما نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل صدام و کشورهای استکباری که حامی او بودند ایستاد و از نظام اسلامی و میهن دفاع کرد.

امام جمعه شهرستان رشت افزود: دشمن فکر می کرد که آن ارتش کلاسیک شاهنشاهی از بین رفته است و کشور فاقد یک نیروی قوی برای مقابله است، اما با مقاومت دلیرانه ارتشیان و سایر قوای مسلح روبرو گردید.

حضرت آیت الله قربانی افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش صاحب نام در دنیا است و رئیس جمهور سابق آمریکا آرزو داشت که فرمانده ای مانند امیر صیاد شیرازی داشته باشدکه ندارد و اگر چه بزرگان و دلاورانی مانند شیرودی ها، بابائی ها شهید شدند و از میان ما رفتند، اما فرزندان معنوی آنها امروز حضور دارند و آماده جانفشانی هستند.

امام جمعه شهرستان رشت تصریح کرد: اگر چه دشمن امروز ما را تهدید به حمله نظامی می کند، اما هیچ غلطی نمی تواند بکند و می داند که رزمندگان ما با سلاح ایمان، اسلام ودین در مقابل آنها خواهند ایستاد.

وی با بیان این جمله که ایران جزیره امن است گفت: امروز همه کشورهای غربی و شرقی دچار نا امنی هستند ولی شماها کشور را امن کردید و مردم با آرامش زندگی می کنند.

آیت الله قربانی خطاب به فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش گفت: شما فرزندان امید دهنده کشور هستید، ارتش ما بیدار است، می داند دشمن چه می کند و در صورت هرگونه تهدیدی آنها را به درک واصل می کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: از خداوند می خواهم شما را ثابت قدم و دانای به فنون جنگ و مالک اشتر علی زمان امام خامنه ای قرار دهد.

Share