مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

کاهش ۷ درصدی مددجویان کمیته امداد گیلان و رونمایی از اولین فرش دستبافت به نام گیلانه

مدیرکمیته امداد گیلان به فرش‌دستبافت گیلان با استفاده از نقشه سوسن چلچراغ اشاره کرد و افزود: نقشه سوسن چلچراغ اولین برندی است که به نام گیلان ثبت شده و از اولین فرش دست بافت به نام گیلانه امروز رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد محمدی امروز در دیدار با آیت الله قربانی که در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، از کاهش ۷ درصدی مددجویان  تحت کمیته امداد این استان خبر داد و گفت: ابتدای امسال ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجو زیر پوشش کمیته امداد در گیلان داشتیم اکنون ۱۰۸ هزار و ۵۷ خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اضافه کرد:گیلان جزء ۶ استانی محسوب می شود که ساخت هزار واحد مسکونی هدیه رهبری به آن تعلق گرفته است که این واحدها با همکاری سپاه قدس گیلان در دست احداث هستند که از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ۲۵۰ واحد ان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان جزء۳ استان برتر در جذب اعتبار اشتغال بوده است، افزود: ۷۵۰ نفر زرنان سرپرست خانوار در اجرای طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۰۰ خانوار در گیلان فاقد مسکن هستند، خاطرنشان کرد:هزار و ۴۴۰ واحد روستایی با همکاری بنیاد مسکن و خیرین در روستاهای در دست احداث است.

وی به فرش دستبافت گیلان با استفاده از نقشه سوسن چلچراغ اشاره کرد و افزود: نقشه سوسن چلچراغ اولین برندی است که به نام گیلان ثبت شده است و از اولین فرش دست بافت به نام گیلانه یک و دو با استفاده از این نقشه امروز رونمایی می شود.

محمدی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند،گفت: تعداد ۱۵۰۰ خانوار بیمار صعب العلاج هم در گیلان تحت حمایت امداد هستند که همگی نیازمند کمک و مساعدت خیران و مردم نوعدوست گیلان هستند.

وی با بیان اینکه در گیلان ۵ هزار یتیم وجود دارد،اضافه کرد: فرزندان طرح محسنین را ۶ هزار و ۸۰۰ نفر هستند که این فرزندان دارای سرپرست بیمار، زمین‌گیر، طلاق و یا بدسرپرست هستند.

محمدی با اشاره به توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ قلک در مهدهای کودک استان، گفت: ۱۴ اسفند جشن قلک شکنی در مهدکودک ها برگزار می شود.

وی گفت: ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین جمع آوری شده است که توسط شورای شورای زکات در بین محرومان همان محل تقیسم شده است.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ نفر از مددجویان تاکنون به کربلای اعزام شدند،خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ۳ هزار نفر از مددجویان به مشهد مقدس ، و کربلای اعزام می شوند.

Share