با حضور مسئولان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا معارفه شد

فرماندار آستارا تکمیل و تجهیز بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی این شهرستان را مهمترین نیاز حوزه درمان آستارا دانست و گفت: با راه اندازی این بیمارستان بسیاری از مشکلات حوزه درمان حل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، یونس رنجکش در آیین تودیع و معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی آستارا که بعد از ظهر چهارشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح اثر گذار ارتقا سلامت در دولت تدبیر و امید و اهمیت خدمات دهی در حوزه سلامت اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا به عنوان پیشانی کشور از جایگاه  ویژه ای برخوردار است و در بحث بهداشت و درمان با برنامه ریزی و حمایت های  دولت در مسیر رو به رشد و توسعه یافتگی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه  بخش درمان شهرستان مرزنشین آستارا باید تقویت شود، افزود: بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا یکی از نیازهای اصلی این شهرستان با توجه به شرایط خاص آن بود و تکمیل و تجهیز این بیمارستان  بسیاری از دغدغه های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان را برطرف می کند.

رنجکش ارائه خدمات صادقانه و خالصانه مجموعه بهداشت و درمان را انتظار و خواسته مردم این شهرستان مرزنشین عنوان و تصریح کرد: ماندگاری پزشکان در این شهرستان مرزی و دور از استان بسیار مهم بوده و آستارا باید به عنوان پایلوت اجرای طرح های درمانی در منطقه معرفی و همواره مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار آستارا اهمیت فعالیت های بخش خصوصی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان را یادآور شد و گفت: بستر مناسب فعالیت بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان مرزی آستارا مهیا است.

کمبود پزشک عمومی در آستارا

در ادامه این مراسم سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی آستارا با بیان اینکه آستارا از کمبود پزشک عمومی رنج می برد، اظهار کرد: پزشکان فعال فعلی در شهرستان مرزی آستارا از وضعیت فعالیت  دو یا سه شیفت کاری عذاب می کشند و رفع معضل کمبود پزشک عمومی در این شهرستان با توجه به گردشگر پذیر و پرتردد بودن منطقه باید سریعا رفع شود.

شهرام حسین نژادی بر تکریم ارباب رجوع  و ارائه با کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: آستارا به واسطه قرار گرفتن در یک منطقه مرزی از کشور نیازمند امکانات ویژه درمانی، توسعه و انسجام در ساختار بهداشتی و درمانی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا در ۲۰۰کیلومتری شمال غربی استان گیلان  قرار دارد و هم اکنون دارای یک بیمارستان است که قدمت بخشی از آن به  ۸۰ سال می رسد.

پیش از این سید حسین احمدی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا بود.

Share