فرماندار لاهیجان خبرداد؛

رسالت معلمان، آنان را از دیگران متمایز می‌کند|۳۰۰ کلاس برای ستاد اسکان نوروز لاهیجان

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: جامعه برای معلم شأن زیادی قائل است و رسالت آنان، معلمان را از دیگر اقشار متمایز می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان افزود: خروجی های آموزش و پرورش بسیار مهم است و در جامعه دیده می شود و نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

وی ادامه داد: محصول آموزش و پرورش بسیار گرانقیمت است و در جمهوری اسلامی، معلم و تعلیم و تربیت از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل باید در روابط مدیران مدارس و معلمان با دانش آموزان حقوق دو طرف در نظر گرفته شود.

احمدی یادآور شد: آموزش و پرورش اگر فکور و بر مبنای دانش و علم باشد، در جامعه نمود داشته و اثرگذار است.

در این جلسه محمد رحمتی رئیس اداره آموزش و پرورش لاهیجان نیز خاطرنشان کرد: برای استقبال از تعطیلات نوروز و اسکان معلمان از هم اکنون ستاد نوروزی اسکان آموزش و پرورش در این شهرستان شکل گرفته و ۳۶مدرسه با تمامی امکانات آماده شده و حدود ۳۰۰ کلاس نیز برای ایام تعطیلات نوروز درحال آماده سازی است.

وی گفت: واحدهایی که در اختیار همکاران فرهنگی از سراسر کشور قرار می گیرد، باید دارای سیستم گرمایشی و سرویس های مناسب باشد تا معلمان میهمان بتوانند در رفاه باشند.
رحمتی افزود: در سال تحصیلی جاری ۵۴دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان لاهیجان شناسایی شد که برای آنها نیز برنامه ریزی در حال انجام است.

در این جلسه همچنین از تعدادی از اعضای شورای آموزش و پرورش در لاهیجان و تعدادی از دانش آموزان تقدیر شد.

شهرستان لاهیجان دارای ۱۶۴ مدرسه و حدود ۲۱ هزار دانش آموز است که سه هزار و ۹۳۷ نفر از این دانش آموزان در مدارس روستایی و بقیه در مدارس شهری مشغول به تحصیل هستند.

Share