با حضور چهره های فرهنگی

گزنه‌های گردنه در آستارا رونمایی شد| پلی میان شاعران دیروز و امروز

ششمین اثر داوود ملک زاده با عنوان گزنه های گردنه در آستارا رونمایی شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ششمین اثر داوود ملک زاده با عنوان گزنه های گردنه مجموعه ای پژوهشی در حوزه شعر و ادبیات فارسی در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا با حضور چهره های فرهنگی و هنری این شهرستان رونمایی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا شامگاه جمعه در این آئین گفت: کتاب به عنوان شناسنامه فرهنگی هر جامعه ای از جایگاه خاص و ممتازی برخوردار است و باید بسترهای لازم برای چاپ کتاب نویسندگان بیش از پیش فراهم شود.
ابوطالب جوان با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تاکنون سه کتاب در حوزه فرهنگ و ادب در شهرستان آستارا رونمایی شده است، افزود: در روزهای آتی مجوز دومین موسسه انتشاراتی در شهرستان آستارا صادر خواهد شد تا با افزایش ناشر بومی بتوانیم گام های موثری در راستای تولید کتاب برداریم.
وی تعداد ناشران دارای مجوز در استان گیلان، ۱۴۴ ناشر عنوان کرد و گفت: بیشترین کتب منتشر شده در آستارا متعلق به حوزه فرهنگ و ادب است و این امر نشانه غنای فرهنگ در این شهرستان است.

پلی میان شاعران دیروز و امروز

داوود ملک زاده گردآورنده کتاب گزنه های گردنه نیز در این آیین گفت: این کتاب حاصل یک دهه پژوهش و تحقیق درباره شعر و ادبیات آستاراست و در نهایت با سرمایه گذاری حوزه هنری گیلان در شمارگان یک هزار نسخه به قیمت ۲۸۰ هزار ریال منتشر شد.
وی افزود: این کتاب به شرح حال و شعر ۴۵ شاعر کلاسیک سرا و نوگرا می پردازد و زبان شعر، قالب و سبک شاعران آستارا را در طول یکصد سال گذشته بررسی می کند و پلی بین شاعران گذشته و امروز آستاراست.
گفتنی است از داوود ملک زاده پیش از این مجموعه شعر جوان آستارا در سال ۱۳۸۴، تهران برای شعر شدن شهر کوچکی است در سال ۱۳۸۶ ، دو واو در سال ۱۳۸۹، آستارا تنها بندر بی کشتی در سال ۱۳۹۲ و این زندگی پیامکی را دریاب در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسیده است.
ملک زاده متولد سال ۱۳۶۱ و مدرس دانشگاه و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی است.
آستارا در شمال غرب استان گیلان واقع شده و سالیانه به طور میانگین ۱۰ کتاب در حوزه های مختلف در این شهرستان منتشر می شود.

Share