ضایعه نخاعی برای پلنگی که در رودسر زنده گیری شده بود

به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، پلنگ مجروحی که توسط کارشناسان اداره حیات وحش حوزه معاونت فنی اداره کل محیط زیست گیلان و اداره محیط زیست رودسر زنده گیری شده بود پس از انتقال به تهران مورد معاینه دقیق پزشکی قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پلنگ مجروحی که توسط کارشناسان اداره حیات وحش حوزه معاونت فنی اداره کل محیط زیست گیلان و اداره محیط زیست رودسر زنده گیری شده بود پس از انتقال به تهران مورد معاینه دقیق پزشکی قرار گرفت.
پلنگ مذکور که از ناحیه دو پا و کمر به شدت آسیب دیده بود پس از معاینات پزشکی کارشناسان حیات وحش و براساس نظر دامپزشک، مشخص شد که بدلیل گرفتار شدن در تله ی سیمی چهار مهره کمرش دچار آسیب دیدگی شدید شده است و این صدمات باعث بروز ضایعه نخاعی و در نتیجه فلج شدن پاها شده است.
متاسفانه نصب تله سیمی در مناطق اطراف روستاهای همجوار جنگل و کوهستان به دفعات باعث بروز حوادث ناگوار برای وحوش شده که گاهی منجر به تلف شدن حیوان می شود. در تازه ترین مورد، با اطلاع اهالی روستای سجیدان منطقه سیاهکلرود رودسر مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ اطراف روستا، اکیپی از کارشناسان اداره حیات وحش حوزه معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به محل اعزام شدند که پس از استفاده از سلاح بی هوشی و رعایت نکات ایمنی، پلنگ مجروح به سرعت جهت رسیدگی به وضعیتش به تهران منتقل شد.

پس از معاینات و مراقبت های فوری پزشکی متاسفانه مشخص شد پلنگ مذکور به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از گیر کردن در تله سیمی دچار ضایعه نخاعی شده و در حال حاضر وضعیت پلنگ در حال رسیدگی ست.

Share