نطق انتقادی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس؛

از اولتیماتوم یک هفته‌ای به وزیر کشور تا انتقاد شدید از وزرای راه و شهرسازی و نیرو

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به سناریوی طراحی شده معاونت سیاسی استانداری گیلان خواستار تعیین تکلیف وضعیت سیاسی و اجرایی استان گیلان تا آخر این هفته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در نطق میان دستور خود گفت: حضور باشکوه مردم انقلابی در راهپیمایی کم نظیر و دشمن شکن یوم الله ۲۲ بهمن در بیش از ۵ هزار نقطه از ایران اسلامی یک بار دیگر مصداق آیه شریفه «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم» تجلی بخشید، یأس و ناامیدی سردمداران نظام سلطه به ویژه رئیس جمهور یاوه‌گوی آمریکا را رقم زد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه وحدت و همدلی آحاد و اقشار مختلف مردم عزیز را به نمایش گذاشت و بیعت مستحکم ملت شریف ایران با ولی امر مسلمین، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند امام راحل را به رخ جهانیان کشید.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور باشکوه مردم آگاه و بصیر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ادامه داد: در چهارشنبه گذشته شاهد بارش برف در استان گیلان بودیم و علیرغم اینکه سازمان هواشناسی هشدار داده بود و پیش‌بینی در این رابطه داشت، متأسفانه به دلیل فرسودگی ساختارهای برق و کمبود تجهیزات راهداری و آماده نبودن کامل برخی از مدیران به ویژه در بخش مدیریت بحران استان بسیاری از مردم گیلان به ویژه در شهرستان‌های رشت، آستانه، لاهیجان و سیاهکل و روستاهای تابعه با مشکلات شدیدی روبرو شدند.

عباسی گفت: پس از بارش برف مردم استان گیلان با قطعی برق و مسدود شدن بسیاری از جاده‌ها روبرو شدند و با اینکه بارش برف در کمتر از ۱۰ ساعت بود اما به مدت ۳ الی ۵ روز مردم با مشکلات متعددی روبرو شدند.

وی ادامه داد: وزرای محترم کشور، راه و شهرسازی و نیرو چه پاسخی برای مردم و نمایندگان استان گیلان دارند؟ انتظار می‌رود هر چه سریعتر اقدامات لازم انجام شود و گزارش شفافی برای مردم گیلان تهیه شود.

عباسی گفت: آموزش و پرورش استان گیلان از سیاسی‌کاری مسئولان رنج می‌برد. انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بود. قرار است حاکمیت اسلامی زمینه اعتلای فرهنگ را فراهم کند؛ معنای این سخن این است که سیاست باید در خدمت فرهنگ و تربیت اسلامی باشد، در حالی که در استان گیلان درست در مقابل آن سیاست بی‌رحمانه بر فرهنگ حکومت می‌کند.

وی ادامه داد: با نگاهی به انتصابات سیاسی آموزش و پرورش گیلان می‌بینید که چگونه نیروهای وفادار و توانمند فرهنگی منزوی شده‌اند و سفارشی‌های مدیران سیاست، میدان‌داری می‌کنند و همین رویه در حوزه‌های دیگر رایج است.

عباسی گفت: آقای دکتر رحمانی فضلی، حوزه سیاسی استانداری گیلان با دخالت در همه دستگاه‌های اجرایی و عزل و نصب‌های سیاسی و تسویه‌حساب‌های سیاسی به دلیل ناکام ماندن در انتخابات ۹۴ به دنبال جبران آن در انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال ۹۶ است و هشدار می‌دهم اگر تا آخر این هفته تکلیف وضعیت سیاسی و اجرایی استان گیلان به ویژه شهرستان‌های رودسر و املش مشخص نشود از طریق رسانه‌ها مدیران ناکارآمد و متخلف را معرفی می‌کنم و از طریق تریبون مجلس سناریوی طراحی شده معاونت سیاسی استانداری گیلان را برای مردم عزیز ایران اسلامی و گیلان سربلند منعکس خواهم کرد.

وی خطاب به وزیر نیرو افزود: آقای چیت چیان شما چه کاری می‌کنید؟ سد مخزنی پل‌رود که متوقف می‌باشد. شبکه‌های آبرسانی که به مناقصه نرفته و تسویه خانه آب در حوزه انتخابیه نیز متوقف شده و بسیاری از روستاها و شهرهای منطقه فاقد آب شرب سالم هستند.

عباسی با انتقاد از زیرساخت‌های استان گیلان مانند برق که در اثر بارش چند ساعت برف با مشکل روبرو می شود، افزود: پاسخگوی کمبودها چه کسی است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: جناب آقای دکتر آخوندی بحران برف گیلان نشان داد تصمیم شما در خصوص تفکیک راهداری با راه و شهرسازی تصمیم شتابزده و عجولانه‌ای بود، انتظار می‌رفت به جای مجبور کردن مدیرکل جهادی و زحمتکش راهداری استان گیلان، معاون راهداری آقای کشاورزیان به خاطر تجهیز نکردن راهداری‌های استان گیلان کناره‌گیری می‌کرد و مدیرکل راهداری را قربانی ضعف و ناکارآمدی سایر مدیران نمی‌کردیم.

 

Share