رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری

احداث پل طبیعت در منطقه فعلی غیر قابل اجراست | درختان باغ سالار مشکات آسیب می‎بینند

عباس صابر در خصوص احداث پل طبیعت (زندگی) در ادامه طرح بازآفرینی محدوده تالاب عینک و باغ سالار مشکات، اظهار کرد: با توجه به بازدید میدانی که از پارک مفاخر و باغ سالار مشکات صورت گرفت این طرح غیر قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس صابر در خصوص احداث پل طبیعت (زندگی) در ادامه طرح بازآفرینی محدوده تالاب عینک و باغ سالار مشکات، اظهار کرد:  با توجه به بازدید میدانی که از پارک مفاخر و باغ سالار مشکات صورت گرفت این طرح غیر قابل اجرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه محدوده درختان در باغ سالار مشکات با اجرای پروژه آسیب خواهند دید، افزود: پراکندگی درختان و گونه های گیاهی آنجا به صورتی است که در اجرایی پروژه قطعا آسیب خواهند دید و اگر قرار باشد این پل اجرایی شود پیشنهاد می گردد که پلی به صورت کابلی و به صورت تخصصی و زیبا و با جذابیت های معبری داشته باشیم.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با اشاره به نحوه ناصحیح اجرای پروژه باغ سالار مشکات، گفت: در بازدید میدانی مشاهده شد که حاشیه درختان باغ سالار مشکات تا شعاع یک متری با کفپوش و بتن بسته شده اند که این موجب آسیب محیط زیستی به آن ذخیره های گیاهی خواهد بود.

وی اضافه کرد: تاکنون در زمینه ضرورت معماری باغ سالار مشکات چیزی درک نکرده ایم چون نه زیبایی لازم را دارد و نه  کارآیی مطلوب.

صابر ادامه داد: از شهرداری منطقه چهار و سازمان عمران شهرداری رشت می خواهیم که هر چه زودتر نسبت به جمع آوری کفپوش هایی که دور و حاشیه درختان باغ سالار مشکات وجود دارد اقدام کنند.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت افزود: تمام زیبایی باغ سالار مشکات به این بود که به صورت طبیعی باشد و شهروندان که هر روز شاهد دیدن فضای بتنی و کفپوش هستند این فضا می توانست فضای مکثی باشد که مردم از طبیعت آنجا و پارک مفاخر لذت ببرند.

صابر در خصوص تالاب عینک خاطر نشان کرد: می توان پل طبیعت را در محدوده تالاب عینک اجرایی کرد اما متاسفانه تالاب عینک با پیشروی های بی رویه در حال خشک شدن است و به جهت ساخت و ساز این بحث صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما به شهرداری این است که در خصوص حاشیه تالاب عینک اقدامی صورت گیرد و کاری به مالکیت آب منطقه ای نداریم.

Share