حسن پور خبرداد

اجرای ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری و برپایی ۵ نمایشگاه در رشت

حسن پور گفت: مجموعا ۶۵ برنامه توسط مراکز فرهنگی و هنری شهرستان رشت اجرا خواهد شد و در واقع ارائه عملکرد یکساله و دستاورد های انجمن ها و آموزشگاه ها در کنار همدیگر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست رسانه ای دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۹۵ در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.

 صدور پیام انقلاب از طریق فرهنگ

محمد حسن پور در این نشست با بیان اینکه به بهانه ۳۸ سال پیروزی  انقلاب اسلامی و دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر در رشت دور هم جمع شده ایم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی شکوه ایثار و همدلی ملت مسلمان ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب وحضور همه مردم خصوصا وحدت و همدلی و اراده ملی برای براندازی رژیم طاغوت و مبارزه با استبداد، برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دهه فجر در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و آن بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است.

حسن پور افزود: ما تلاش داریم دستاورد های انقلاب اسلامی را در قالب هنر به جامعه معرفی کنیم چرا که زبان هنر و زبان فرهنگی زبانی تاثیر گذار وعمیق است. انتقال ارزش های اسلامی و دفاع مقدس از نسل گذشته به نسل های آتی در قالب فرهنگ و هنر جذاب تر و ماندگار تر است. صدور پیام انقلاب اسلامی به جهان از طریق محصولات فرهنگی و هنری امکان پذیر است و در عصر جهانی شدن و عصر ارتباطات آن چیزی که میتواند فرهنگ ما را به درستی به دنیا معرفی بکند آثار فرهنگی است.

وی یادآور شد: ما در عرصه جهانی شدن باید با ارائه محصولات جذاب و فرهنگی خود را معرفی بکنیم و حضوری جدی و پرمحتوا، پرمعنی و تاثیر گذار در عرصه رسانه های جهان داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه در استان گیلان نیز با توجه به ظرفیت خوبی که در شهرستان رشت وجود دارد بالغ بر ۷۰درصد آموزشگاهای فرهنگی هنری درشهرستان رشت مستقر هستند، افزود: آموزشگاه های آزاد هنری در بخش های سینمایی، موسیقی و تجسمی، موسسات فرهنگی یک منظوره و چند منظوره، کانون های آگهی و تبلیغاتی، دفاتر نشریات محلی، پایگاه های خبری و اطلاع رسانی، انجمن های فرهنگی هنری اکثرا در رشت بعنوان مرکز استان مستقر هستند که قالب آن ها از توانمندی های ویژه ای برخوردار هستند.یعنی هنرمندان و اصحاب فرهنگی که از توانمندی های عالی و تحصیلی برخوردار هستند و میتوان از دستاورد های آنها برای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده مطلوبی کرد.

اجرای ۶۵ برنامه فرهنگی و هنری

حسن پور گفت: براساس نتایجی که ما از بازدید این مراکز بدست آوردیم امسال برای دومین سال پیاپی دومین جشنواره فرهگی هنری را طراحی کردیم. برای این جشنواره از ابتدای شهریور ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۰ جلسه کمیته کاری توسط ستاد برگزاری جشنواره با آموزشگاه های آزاد هنری، اداره کل، فرمانداری و انجمن ها تشکیل شد.

وی از مدیرکل ارشاد گیلان، سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی امور بین الملل شهرداریرشت، فرمانداری شهرستان رشت و کانون های آگهی و تبلیغاتی که در طراحی و اجرای این جشنواره نقش داشتند در کنار اصحاب رسانه قدردانی کرد.

حسن پور یادآور شد: بالغ بر ۸۰ مرکز  فرهنگی و هنری با حضور ۱۰۰ هنرمند و هنرجو ۶۵ برنامه فرهنگی را در طی این جشنواره برگزار می‌کنند.

وی این برنامه ها را در بخش فرهنگی محفل انس با قرآن، کارگه ایده تا محصول فجر، بصیرت در فضای مجازی، جام باشگاه های کتاب کودک و نوجوان، جام بازی های یارانه ای فجر، قصه خوانی، شعر خوانی، تجلیل ازخانواده های معظم ۲۹ شهید انقلاب اسلامی شهرستان رشت که تا شب ۲۲ بهمن به شهادت رسیدند، تجلیل از شهدای مدافع حرم، همایش نقش زن در پیروزی انقلاب اسلامی، جشن بزرگ نخبگان فرهنگی، جشن انقلاب اسلامی، همایش فجر انقلاب اسلامی و نهایتا همایش رویداد تا محصول دیجیتال در بخش فرهنگی دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از برگزاری ۴۶ برنامه در بخش هنری خبرداد و گفت: ۱۴ اموزشگاه آزاد موسیقی، ۳ آموزشگاه فیلم سازی، ۳ آموزشگاه نمایش، ۱۱ نمایش صحنه ای، ۱۲ کارگاه نمایش، ۱۹ نمایش خیابانی توسط این آموزشگاه ها در سالن دکتر رحمدل  و سالن شهید انصاری و پلاتو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و پیاده راه فرهنگی به اجرا خواهد رسید.

برپایی ۵ نمایشگاه

حسن پور با بیان اینکه در بخش نمایشگاهی ۵ نمایشگاه خواهیم داشت یادآور شد: نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی از ۱۰ تا ۱۵ در گالری مارلیک، نمایشگاه نقاشی  از ۱۶ تا ۲۲ در گالری مارلیک، نمایشگاه خوشنویسی ۱۰تا ۲۲ در سازمان فرهنگی ورزشی، نمایشگاه نگارگری از ۱۰ تا ۲۲ در سازمان فرهنگی و ورزشی.

وی افزود: مجموعا ۶۵ برنامه توسط مراکز فرهنگی و هنری شهرستان رشت اجرا خواهد شد و در واقع ارائه عملکرد یکساله و دستاورد های انجمن ها و آموزشگاه ها در کنار همدیگر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اظهار کرد: برآورد ما این است که بالغ بر ۲۰ هزار نفر از مجموع این برنامه ها بازدید کنند.

حسن پور اظهار کرد: روز شنبه ۱۰بهمن ماه در مجتمع خاتم الانبیا با حضور مدیران شهری، استانی و اصحاب فرهنگ افتتاح دومین جشنواره فرهنگی فجر را خواهیم داشت و از همان روز همه برنامه ها برگزار خواهد شد.

وی در پایان یکی از ویژگی های این برنامه را حضور اساتید و پیشکسوتانی چون استاد انوش نصر و استاد میرمعنوی دانست.

سخنان کوتاه نصر و میرمعنوی

انوش نصر نیز در این نشست گفت: من علم خوب گوش دادن را خوب یاد گرفتم.من احساس میکنم این نشست توانست تمامی موارد ذکر شده برای نکات این جشنواره را به خوبی دربر بگیرد. امیدوارم این ۶۵ برنامه به نحو احسن اجرا بشود که بتوانیم حضور همیشگی خودمان را در عرصه انقلاب به خوبی اثبات کنیم.

میرمعنوی نیز طی سخنانی گفت: من فکر میکنم این جشنواره بهترین فرصت است برای جامعه هنری که آنچه که در توان خود دارند را برای ارائه مناسب به مردم نشان بدهند.

وی افزود: من احساس میکنم برنامه های بسیاری وجود دارد تا آموزشگاه ها توان خود به نمایش بگذرانند. در اخر امیدوارم این برنامه ها به خوبی اجرا شوند و موقعیتی برای همدلی و اجراهای بهتر و بهتر باشند.

 

Share