دیارمیرزا گزارش می دهد

واکنش جعفرزاده به اقدام شهرداری: دستگاه‎های مربوطه باید مشکل انجمن ضایعه نخاعی گیلان را برطرف کنند

رشت – پیگیری های خبرنگار دیارمیرزا حکایت از آن دارد که مالک ساختمانی که انجمن ضایعات نخاعی گیلان در آن حضور داشته توسط شهرداری منطقه ۴ رشت به دلیل خلاف ساختمانی جریمه شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشکلات انجمن ضایعات نخاعی گیلان وارد مرحله جدیدی شده است بطوریکه مدیر این انجمن در گفتگو با یکی از رسانه ها مدعی شده که با تحویل کلید دفتر این انجمن به شهرداری رشت عملا «انجمن ضایعات نخاعی گیلان در بلاتکلیفی و تعطیلی به سر می‌برد».

پیگیری های خبرنگار دیارمیرزا حکایت از آن دارد که مالک ساختمانی که انجمن ضایعات نخاعی گیلان پیش از این در آن حضور داشته توسط شهرداری منطقه ۴ رشت به دلیل خلاف ساختمانی جریمه شده است و به ازای جریمه می بایست چند واحد از ساختمان مذکور به شهرداری رشت تحویل داده شود که یکی از آن واحدها درست همانی است که انجمن ضایعات نخاعی گیلان در آن استقرار داشته است.

مدیر انجمن ضایعات نخاعی گیلان در گفتگو با تسنیم گفته بود:«سال ۹۴ تقاضای کتبی مبنی بر اختصاص یک فضای مناسب جهت معلولان ضایعات نخاعی گیلان به اعضاء شورای اسلامی شهر رشت ارائه و پس از پیگیری‌های مداوم، اعضاء شورای شهر به اتفاق آرا تقاضای مذکور را تایید و به شهرداری برای اقدام ارجاع دادند.

داریوش جهانفر با اشاره به بازدید شهردار رشت به همراه یکی از اعضای شورای اسلامی رشت و تاکید شهردار مبنی بر مستقر ماندن انجمن در ساختمان اخیر انجمن خیریه ضایعات نخاعی گیلان تا زمان آماده شدن مرکز آموزشی توانبخشی افزود: در تاریخ ۷ دی ماه مجبور به تحویل کلید این واحد شدیم.

وی با بیان اینکه در شرایطی مجبور به تحویل کلید به شهرداری منطقه ۴ شدیم که بودجه‌ای برای تهیه مکانی دیگر برای انجمن در نظر گرفته نشده است اعلام کرد: در طول سه سال اخیر واحد مذکور به‌طور رایگان در اختیار انجمن بود.

جهانفر با اشاره به اینکه انجمن ضایعات نخاعی گیلان افتخار خدمت رسانی به ۶۵۰ معلول ضایعه نخاعی گیلانی را دارد گفت: قول فراهم کردن شرایط لازم برای افتتاح مرکز جامع توانبخشی از سوی غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در ملاقات‌های حضوری داده شده بود که جامه عمل نپوشید»

گلایه از بدقولی شهردار رشت و لجبازی شهردار منطقه ۴

در همین زمینه جهانفر در گفتگو با دیارمیرزا نیز با تکرار اظهارات خود می گوید: مشکلاتشان را با مهندس جعفرزاده در میان گذاشته اند و ایشان نیز پیگیری های لازم را انجام داده اند اما مشکل اصلی ما به شهرداری رشت مربوط است و از بدقولی شهردار گلایه مند هستیم.

وی در ادامه می گوید: بدقولی های مکرر شهردار رشت، سهل انگاری معاونت پیشگیری و سلامت شهرداری، لج بازی شهردار منطقه ۴ و در عین حال بی توجهی اعضای شورای شهر رشت سبب تعطیلی انجمن شده بطوریکه هم اکنون نیز از توان مالی لازم برای اجاره یک ساختمان جدید برخوردار نیستیم و در بلاتکلیفی به سر می بریم.

دستگاه های مربوطه باید مشکل انجمن ضایعه نخاعی گیلان را برطرف کنند

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با دیارمیرزا در واکنش به اظهارات مدیر انجمن ضایعه نخاعی گیلان اظهار کرد: در مورد مکان این انجمن، حق با این عزیزان بوده و در این خصوص با شهردار کلانشهر رشت صحبت کردم و از ایشان پیگیری نمودم اما ایشان معتقد هستند که شهرداری محدودیت هایی دارد و باید دستگاه مربوطه یعنی بهزیستی هم در این خصوص وارد ماجرا شود و اقدام به تهیه مکان کند.

جعفرزاده با بیان اینکه این موضوع ارتباط مستقیم به نمایندگان ندارد، یادآور شد: اگرچه وظیفه نماینده تهیه مکان و دفتر برای این عزیزان نیست اما بنده باید درخواست و مشکل عزیزان را از مسوولان مربوطه پیگیری می کردم که البته تا این لحظه این موضوع را انجام داده و کوتاهی نکرده ام و باز هم مشکل این عزیزان را پیگیری خواهم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: نمایندگان مجلس حتی دفتر مراجعات مردمی خودشان را نیز اجاره می‌کنند و اینگونه نیست که دفاتری در اختیار داشته باشند.

 

Share