گزارش دیارمیرزا از جلسه شورای شهر رودسر

از واگذاری زمین به ورزشکاران و قهرمانان تا پرداخت مطالبات پیمانکاران و منجیان غریق

در جلسه شورای شهر رودسر پیرامون واگذاری کیوسک اطلاع رسانی شهری، واگذاری زمین به ورزشکاران و قهرمانان، عقب‌نشینی زمین در احمدآباد، فروش ۳۰ قطعه زمین شهرداری رودسر و پرداخت بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی، سایر نهادها و پیمانکاران مباحثه شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه شورای شهر رودسر پیرامون واگذاری کیوسک اطلاع رسانی شهری، واگذاری زمین به ورزشکاران و قهرمانان، عقب‌نشینی زمین در احمدآباد، فروش ۳۰ قطعه زمین شهرداری رودسر و پرداخت بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی، سایر نهادها و پیمانکاران مباحثه شد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رودسر، سید یزدان میرحبیبی رییس شورای شهر رودسر در این نشست گفت: علیرغم بدهی چندین ساله به تامین اجتماعی دفترچه بیمه پرسنل شهرداری تمدید شد و اعضای شورا با فروش زمین های شهرداری برای پرداخت بدهی شهرداری به تامین اجتماعی موافقت کنند.
میرحبیبی افزود: اگر روز اول برای پرداخت بدهی به پیمانکاران دقت می کردیم و رسیدگی می شد که آیا طبق مصوبات شورای شهر فروش زمین و پرداخت بدهی پیمانکاران پرداخت می شود اکنون بدهی ای به این مقدار وجود نداشت.
وی ادامه داد: ما در دوره گذشته در دو مرحله مصوب به فروش زمین نمودیم که در مرحله اول بصورت خام و نامشخص در اختیار شهردار قبلی گذاشتیم و خودشان برنامه ریزی نمودند و نتیجه ای نگرفتیم، در مرحله دوم تقسیم بندی کردیم و برهمان اساس بفروش و پرداخت شد.

محمد حسین زاده عضو شورای شهر با اشاره به درخواست شهرداری فروش قطعات مختلف زمین تصریح کرد: اولویت فروش زمین‌ها بر اساس تفکیک ماده ۱۰۱ از افراد به شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی و آبادانی تفویض شده که با مزایده و انجام کارشناسی در راستای تعیین قیمت انجام می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر رودسر درباره فروش زمین برای پرداخت بدهکاری‌های قبلی شهرداری است، افزود: بدهی‌های قبلی شهرداری بیمه تامین اجتماعی و حق و حقوق معوقات کارگران، کارمندان و بازنشتگان است.
به گفته وی، شهرداری برابر قانون موظف است از درآمدهای حاصل فروش زمین‌های مذکور برای کارهای عمرانی هزینه کند و نظارت بر حسن اجرای آن به‌عهده شورا است.

پروژه های نیمه کاره به سرانجام برسند

مجتبی کاظمی عضو جوان شورای شهر ادامه داد: ما از میزان بدهی شهرداری اطلاع کاملی نداریم و دانستن جز به جز بدهی ها حق ماست و خوب است که پس از اطلاع از میزان کامل بدهی ها در رابطه با آن و پرداختش مباحثه کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه پیمانکارانی که در گذشته کار کرده اند در اولویت به جهت دریافت حق و حقوقشان قرار گیرند.

کاظمی با اشاره به عملکرد خوب پورقربان گفت: با حضور ایشان عملیات عمرانی خوبی در رودسر آغاز شد و بسیاری از وعده های زمان حضورشان در حال اجراست و بیشتر زمان ها شاهد ارائه برنامه و انجام پروژه های از پیش تعریف شده هستیم.
عزت الله ابوطالبی عضودیگر شورای شهر اظهار داشت: بدهی شهرداری به ادارات، پیمانکاران باید مشخص گردد، اگر بودجه ای برای آنها نداریم. تقدم و تاخر در پرداخت ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: بدهی شهرداری ها امری طبیعی است و فراز و فرود، شدت و ضعف در عملکرد شهرداری وجود دارد و مربوط به شهردار خاصی نیست. اگر زمین هایی برای پرداخت بدهی در نظر گرفته شده است باید لیستی توسط شهرداری تهیه و جزییات آن زمین با آدرس کامل و نوع کاربری مشخص به اعضای شورا تحویل داده شود تا شورا بر همان اساس و با میزان بدهی ها بررسی نماید تا بتواند با برنامه ریزی درست درصدد پرداخت بدهی ها برآید.

ابوطالبی اشاره داشت: شورا پس از بررسی وضعیت بدهی شهرداری مشخص نماید از این فروش زمین چند میلیارد برای پروژه های عمرانی و چند میلیارد برای پرداخت بدهی استفاده می نماید و تاکیدم بر این است پرداخت بدهی ها باید سقف معین داشته باشد.

قبل از پایان سال مطالبات ناجیان غریق پرداخت شود

سید محمد میراضی نایب رییس شورای شهر نیز در این نشست مواردی را مطرح کرد و مورد بحث و بررسی قرار داد،
میراضی گفت: مطالبات ناجیان غریق حنایی به دست شهرداری هاست و بعد بودجه ای که می خواهند اختصاص دهند به سختی و با گذشت یکسال و اندی می رسد و ناجیان را با مشکلاتی روبرو میکند.
میراضی پیگیر حقوق ناجیان غریق شد و گفت: ناجیان غریق با جان مردم سر و کار دارند و نباید از این اداره به آن اداره پاس کاری شوند. اعضای شورا بعنوان نماینده مردم باید نیاز ناجیان غریق را برآورده سازند و تلاش کنند تا پایان سال مطالبات آنان را پرداخت نمایند.
نایب رییس شورای شهر گفت: برای فروش زمین نوع کاربری و کاربردش مشخص شود و برنامه ریزی شود که در کجا باید استفاده شود.

پول زمین مصلا که از حقوق مردم است

اسماعیل صفری عضو دیگر شورای شهر نیز افزود: هر موضوعی شفافسازی شود بهتر است و لازم میدانم از عملکرد شهردار رودسر تشکر کنم و تقاضا دارم بدهی را به طریقی را مشخص نمایند و فروش زمین را در بحث زیرسازی و توسعه شهری تقسیم کنند
صفری اظهار داشت: اگر می خواهیم قطعاتی از زمین ها را بفروش برسانیم بر اساس نیازمندی های موجود شهرداری و همچنین نیازهای مردمی در توسعه شهری انجام دهیم.

شهرام قهرمانی عضو شورای شهر رودسر در این نشست اظهار داشت: هیچ مبلغی بابت اعطای زمین مصلا از امام جمعه دریافت نشده است و مصوبه باید ابطال گردد.
قهرمانی با اشاره به اینکه احقاق حق درباره زمین مصلا از حقوق مردم به حساب می آید و پول زمین مصلا که از حقوق مردم است به گردن اعضای شورای شهر است و باید پاسخگو باشند
وی ادامه داد در ابتدای حضورش پورقربان و مطرح کردن پروژه هایش به ما قول داد رودسر را از حالت سکون خارج می کند و پروژه های متعددی را که نیاز شهر است اجرایی می کند و ما نیز متعهد شدیم با توجه به اوضاع نامساعد شهرداری در زمان حضورشان به وی کمک کنیم تا از لحاظ مالی دچار دغدغه نشود و پروژه ها را بدون مشکل اجرایی نماید.
قهرمانی افزود: اکنون که شاهد تغییرات اساسی در شهر صورت گرفته، فروش زمین برای جمع کردن بدهی های شهرداری با توجه به اینکه پورقربان خود را اثبات کرده است مشکلی ندارد و میدانیم فروش زمین منجر به جمع آوری بدهی ها می شود و نیاز است شورای شهر کمک نمایند.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا، این نشست با نامه رییس شورا مبنی بر مشخص ساختن بدهی کامل شهرداری و کاربرد زمین هایی که می خواهند بفروش برسانند به شهردار به جلسه دیگر موکول شد.

Share