بازیگر تئاتر گیلان:

می‌خواهند تئاتر گیلان را تعطیل کنند/از رده خارج کردن سالن سردار جنگل در شهر رشت/نباید سالن‌های نمایش را به بخش خصوصی واگذار کنند/پست‌ها و مقام‌ها می‌رود اما تئاتر می ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وحید محبوب بشری با اشاره به جایگاه تئاتر گیلان در کشور اظهار کرد: گیلان نخستین استانی محسوب می‌شود که تئاتر در آن اجرا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، وحید محبوب بشری با اشاره به جایگاه تئاتر گیلان در کشور اظهار کرد: گیلان نخستین استانی محسوب می‌شود که تئاتر در آن اجرا شده است.

axe1867وی، گیلان را پرچمدار تئاتر کشور عنوان کرد و افزود: محمود عزیزی دبیر جشنواره رضوی در ملاقات با گروه نمایشی گیلان امر مذکور را بیان کرده است اما علاقمندم اکنون بیاید و مشاهده کنید که می‌خواهند تئاتر استان را تعطیل کنند.

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گیلان با بیان اینکه اگر می‌خواهند قانون را اجرا کنند باید به طور کامل باشد، تصریح کرد: طبق قانون باید مجتمع‌های فرهنگی هنری اجاره داده شود نه اینکه تنها سالن‌های نمایش را به بخش خصوصی واگذار کنند.

محبوب بشری به از رده خارج کردن سالن سردار جنگل در شهر رشت اشاره کرد و گفت: جایگاه سالن نمایش مذکور را کوچک کردند.

وی با تأکید بر اینکه پست‌ها، مقام‌ها و عنوان‌ها می‌رود و می‌آید، بیان کرد: تئاتر می‌ماند اما نباید خودمان اقدامی انجام دهیم تا تئاتر در گیلان تعطیل شود.

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گیلان در ادامه به بازی در نمایش «دوبال قیچی» به کارگردانی امیر حامد اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون سه مرتبه با امیر حامد همکاری داشتم و «دوبال قیچی» نخستین تجربه تئاتری بنده با این کارگردان است.

محبوب بشری با اشاره به نویسندگی فیلمنامه «مرغ آمین» توسط امیر حامد، اظهار کرد: فیلمنامه مذکور در حال تدوین است.

وی، امیر حامد را فردی دقیق در امر کارگردانی دانست و خاطرنشان کرد: حامد قلمی ساده و روان دارد و بسیار ساده با مخاطب رابطه برقرار می‌کند.

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گیلان با بیان اینکه نقش «عزت» را در نمایش «دوبال قیچی» به عهده دارد، تصریح کرد: «دوبال قیچی» داستان فردی کبوترباز است که رابطه قلبی با موضوع مقدس امام رضا (ع) به عنوان آخرین ملجأ و آمال او پیدا می‌کند.

محبوب بشری، نقش «عزت» در نمایش «دوبال قیچی» را پر محتوا عنوان کرد و گفت: تمام اثرگذاری در نمایش مربوط به «عزت» است و جوان کبوترباز از وجود این فرد بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به شرکت نمایش «دوبال قیچی» در جشنواره رضوی در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، بیان کرد: برخی از موارد شرایط جشنواره نویسنده را مجبور می‌کند افراد کمتری در نمایش نقش بازی کنند و فاصله بجنورد با گیلان موجب شد در این نمایش از افراد کمتری استفاده شود.

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گیلان متذکر شد: در برخی مواقع قصه نیاز به بازیگر کمتری دارد و در بعضی از مواقع توانمندی نویسندگان کمتر است و توان لازم را ندارند بنابراین بازیگران کمتری را در نظر می‌گیرند تا نمایش به هدف دلخواه هدایت شود.

tel final1

Share