نشست خبری شهردار فومن با اضحاب رسانه برگزار شد

بازداشت مسئول سدمعبر و کارگر خاطی شهرداری فومن/ عباسقلیزاده: کارمندان شهرداری حق درگیری ندارند/فضای عمومی متعلق به بیت المال بوده و کاسبی در آن حرام است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباسقلیزاده فضای سد معبر شده را متعلق به مردم شهر خواند و گفت: دستفروشان این فضای عمومی را که متعلق به بیت المال بوده و برای عموم است اشغال کرده و این نوع کاسبی حرام است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هوشنگ عباسقلی زاده شهردار فومن عصر امروز در نشست با خبرنگاران در پی اتفاقات رخ داده چند وقت اخیر اظهار کرد : اعتقاد دارم که می‎بایست سنتها حفظ شود و دست فروشان محصولات محلی خودشان را به بازار آورده و بفروشند.photo_2016-11-20_19-33-57

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن، شهردار فومن با بیان اینکه دستفروش باید قوانین را رعایت کنند اظهار کرد: نوع برخورد با این پدیده باید به روز شود.

وی به ساخت گاری برای دستفروشان شهر اشاره کرد و گفت: علی رغم این کار آنها حاضر نیستند که بر روی گاری‎های مدرن ساخته شده به روش قانونی و شناسنامه دار فعالیت کنند.

شهردار فومن با تاکید بر لزوم پاسخگویی به خبرنگاران اظهار کرد: سد معبر در قانون ممنوع است اما وضعیت اقتصادی پدیده اجتماعی سد معبر را بوجود آورده است.

عباسقلیزاده اظهار کرد: کارمندان شهرداری حق درگیری ندارند و ما به حدود ۱۰۰۰ نفر از کسبه اخطار داده ایم.

وی افزود: کسبه ها می‎گویند که شهرداری باید دستفروشان را جمع آوری کند و از آن سو هم دست فروشان خواستار جمع آوری کالای بیرون مغازه هستند و ما بین دست فروش و کسبه مانده ایم.

شهردار فومن با تاکید بر قانونمداری گفت: ستاد بازآفرینی در راستای تقویت محلات شهر و ارائه بیشتر خدمات به شهروندان باید تقویت شود.

عباسقلیزاده فضای سد معبر شده را متعلق به مردم شهر خواند و گفت: دستفروشان این فضای عمومی را که متعلق به بیت المال بوده و برای عموم است اشغال کرده و این نوع کاسبی حرام است.

شهردار فومن با تقبیح عمل آن کار اظهار کرد: بر رفع سد معبر در شهر فومن به طور قانونی تاکید دارم اما این خانم بارها درگیری ایجاد کرده و حکم جلب ایشان نیز توسط دادستان قبلصادر شده بود.

وی افزود: کارگز شهرداری به روی شانه آن مادر سیلی زد و به صورتش برخورد نکرد هرچند اساسا نمی بایست این کار را می کرد و درگیر می شد.

این مسئول دیده دستفروشی را متعلق به کل دنیا دانست و افزود: دستفروشی نباید منجر به زشت شدن چهره شهر شود. من دوست دارم چهره فومن زیبا شده و شهر نظم پیدا کند.

عباسقلیزاده به دلجویی خود از بانوی دستفروش خبر داد و گفت: من به آن خانم گفتم کارش اشتباه بوده و کارگر من هم اشتباه کرده و به او گفتم که اگر گاری بگیرد برای فرزندش سرمایه گذاشته درحالیکه کنار خیابان کار کردن سرمایه نیست.

شهردار فومن پخش فیلم را کاری سازمان یافته دانست و گفت: دستانی پشت پرده بوده و ما نباید بهانه دست این و آن بدهیم.

وی به تماسهای بیشمار صورت گرفته طی چند وقت اخیر اشاره کرد و افزود: حتی از شبکه من و تو به بنده زنگ زدند.

بازداشت مسئول سدمعبر و کارگر خاطی شهرداری فومن

گفتنی است بعد از خروج از اتاق شهردار شاهد حضور دو خانم در شهرداری فومن بودیم که هراسان به سوی دفتر شهردار حرکت می کردند.

این دو خانم در خصوص علت پریشانی خود اظهار کردند که همسران آنها که یکی مسئول سدمعبر شهرداری و دیگری مامور سدمعبر خاطی بوده بازداشت و به زندان انتقال داده شده اند.

آنها درحالی که از شهردار درخواست کمک می کردند با ابراز نگرانی از اخراج احتمالی همسرانشان اظهار کردند: توانایی تامین وثیقه ۶ میلیون تومانی را ندارند.

شهردار فومن نیز ضمن دلجویی از آنها گفت: باید کارها با روال قانونی پیش برود. شما می دانید که همسرانتان خطا کرده اند اما این موضوع حل می شود.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share