شهردار رشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد

احداث تفرجگاه آبی در رشت/فرهنگ گیلان توانایی درآمدزایی را دارد /برند شهر خلاق خوراک را به جایگاه اصلی خود برسانیم/ توسعه را به دست عموم مردم بسپاریم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت با بیان اینکه فرهنگ گیلان توانایی درآمدزایی را دارد؛ افزود: اگر کمی تلاش کنیم خواهیم توانست برند شهر خلاق خوراک را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت با اصحاب رسانه عصر امروز در تالار گفتمان شهر برگزار شد.(گزار ش تصویری)

photo_2016-10-03_22-01-11احداث تفرجگاه آبی در رشت

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، شهردار رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح جامع آرامستان به زودی اجرایی خواهد شد، گفت: قرارداد با پیمانکار امضا شده و تلاش شده اقداماتی اعم از گسترش فضا و بهبود و سازماندهی فضا انجام دهیم.

 سیدمحمد علی ثابت قدم اظهار داشت: پروژه زیرگذر دانای علی به دلیل مشکلات در طرح های مطالعاتی با وقفه ایجاد شده ولی در مهرماه به بهره برداری می رسد.

وی  با اشاره به نتایج ارزیابی خط ویژه و بی آر تی رشت اظهار کرد: ترافیکی در خیابان های حاشیه آن به وجود آمده که با بازگشایی خیابان های جانبی و برگزاری جلسات مشترک با پلیس راهنمایی و رانندگی این مشکل را حل خواهیم کرد.

شهردار رشت افزود: از ابتدای سال ۹۵، پانزده پارک را که عمدتا در حاشیه رودخانه ها هستند، افتتاح کردیم که در راستای رهاسازی فضاهای حاشیه رودخانه ای بود.

ثابت قدم گفت: به صورت پایلوت ۱۰۰۰ متر از ۲۸ کیلومتر حاشیه رودخانه پاکسازی و تبدیل به تفرجگاه آبی می شود و به شدت پیگیر این ماجرا هستم.

شهردار رشت بحث بازآفرینی را به نوعی پایلوت ملی عنوان کرد و افزود: این مسیر توسعه پیدا خواهد کرد و در اجرای آن احساس می کنیم که مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در خواهر امام رشت مشکلاتی با میراث فرهنگی پیش آمده که در حال رفع شدن است و در صورت رسیدن به حد قابل قبول به بهره برداری خواهد رسید.

اتفاق های خوبی در آینده رخ خواهد داد

ثابت قدم گفت: در بحث جمع آوری آب های سطحی درسال ۹۱ در ۷ الی ۸ نقطه جمع آوری آب های سطحی انجام شده و سپس حدود ۱۰ نقطه بر آن اضافه شد. همچنین امسال با افزودن ۲۳ نقطه کل مناطق شهری را پوشش خواهیم داد و در این زمینه دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

شهردار رشت گفت: با اتفاقاتی که در بحث سرمایه گذاری در حال انجام است پروژه اتصال خیابان صیقلان تا معلم و سعدی را به زودی آغاز خواهیم کرد.

ثابت قدم با بیان اینکه سعی کردیم بسیاری معوقات کلیدی تر از حقوق های کارکنان شهرداری را پرداخت کنیم اظهار داشت: براساس زمان بندی تا پایان سال سعی می کنیم تا بسیاری از معوقات و هر چه از سال های گدشته نیز مانده است به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه بحث واکسینه کردن کارتن خواب ها در حال انجام است، اظهار داشت:۱۳۰ نفر در این طرح قرار دارند و واقعیت این هست که در بحث های توسعه اجتماعی باید بهتر عمل کنیم.

شهردار رشت افزود: اتفاق های خوبی در آینده رخ خواهد داد و اخبار آن به زودی منتشر می شود.

وی با بیان اینکه با فراخوان عمومی در زمینه ساخت المان ها و کارهای هنری به شدت موافقم؛ اظهار داشت: باید بحث بازآفرینی ها و نظام مشارکت اجتماعی را در بین هنرمندان تسریع کنیم.

ثابت قدم یادآور شد: در بحث مربوط به مقوله ترافیک، ۳ مسیر بازگشایی خواهد شد و پس از رفع مشکل تملک، بسیاری از مشکلات ترافیکی حل خواهد شد و تا پایان سال به بهره برداری خواهید رسید.

فرهنگ گیلان توانایی درآمدزایی را دارد /برند شهر خلاق خوراک را به جایگاه اصلی خود برسانیم

وی افزود: مشکل اصلی ما در محدوده ماشین های سنگین است که به دلیل عدم مسیر مناسب مشکلاتی را ایجاد می کند و با احداث کمربندی های شهری و ایجاد رینگ شهری این مشکلات را حل خواهیم کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه فرهنگ گیلان توانایی درآمدزایی را دارد؛ افزود: اگر کمی تلاش کنیم خواهیم توانست برند شهر خلاق خوراک را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی با بیان اینکه باید توسعه را به دست عموم بسپاریم؛ اظهار داشت: باید مسیرهای ورودی شهر توسعه پیدا کند و باید در این زمینه فعالیت های قابل لمس صورت گیرد.

tel final1

Share