رییس سازمان حج و زیارت کشور در جمع خبرنگاران

عربستان مالک بیت الحرام نیست/آمار واقعی شهدای منا ۷ هزار نفر است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اوحدی تصریح کرد: عربستان تاکنون نپذیرفته که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و آل سعود اگر ریگی به کفش ندارد که ما معتقدیم سنگ به کفش دارد با تشکیل کمیته حقیقت یاب موافقت کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس سازمان حج و زیارت کشور در جمع خبرنگاران رویکرد برگزاری مراسم عرفه را اعلام انزجار از تفکر وهابیت و بزرگداشت شهدای منا برشمرد و گفت: از ساعت ۱۴ بعد از ظهر درب های مصلاهای کشور بر روی تمامی افرادی که برای برپایی مراسم عرفه خواهند آمد گشوده می شود و از ساعت ۱۵ مراسم آغاز خواهد شد.

photo_2016-09-10_18-30-01به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, سعید اوحدی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه خبرنگاران رسالت سنگینی دارند و تمامی اخبار مربوط به فاجعه منا را صادقانه منعکس نمودند، اظهار داشت: مسئولیت پیگیری حقوقی فاجعه منا به عهده وزارت امورخارجه است که جلسات متعددی در این رابطه تشکیل شده و بیش از ۴۵۰ وکالت نامه تام از طرف خانواده شهدا گرفته شده است و در اختیار وزارت خارجه قرار داده شده تا وزارت امورخارجه بتوانند شکایات خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هر اقدام قضایی احتیاج به مستندات دارد و در این راستا بیش از هزار مصاحبه از شاهدان عینی سراسر جهان بهمراه عکس و فیلم و غیره در اختیار وزارت خارجه قرار دادیم اظهار کرد: هشت وکیل از طرف سازمان حج و زیارت به وزارت خارجه پیشنهاد داده شده که مشورت حقوقی دهند اما پس از قطع رابطه با عربستان این وکلا به علت ترس قطع همکاری نکردند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه کشور عربستان به دلیل نوع نگاه انحرافی اش به مسائل حقوقی عضو سازمان های جهانی نمی باشد گفت:  یکی از دلایل کندی پیگیری ها نیز همین موضوع است و همچنین این امکان وجود ندارد تا شکایت خود را در دادگاه های عربستان مطرح کنیم.

آمار واقعی شهدای منا ۷ هزار نفر است/ مسیر را روی حجاج ایرانی بستند

وی اعلام آمار شهدا فاجعه منا از سوی کشور عربستان را دروغ دانست و اذعان داشت: از روزی که این فاجعه اتفاق افتاد از وزارت خارجه در خواست کردیم که عربستان فیلم و تصاویر را در اختیار ما قرار دهد و در شرایطی که زاِئران  ۳۷ کشور در فاجعه منا دچار حادثه شدند اما عربستان به دروغ آمار شهدا را ۷۰۰ نفر عنوان کرد که در حقیقت این آمار بیش از هفت هزار نفر می باشد.

اوحدی تصریح کرد: عربستان تاکنون نپذیرفته که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و آل سعود اگر ریگی به کفش ندارد که ما معتقدیم سنگ به کفش دارد با تشکیل کمیته حقیقت یاب موافقت کند.

وی همچنین از شکایت به پلیس اینترپل خبر داد و افزود: مسیر زائرین ما را بستند و آن ها را به خیابان ۲۰۴ هدایت کردند که به هیچ وجه مسیر حجاج ما نبوده است زیرا این خیابان فاقد امکانات مناسب برای حاجیان در آن روز بود.

عربستان مالک بیت الحرام نیست/ محکومیت سخنان شیخ حرام خوار سعودی

رییس سازمان حج و زیارت کشور تاخیر دو ساعته عوامل امدادی عربستان یک فاجعه برشمرد و گفت: فاجعه دوم زمانی اتفاق افتاد که ساعت ۵ عصر پس از اینکه نیروی نظامی منطقه را امنیتی کرده بود، افراد را به صورت تک تک با برانکارد به بیمارستان منا بردند در صورتی که نیروی کاری در بیمارستان ها وجود نداشت و بیماران را در کف بیمارستان ها رها کردند.

اوحدی با اشاره به اینکه اگر اجازه می دادند نیروی های امدادی ما و سایر کشورها کمک می کردند ۶۰ درصد اتفاقات صورت نمی گرفت اظهار کرد: فاجعه سوم بی حرمتی به اجساد شهدا فاجعه منا بود و متأسفانه عربستان به شکلی وقیحانه تاکنون از کشورها عذرخواهی نکرده است.

وی ایران را تنها کشوری عنوان کرد که توانست تمامی اجساد خود به جز ۳۹ جسد را شناسایی کند و به کشور بازگردند و افزود: از این ۳۹ جسد که در کشور عربستان دفن شده اند سه خانواده خواستار بازگرداندن اجساد خود هستند.

وی در ادامه افزود: هر روزنه ای که دیدم باید به سمت آن برویم و شرایط را مناسب گردانیم ولی متاسفانه پس از قطع رابطه سیاسی نتوانستیم این اجساد را به کشور بازگردانیم.
اوحدی سخن هفته گذشته شیخ مفتی حرام خوار عربستان در ارتباط با ایرانی ها را نشان دهنده تفکر خطرناک وهابیت که ریشه ی بسیاری از گروهک های تکفیری مانند داعش است عنوان کرد و افزود: عربستان مالک بیت الحرام نیست زیرا اولین خانه ای که خداوند برای انسان قرار داد خانه کعبه است.

رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه عربستان حق مالیکتی به شهر پیامبر و کعبه ندارد و میراثی برای عربستان نیست، گفت: عربستان حتی حقی برای برگزاری حج ندارد و باید کشورهای اسلامی دنیا این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تکرار حوادث در عربستان نشان دهنده بی لیاقتی این کشور است، اظهار کرد: تفکر جاهلیت عربستان نمی توانند برگزار کننده حج باشند.

اوحدی در پایان از همگی مردم برای شرکت در مراسم عرفه در سراسر کشور دعوت کرد.

tel final1

Share