سخنرانی دکتر ثابت قدم در جمع شهرداران شبکه شهرهای خلاق جهان در سوئد

سابقه تاریخی پربار در شهر خلاق رشت سبب ایجاد مسیر بازآفرینی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت پنجشنبه ۲۵ شهریور در دهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق در استرشوند سوئد گفت: شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شمال ایران و در کنار دریای کاسپین در گذشته دروازه ارتباطی آسیا با اروپا بوده است‌.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در میزگرد شهرداران و معاونین شهردار ۱۱۶ شهر خلاق جهان سیاست‌های کلان مدیریتی رشت را تشریح کرد.photo_2016-09-17_10-59-04

دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت پنجشنبه ۲۵ شهریور در دهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق در استرشوند سوئد گفت: شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شمال ایران و در کنار دریای کاسپین در گذشته دروازه ارتباطی آسیا با اروپا بوده است‌.

وی افزود : پایه‌گذاری شیعه در دوره آل بویه‌،‌ انقلاب مشروطه ‌و انقلاب اسلامی در این منطقه دست اوردهای عظیمی را به همراه داشته است . علاوه بر آن حضور زنان با بهره‌گیری از توانمندی‌های کشاورزی و با اقلیم و طبیعت معتدل و مرطوب و سبز منتج به ایجاد مسیر بازآفرینی در شهر شده است.

شهردار رشت که در صدر هیاتی سه نفره برای شرکت در این نشست شرکت کرده بود، گفت: ما قصد داریم ‌هویت گذشته خود را برای آیندگان در مسیر سلامت به طول ۷ و دو دهم کیلومتر با برگزاری جشنواره‌ها از غرب به شرق شهر و با عبور از بافت مرکزی و تاریخی و بازار شهر ایجاد کنیم.

ثابت قدم تاکید کرد: این جشنواره‌ها با مشارکت ‌سازمان‌های مردم‌نهاد و تاکید بر حضور زنان و شناسایی محصولات کشاورزی و فر آوری غذا و اشتغال پایه و رفع تبعیض و عدالت فضایی و گسترش اموزش در چهار چوب استراتژی پایدار خلاقانه به کودکان و نسل آینده توجه ویژه دارد.

گفتنی است در این نشست شهرداران ۲۰ شهر جهان از جمله فابریانو، هایدلبرگ، کاتوویسه ، پیکلونگون، پوپایان، سورواوکا در دسته یک، شهرداران شهر های الاحسا ، جئونجو، ناسائو، استرسوند، پارما و ساسایاما در دسته دوم و شهرداران شهرهای باندونگ، مونترال ، ایچئون، کائوناس، لینز، رشت و تونگ یئونگ در دسته سوم به مباحثه و اعلام برنامه های توسعه شهری پرداختند.
دستور کار این نشست مبتنی بر چشم انداز اجرای بومی SDG 11 (اهداف توسعه پایدار)- که باعث می‌شود که شهرها و محل سکونت انسان‌ها فراگیر، امن، انعطاف‌پذیر و پایدار گردد، گسترش دیدگاه در اتصال بین مناطق شهری، نیمه شهری و روستایی برای توسعه پایدار و نقش فرهنگ و خلاقیت در تولید فضاهای عمومی، ترویج همکاری های فرهنگی و انسجام اجتماعی و توانمندسازی رونق و بهره وری بود.

tel final1

Share