روایت یک روز حضور در کنار وکیل مردم فومن و شفت/

افتخاری:در خانواده ای بزرگ شدم که هرگز مردم را به بازی نگرفتند/ سال اقدام و عمل است نه شعار

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا افتخاری گفت: بعنوان خدمتگذار از حق شما دفاع می کنم و هرگز اعتقاد ندارم شفتی و فومنی بگویم. ملاک من این اسمها و بالا و پایین کردن نیست. ملاک کار کردن است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور بررسی مشکلات عمرانی روستاهای بخش مرکزی شفت حجت الاسلام افتخاری نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با همراهی بخشدار مرکزی و مسئولان ادارات در کنار خبرنگاران راهی روستاههای این بخش شدند.photo_2016-07-29_10-08-05

 به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت, در این بازدید که به دستور نماینده در مساجد روستاها و با حضور مردم همراه بود ابتدا از روستای چماچا و ادای احترام به شهدای این منطقه همراه شذ.

 حجت الاسلام طاهری از اعضای هیت امناء مسجد امامزاده احمد دستخط چماچا  ضمن تقدیر از این حضور گفت: نشستن در کنار مردم برای رفع مشکلات از خصلت انبیاء بوده و این مسئله جای شکر دارد. وی عمده مشکلات منطقه را مشکل راه و نبود آسفالت, ضعف برق ،مشکل اب شرب ،لای روبی استخر ها ،نبود پل ارتباطی ،مشکل بیمه کشاورزی خواند و گفت: مهمترین دغدغه مردم چماچا  ساخت خانه و مشکلات پروانه ساخت بوده که خود عامل فرار خانواده ها از این روستا شده است.

 پورباقر بخشدار مرکزی شهرستان شفت ضمن تقدیر از حضور مسئولان در این نشست گفت: در بخش مرکزی ۵۶ روستا و ۴۵ دهیار و ۲۷ هزار نفر جمعیت با دو دهستان جیرده و ملاسرا و روستاهای بکر و دیدنی و گردشگری چون چماچا ،مژدهه ،شیخ محله وخرطوم و … را داریم .

 بخشدار مرکزی شهرستان شفت با بیان اینکه ما در بخش راه, آب و برق, منابع طبیعی و کشاورزی مشکلات زیادی وجود دارد, افزود: تلاش کردیم تا با حضور رواسای این ادارات در جمع شما مردم باشیم.

پورباقر با اشاره به اینکه حدود ۲۵ سال پیش دهیار این روستا بوده است,اظهار کرد: اگر با تاخیر برای گوش دادن مشکلات آمدیم بنده عذر خواهی می کنم و این نوید را به شما می دهم که بیشتر این برنامه بازدید از روستاها با حضور نماینده تکرار شود.

در خانواده ای بزرگ شدم که هرگز مردم را به بازی نگرفتند/مطالبه‌گری حق مردم است

photo_2016-07-29_09-15-05به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در ادامه حجت الاسلام افتخاری در جمع مردمان مهیمان نواز روستای چماچا و مناطق اطراف در مسجد دستخط محله  گفت: نیت ما در کنار شما نشستن است تا مشکلات را از نزدیک و از زبان شما بشنویم, زیرا شما به گفته امام ولی نعمتان ما هستید.

افتخاری با بیان اینکه بنده نه اهل کاغذ بازی و نه اهل سر کار گذاشتن است, افزود: آمده ایم تا بتوانیم با کمک شما باری از دوش برداریم و مرهمی بر مشکلات بگذاریم و پرونده ها را به عمل زینت دهیم نه کاغذ بازی.

وی تصریح کرد؛ من در خانواده ای بزرگ شدم که هرگز مردم را به بازی نگرفته اند و از اسم خودم سوء استفاده نمی کنم بنابراین هر کسی می تواند در کنار من کمک کند بسم الله .

 انماینده مردم فومن و شفت از گزارشات داده شده در بخش عمرانی روستا و کمبودهای موجود گفت و افزود: ما خیلی کارداریم ولی بدانید که تحریم ظالمانه امکانات را از دستگاه های اجرایی گرفته و شاید فکر کنید اگر پول نیست اختلاس و دزدی چیست؟!

 وی حق مردم را مطالبه گری خواند و گفت: بنده وظیفه پاسخگویی را دارم.

 افتخاری به مدیریت پدرش در دوران جنگ و انقلاب اشاره کرد و گفت: من زحمات را می‌بینم و می دانم کدام مسئول کار می کند و کدام مسئول دنبال پست است اما نگاه نمی کنم چه کسی رای داده یا نداده !  بلکه هر مسئولی که وقت برای مردم بگذارد و در رفع مشکل گام بردارد حتی با دست خالی و تنها روی خوش با ارباب رجوع و تکریم احترام بگذارد د از نگاه من دور نمی ماند.

 وی خطاب به رواسای ادارات گفت: همه ما و شما مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم پس برای حفظ اقتدار کشور همراه ولایت فقیه باشیم.

 نماینده مردم فومن و شفت در جمع اهالی روستای چماچا از مسئولان خواست تلاش کنند مشکلات مردم حل شود.

 افتخاری تاکید کرد: من یقینا سه ماه دیگه در همین مکان حاضر می شوم و امیدوارم بسیاری از مشکلات گفته شده ظرف این سه ماه توسط ادارات مربوطه حل شود.

وی خطاب به روستائیان گفت: برادران عزیز دستانتان را به سوی شهر دراز نکنید شما باغات و زراعت دارید باید مایحتاج اولیه شما همین جا تولید شود. نباید مرغ و تخم مرغ را از شهر بخرید. تلاش کنید مدیران شهر برای تهیه کالا پشت در خانه شما باشند.

افتخاری مهمترین دغدغه پدر شهیدش را در زمان نمایندگی آسفالت راه روستایی خواند و گفت: آسفالت راه اولویت اول من است و من کمیسیون عمران را بخاطر همین انتخاب کردم

وی از دهیار, اعضای شوراها و اهالی خوب روستای چماچا خواست تا  پتانسیل روستا را در بخش های مختلف اعلام کنند و انتظار نداشته باشند که کارخان های زده شود. بلکه با شناسایی پتانسیل روستا بتوان به روستا کمک کرد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در این نشست تصریح کرد: منابع شن و ماسه روستا باید در ابتدا برای راه و جاده همان روستا استفاده شود.

 روستای مژدهه؛ روستای بکر و دیدنی ،سرسبز و گردشگری

در بازدید نماینده و مسئولان ادارات از روستایی سرسبز مژدهه نماینده شهرستان در ابتدا بر مزار شهدا حاضر و سپس در مسجد محل و در کنار اهالی این روستا سخنرانی کرد.

هیات امناء مسجد این روستا در ابتدا درباره مشکلات عمده روستای مژدهه گفتند: عمده مشکل ما نبود کانال آب رسانی است زیرا این روستا ۱۲۰ هکتار اراضی شالیزار  و ۲۵۰ خانوار دارد و نبود کانال بتونی در این روستا  سبب هدر رفت آب شده است و اگر بارندگی نباشد مزارع ما با مشکل آب روبرو می شود.

در ادامه مشکلا این چنین روایت شد: ما از نعمت آب شرب  تقریبا محروم و گاز رسانی برخی خانوارها به دلیل متعدد انجام نشده است و نیاز اهالی از چوب درختان پوسیده جنگل تامین می شود که آن هم به علت اجازه ندادن منابع طبیعی سخت و دشوار است. برخی افراد در این روستا بیش از ۶۰ سال زندگی در جنگل امروز از خانه خود به اصرار منابع طبیعی جدا شدند و زمین و خانه آنها در طرح اراضی ملی قرار گرفته است.

بازی سیاسی را کنار بگذاریم / اصولگرا و اصلاح طلب را فراموش کنیم

حجت الاسلام افتخاری پس از شنیدن مشکلات روستا گفت: این مشکلات ذره ذره و طی سالها انباشته شده و رفع این همه مشکل یک شبه مقدور نیست و امروز مسئولان در جمع شما مشکلات را می شنوند و با رفع آنها شاهد شکوفایی بیشتر روستاها خواهیم شد.

 نماینده مردم فومن و شفت تاکید کرد: پیگیر آنچه امروز گفته اید باشید و این حق شماست و خواسته های شما قابل پیگیری است ولی من همراهی و اعتماد شما را می خواهم.

 وی به انتقادات اخیر برخی سایتهای محلی در شهرستان حوزه انتخابیه خود اشاره و افزود: انتقاد خوب است اما تخریب نه به نفع شهرستان و نه مردم منطقه است.

 افتخاری تاکید کرد: بازی سیاسی را کنار بگذاریم و اصولگرا و اصلاح طلب, حزب و جناح را نیز فراموش کنیم و همه سال اقتصاد  مقاومتی در کنار ولایت فقیه, ایرانی آباد و زیبا بسازیم. .

 وی تاکید کرد: اگر روستای مژدهه ظرفیت گردشگری بالا دارد و با این ظرفیت مشکلات بیکاری جوانان را حل می کند باید روی گردشگری کار کنیم.

 افتخاری از رئیس منابع طبیعی خواست تا در رفع مشکلات اهالی روستا که زمین و خانه انها جز اراضی ملی اعلام شد گام بزرگی بردارد و از اب و فاضلاب  روستایی نیز خواست تا مشکل آب شرب روستای مژدهه زودتر حل شود و همگی برای رفع مشکل این روستا کارهای بیشتر انجام دهند.

مشکلات روستای شیخ محله شفت از زبان فرهنگی بازنشسته

در روستای شیخ محله شفت نیز نماینده و رواسای ادارات بعد از حضور بر سر مزار شهید به داخل مسجد و در جمع مردم حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در این نشست یکی از فرهنگیان بازنشسته روستا در رابطه با مشکلات موجود گفت: مشکلات این منطقه در اولویت اول آب زراعی است.

 وی افزود: پدر شهید شما در سالهای دور و در دوره نمایندگی با پای برهنه به داخل شالیزارهای ترک خورده رفت و تا امروز این مشکل همراه ماست. این روستا با ۸۷ خانوار و ۴۶۰ نفر جمعیت و نیمه برخوردار از امکانات رفاهی چون آب ،برق، زمین ورزشی و انهار و راه غیر قابل دسترسی است و نبود امکانات مهاجرت را به همراه داشت.

سال اقدام و عمل است نه شعار

photo_2016-07-30_11-44-32روستای خرطوم بالا از روستاهای بزر گ و متصل به چند روستا از جمله ناصران, خطیبان, کلاچ خندان و مژدهه است و با چشم اندازی زیبا و مناطق دیدنی و دارای۳۳ هکتار استخر پرورش و آب بندان می باشد.

آب کشاورزی, آسفالت, ضعف برق و فرسودگی شبکه آب شرب و لایروبی استخر ازر خواسته های مردم این روستا بود.

 نماینده مردم روستای خرطوم نیز در رابطه با شهرک صنعتی رها شده این منطقه گفت: به کشاورزان زمین برای شهرک دادند و سالها این شهرک در حد تابلو باقی مانده و ما از شما نماینده محترم می خواهیم شهرک را احیاء کنید.

 این روستا یکی از اولین روستاهایی بود که طرح ورمی کمپوست در آن اجرا شد و حتی از ژاپن نمایندگانی برای بازدید در آنجا حضور یافتند.

بخشدار مرکزی شفت در رابطه با این روستا گفت: روستای خرطوم را زبانزد همه است و اهالی این روستا عرصه ورزشی و همچنین در ورمی کمپوست زبانزد هستند..

 پورباقر ضمن تشکر از حضور اهالی خرطوم بالا و پایین و روستای کلاچ خندان گفت: ما با افتخاری که شما از پدر شهیدش همه خاطره دارید و مسئولان برای رفع مشکل در جمعتان آمدیم ما را با اتحاد و همدلی همراهی کنید.

حجت الاسلام افتخاری در روستای «خرطوم بالا» گفت: امسال٬ سال اقدام و عمل است نه شعار وباید بتوانیم روح نشاط و امید را در شما مردم زنده کنیم.

 افتخاری نمایندگی را امانتی در دست خود خواند و گفت: باید برای توسعه منطقه توسعه فکری داشته باشیم. .

 وی افزود: برخی کارها کوتاه مدت و برخی میان مدت و برخی در دراز مدت قابل اجرا است .

 وی شهرک صنعتی خرطوم را که بیش از ۲۵ سال تنها تابلوی آن نصب شده را به سرعت قابل باز گشایی ندانست و گفت: ما می توانیم برای برخی کارها از آبرو خود بگذاریم اگر پول نداریم .

 افتخاری گفت: بعنوان خدمتگذار از حق شما دفاع می کنم و هرگز اعتقاد ندارم شفتی و فومنی بگویم. ملاک من این اسمها و بالا و پایین کردن نیست. ملاک کار کردن است. فومنی می تواند در شفت و شفتی در فومن خدمت کند.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در پایان این نشست که ساعتها در روستاها به طول انجامید, نامه ها و مشکلات با نوشته به نماینده تحویل گردید که ایشان در خواست کردند اهالی روستاها می توانند با پیامک نیز مشکلات را بیان کنند و بنده تمام پیامکها را خوانده و بررسی می کنم.

خبرنگار: زلیخا صفری راسته کناری

tel final1

Share