در جلسه شورای شهرستان رشت مطرح شد

سوالات کارگرنیا از شهردار رشت و پاسخ‌های ثابت قدم/گلایه شهردار رشت از منابع طبیعی استان گیلان/افتتاح زیرگذر شهید رجایی تا پایان تابستان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم با بیان اینکه شهرداری رشت به فضای سبز و محیط زیست بسیار اهمیت می‎دهد, یادآور شد: اما محیط زیست فقط حفظ فضای سبز و درختان نیست. مشکلی که برای بهره برداری از تصفیه خانه سراوان وجود دارد سبب شده تا برای حفظ چند اصله درخت , این پروژه که با سلامت شهروندی در ارتباط است تاکنون به بهره برداری نرسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای شهرستان رشت پیش از ظهر امروز برگزار شد.

سوالات کارگرنیا از شهردار رشت
۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۱۵۱_kargarnia3544

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, محمدحسین واثق کارگرنیا در جلسه امروز شورای شهرستان رشت  با بیان اینکه اقدام‌های عمرانی که در چند سال اخیر در شهر رشت انجام شد خوب بوده است اظهار کرد: اما هنوز با استانداردهای آرمان شهر فاصله بسیار زیادی داریم.
عضو شوای شهر رشت گفت: کارهای عمرانی که در شهر انجام شده پیشرفت آن از دغدغه های مردم است چرا که ارتباط مستقیم با زندگی اجتماعی و کاری آنان دارد.

این عضو شورا خطاب به شهردار رشت که به عنوان میهمان در جلسه امروز شورای شهرستان رشت حضور پیدا گرده بود, اظهار کرد : زیر گذر شهید رجایی که قرار بود در تیر ماه سال ۹۴ به بهر برداری برسد هنوز به اتمام نرسیده است, علت این تاخیر چیست ؟ پایش تصویری در سطح شهر به چه مرحله ای رسیده است ؟

کارگرنیا در ادامه سوالات خود گفت: بازگشایی میدان فرزانه به شهرک امام علی در چه مرحله ای قرار دارد با توجه با اینکه بیش از ۱۰۰۰ قطعه زمین در آن جا وجود دارد که میتوان از آن استفاده های بهینه در توسعه شهری کرد ؟ کنار گذر میدان گیل به فومن که از شورای سوم در دست تاسیس بود تا کنون چه اقداماتی صورت گرفته است؟ ساخت پارک آبی که یک مرکز تفریحی برای شهر رشت است و از سوی دیگر بیشتر مراحل کار آن انجام شده است کی آغاز می شود ؟

پاسخ شهردار رشت به سوالات کارگرنیا

IMG_0874sabetمحمد علی ثابت قدم شهردار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت باید بیشتر به شوراها و شهرداری ها رسیدگی کند اظهار کرد: ضرورت تعاملبیشتر بین دستگاهای دولتی و شهرداری ها احساس می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت به فضای سبز و محیط زیست بسیار اهمیت می‎دهد, یادآور شد: اما محیط زیست فقط حفظ فضای سبز و درختان نیست. مشکلی که برای بهره برداری از تصفیه خانه سراوان وجود دارد و اختلاف نظر با منابع طبیعی استان سبب شده تا برای حفظ چند اصله درخت این پروژه که با سلامت شهروندی در ارتباط است تاکنون به بهره برداری نرسد.

شهردار رشت افزود: برای جلوگیری از ترافیک های شهری باید برای تردد ماشین های سنگین در سطح خیابانها عوارض تعیین کنیم.

ثابت قدم با باین اینکه زیر گذر شهید رجایی به علت مشکلات زیر ساختی تاکنون پایان نیافته است اظهار کرد: این قول را به مردم خواهیم داد تا پایان تابستان این پروژه به اتمام برسد و همچنین ساختمان شهرداری نیز در حال تکمیل است و ظرف یک ماه آینده می‌توانیم بخش اداری شورای شهر رشت را به آنجا منتقل کنیم.

ثابت قدم در مورد طرح جامع ترافیک گفت: اگر منابع مالی دولت نباشد نمی‌توانیم این طرح را به طور کامل اجرایی کنیم.

ارتقای سلامت مردم سیاست کلی کمیسیون بهداشت استIMG_0826shirzad

در این نشست فاطمه شیرزاد ریس کمسیون بهداشت و محیط زیست با اشاره به اینکه سیاست های کلی این کمیسیون ارتقاء سلامت مردم است گفت : احیای زرجوب و گوهر رود، لندفیل سراوان ،از مهمترین برنامه های سلامت شهری است که برای احیای زرجوب و گوهر رود در سفر استانی رییس جمهور مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته بود که از این مبلغ یک میلیارد تومان به فاضلابهای بیمارستانی اختصاص یافتکه این مبلغ بسیار ناچیزی است.

 شیرزاد ایجاد فضای جذاب گردشگری در رشت  را سبب ماندگاری گردشگر اعلام کرد گفت : برپایی بازارچه هفتگی در رشت از عواملی است که می‌توان مسافران تابستانی را در رشت ماندگار کرد و بحث گردشگری را در این شهر تقویت نمود.

وی افزود: سرای محلات پتانسیل بسیار خوبی است میان مشارکت مردم با شهرداری هاست و این اتفاق سبب می‌شود که مردم کمتر به شهرداریهای مناطق رفت و آمد کنند و مشکلات خود را در انجا حل و فصل کنند.

tel final1

Share