با شعار یک راه طولانی یک غزال بی باک

آغاز تور دریای خزر تا خلیج فارس خودرو خورشیدی غزال ایرانی از منطقه آزاد انزلی+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،صبح امروز منطقه آزاد انزلی میزبان خودرو خورشیدی غزال ۳ بود که به همت دانشجویان و اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران عرضه شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،صبح امروز منطقه آزاد انزلی میزبان خودرو خورشیدی غزال ۳ بود که به همت دانشجویان و اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران عرضه شده است.photo_2016-07-17_12-47-11

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ،خودرو خورشیدی غزال ۳ که در مسابقات استرلیا در سال ۲۰۱۵ مقام سوم سرعت و مقام هفتم در طی مسافت را به دست آورده این بار تصمیم دارد تا با برگزاری تور دریای خزر تا خلیج فارس فرصت بازدید حضوری طیف بیشتری از مردم از خودرو غزال ایرانی(۳) را قراهم سازد.

بنا بر این گزارش این خودرو استارت حرکت خود را از منطقه آزا انزلی شروع کرده است و قصد دارد در یک برنامه هشت روزه خود را به جزیره کیش برساند.

کارن ابری نیا مدیر پروژه خودروی خورشیدی غزال سه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۸۳ ساخت خودروهای خورشیدی را آغاز کردیم,یادآور شد: ساخت خودرو غزال سه ، یک سال به طول انجامید و چهل نفر در طراحی و ساخت این خودرو مشارکت داشتند.
وی تور دریای خزر تا خلیج فارش را طی ۸ روز دانست و گفت: مسیر حرکت از انزلی به رشت ، قزوین، تهران، قم، کاشان، اصفهان، یزد، شیراز، بندرعباس و در پایان به کیش میرسد.
هدف از انجام این تور را جایگزین کردن سوخت های فسیلی و فرهنگ استفاده از سوخت های پاک و داشتن محیط زیستی سالم دانست و گفت: جنس بدنه خودرو از فیبر کربن بوده که بسیار سبک و مقام است.
کارن ابری نیا گفت: خودرو خورشیدی غزال سه ۱۳۰ کیلومتر سرعت داشته و در این تور هشت روز ۲۷۰۰ کیلومتر را طی میکند و برای ساخت آن حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

Share