در جلسه امروز شورا

مخالفت شورا با سفر شهردار رشت به پکن /رجبی ویسرودی: شهردار رشت صلاحیت ندارد/نیکومنش:شهردار در صحن شورا حاضر و پاسخگوی اتهامات شود/ شوقی خواستار تقدیر از راننده تاکسی کتابدار شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکومنش خاطرنشان کرد:می‌خواهم شهردار در صحن شورا حضور پیدا کند و بند به بند مواردی را که محمود باقری خطیبانی گفته اند توضیح دهد. ما با کسی تعارف نداریم و اهل معامله نیستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید رجبی ویسرودی در جلسه امروز شورای شهر رشت با سخنان محمود باقری خطیبانی گفت: مواردی که ایشان در نطق خود بیان کرد نشانگر این است که شهردار در حال حاضر دارای صلاحیتی نیست که دو سال پیش از شورا رای گرفته است و طبق ماده ۴ قانون شوراها باید نسبت به فقدان شرایط خود در صحن علنی شورا جوابگو باشد.--۲۷-۲-۹۵---۰۹shora

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, رجبی ویسرودی با بیان اینکه وظیفه رییس شورا است که ماده ۴ قانون شوراها را اجرا کند یادآور شد: در توضیح ماده ۴ قانون شوراها آمده است که شورای اسلامی شهر به محض اینکه فقدان یکی از شرایط مندرج در آئین نامه شورا برای داشتن صلاحیت کافی در شهردار خود مطلع شود باید  جلسه ای فوق العاده یا در اولین جلسه عادی با حضور خود شهردار تشکیل شود تا در مورد فقدان شرایط خود توضیح دهد.

محمد علی رفیعی در تکمیل صحبت ها ی رجبی ویسرودی گفت: شهردار رشت هفته آینده به صحن شورا فراخوانده خواهد شد تا سوالاتی که اعضای شورا در نطق‌های خود داشته اند پاسخ دهند و همچنین پاسخگوی آندسته از اعضای شورا باشند که اعتقاد دارند شهردار رشت در حال حاضر صلاحیت قبلی خود را ندارد.

نیکومنش: مشخص شود که آیا این تخلفات توسط شهردار صورت گرفته است؟!

در ادامه مظفر نیکومنش نودهی با بیان اینکه اعضای شورا منتخب مردم هستند اظهار کرد:شهردار منتخب شورا بوده و موظف به پاسخگویی به اعضای شورا است و اگر اکنون شهردار پاسخگو نیست این مسئله نشان دهنده ضعف شورا می باشد.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:می‌خواهم شهردار در صحن شورا حضور پیدا کند و بند به بند مواردی را که محمود باقری خطیبانی گفته اند توضیح دهد. ما با کسی تعارف نداریم و اهل معامله نیستیم. کسی رای کسی دیگر را ندارد و باید تکلیف را روشن کرد که آیا شهردار این تخلفات را انجام داده است یا خیر. ما از ایشان صریح و واضح جواب می‌خواهیم.

شوقی خواستار تقدیر از راننده تاکسی کتابدار شد

همچنین در این جلسه شوقی از عضویت در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا استفعاکرد و در نظطق خود نیز به برخی از جشن هایی که در شهر رشت به مناسبت میلاد امام زمان برپا شد اعتراض کرد و گفت : بسیاری از این جشن ها که متولی چند مورد آن شهرداری رشت بوده  در شان صاحب زمان نبوده و بنده از کمیسیون فرهنگی می خواهم که در این زمینه دقت عمل بیشتری از خود نشان دهند .

وی همچنین از شورا خواست تا از راننده تاکسی که به مردم کتاب اهدا می‌کند تقدیر به عمل آید.

گفتنی است با موافقت اعضای شورا مصوبه کمک ۵۰ میلیون تومانی به باشگاه سپیدرود به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا کرد. و همچنین سفر شهردار رشت به پکن برای حضور در دومین اجلاس شهرهای خلاق به رای گذاشته شد که در نهایت همانند سفر شهردار رشت با ایتالیا این سفر نیز با مخالفت اعضای شورا رو به رو شد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی
tel final1e2

Share