در جمع اصحاب رسانه صورت گرفت

دوران«بِگم بِگم» سرآمده است/اختلاف بین اعضای شورا مانع پرداخت پاداش سپیدرود شد/ جزئیات تهاتر املاک شفاف سازی شد/از افزایش مدیران زن تا توجه شهردار به ایثارگران

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نظری گفت : شهرداری آمادگی پرداخت پاداش تیم سپیدرود را دارد و حتی چک آن نیز صادر شده است و به صورت کارت هدیه درآمده اما مشکل درگیری و اختلاف نظر میان شورای شهر رشت است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دومین نشست خبری شهردار رشت با اصحاب رسانه محمد پورناصرانی٬ شهردار منطقه یک،سمیه رستگار٬شهردار منطقه سه، محمدتقی عبدالهی عبداللهی شهردار منطقه پنج٬ مجتبی ماه پسند مدیر امور مالی شهرداری،مرتضی شریفی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار شهرداری ،نظری معاون مالی شهرداری،  مختار جباری مشاور عالی،صدیقه ستاره شناس مدیر منابع انسانی، زینب فلک دوست مشاور امور بانوان شهردار و فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و روابط بین الملل حضور داشتند.(گزارش تصویری)

IMG_2053در ابتدای نشست محمد پورناصرانی شهردار منطقه یک رشت با اشاره به سوالاتی که در برخی سایت ها مطرح شده گفت: صاحب ملک به علت تخلفات ساختمانی ۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال به منطقه ۳ بدهکار شد که درخواست تهاتر خود را به شهرداری ارائه کرد.

پورناصرانی توضیح داد: درخواست این فرد به کانون کارشناس رسمی دادگستری ارائه شد که بعد از بررسی‌های انجام شده مبلغ ۷۱ میلیارد ریال برای ساختمان کارخانه برآورد شد.

وی افزود: برخلاف اظهارات برخی از اعضای شورای شهر و علی رغم اینکه این حیاط تنها راه دسترسی به ساختمان است اما حیاط ساختمان مورد نظر محاسبه نشده و به رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
پور ناصرانی از اعتراض مالک به مبلغ برآورد شده و ارجاع دوباره موضوع به هیات کارشناسی خبر داد و گفت: علی رغم اینکه یکی از کارشناسان بابت فشار بیرونی حاضر به انجام دوباره کار نشد اما بعد از بررسی مجدد مبلغ یک میلیارد ریال کاهش پیدا کرد.

شهردار منطقه یک رشت در خصوص اینکه چرا این موضوع به کانون کارشناسان ارجاع شده است اظهار کرد: قانون چنین چیزی را مشخص کرده و از این کانون متخصص تر فکر نکنم وجود داشته باشد.

پورناصرانی در ادامه در مورد ساختمان دانا واقع در پل بوسار رشت و تخلف ۴ میلیارد تومانی آن اظهار کرد: شرکت عمران مسکن شمال وابسته به بنیاد مستضعفان بوده که تاکنون خدمات زیادی را ارائه کرده است.مسئولان این شرکت اعلام کردند که قادر به پرداخت یکجای بدهی خود نیستند و پیشنهاد واگذاری املاک را دادند که با درخواست   تهاتر آنها موافقت شد.

وی افزود: در نهایت پس از بررسی پرونده و با تدابیر شهردار رشت دو پلاک ثبتی در جوار ساختمان دانا با سند همین ساختمان تجمیع و در نهایت تحت عنوان عقب نشینی به شهرداری واگذار شد و پایان کار ساختمان صادر گردید.

شهردار مطقه یک رشت در خصوص انتشار برخی تصاویر در یکی از سایت ها مبنی بر اینکه مبلمان شهرداری خریداری و بعد در حیاط دپو شده است اظهار کرد: جای تاسف دارد که حتی به خود زحمت نداده اند مبلمان ضایعاتی با نو را از هم جدا کنند.

پورناصرانی با اشاره به خرید مبلمان از شرکت «گوهر صبا» اشافه کرد: از مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مبلمان خریداری شده این شرکت تنها برنده مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان شده است.

وی افزود: از روزی که مدیر منطقه شده است حملات زیادی علیه شهرداری صورت گرفته است.

IMG_2089توضیحات رستگار درباره استعلام و بازگشایی پاکات

بعد از توضیحات پور ناصرانی، سمیه رستگار شهردار منطقه سه رشت با بیان اینکه تاکنون به مر قانون عمل شده است تصریح کرد: بر اساس قانون اگر شهرداری تصمیم به خرید لوازم مبلمان شهری داشته باشد برگه‌های استعلام در اختیار شرکت‌های مرتبط قرار می‌گیرد و پاکات نیز با حضور معاون اداری مالی و حراست شهرداری منطقه  بازگشایی می‌شود.

از افزایش مدیران زن تا توجه شهردار به ایثارگران

زینب فلک دوست مشاور شهردار در امور ایثارگران و بانوان نیز در ادامه این جلسه از افزایش تعداد مدیران بانو در شهرداری رشت خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد مدیران زن از ۱۶ نفر به ۲۸ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین به افزایش تعداد مدیران ایثارگر از ۸ نفر به ۱۱ نفر در دوران ثابت قدم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آقای ثابت قدم در گذشته با ایثارگران کار کرده اند و ساقه زیادی دارند توجه ایشان به ایثارگران نیز بیشتتر از سایر مدیران بوده است.

IMG_2122اختلاف نظر بین اعضای شورا مانع پرداخت پاداش سپیدرود شد

در ادامه این جلسه نظری معاون اداری مالی شهرداری به پرداخت هدیه به سپید رود رشت گفت : قرار بود ۵۰ میلیون به بازیکنان پرداخت شود که این رقم توسط شورای اسلامی به تصویب رسید اما پس از پیروزی این تیم رقم به ۱۰۰ میلیون افزایش یافت که قرار بود به بازیکنان گذاشته بود پرداخت شود.چک صدمیلیون تومانی در تاریخ اول خرداد صادر شد.

نظری گفت : شهرداری آمادگی پرداخت پاداش تیم سپیدرود را دارد و حتی چک آن نیز صادر شده است و به صورت کارت هدیه درآمده اما مشکل درگیری و اختلاف نظر میان شورای شهر رشت است.

دوران«بِگم بِگم» سرآمده است

IMG_2093محمد تقی عبدالهی شهردار منطقه پنج رشت نیز در این نشست گفت: من از کلیه خبرنگاران بابت اتفاقات جلسه قبل شورا عذرخواهی می کنم.

وی با اشاره به اینکه دوران «بگم بگم» و کلی گویی گذشته است و باید دنبال واقعیت باشیم و فضا را طوری مدیریت کنیم که هم شهردار و هم شورای شهر الگویی برای آیندگان باشند.

عبدالهی در ادامه در مورد عدم محکومیت شهرداری مربوط به سال ۱۳۹۰ اظهار کرد: این قرارداد مربوط به ۴۸ هزار متر زمین است که هنوز شهرداری تصرفی درآن نداشته است.

وی حکم دادگاه بدوی در خصوص محکومیت شهرداری را اشتباه دانست و با امید به پیروزی شهرداری در دادگاه تجدید نظر گفت: نکته مهم این است که شهرداری رشت تنها به ۱۰ هزار مترمربع این زمین نیاز دارد.

tel final1

Share