جعفرزاده ایمن آبادی در نطق میان دستور:

جوانان افسرده شده‌اند/برنامه ششم از کتاب آرزوها تبدیل به واقعیت‌ها شود/ مردم در عذابند چرا اقدامی برای حل مشکلات زیست محیطی نمی‌شود؟/وضع فرهنگیان کماکان نامناسب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه بزرگترین مشکل این مردم بیکاری جوانان‌شان است، تصریح کرد: جمله تکان دهنده مقام معظم رهبری در مورد بیکاری جوانان جای هیچگونه تعللی برای مسئولین را باقی نگذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت, غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۷ خرداد) مجلس شورای اسلامی، نخستین نطق میان دستور خود در مجلس دهم را قرائت کرد.

jafarz1_origمتن کامل نطق این نماینده مجلس به شرح زیر است:

جناب آقای رئیس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری همیشه و در همه حال می‌بایست سرلوحه کارمان قرار گیرد.

تنها راه‌ نجات کشور اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌گرا است به عبارتی تولید محور و تولیدی که قابلیت صادراتی داشته باشد بر خودمان فرض می‌دانیم کمک حال دولت باشیم، دولت یازدهم میراث دار انباشتی از مشکلات عدیده‌ای است که براساس عدم توجه به رعایت قانون و روحیه قانون گریزی دولت نهم و دهم برای این کشور به ارث مانده و وظیفه دولت یازدهم و مجلس دهم را سنگین‌تر کرده است.

از دولت محترم انتظار داریم:

– طرح آمایش سرزمینی را به سرانجام برساند تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام را مشخص کند، بعضی از پروژه‌ها تبدیل به آثار باستانی شده است.

برای خروج از رکود ابتدا صنایع می‌بایست فعال شوند صنایع فلج شده چطور بدون تسهیلات ارزان قیمت و بدون سرمایه در گردش و بدون سیاست‌های تشویقی صادراتی می‌توانند افزایش تولید داشته باشند، دولت بسته حمایتی کامل از صنایع را ابلاغ کند. انتظار داریم به بخش کشاورزی توجه ویژه شود وزارت جهاد کشاورزی چتر حمایتی خاصی از بخش کشاورزی را تعریف و اقدام کند تضمین خرید محصولات کشاورزی، مکانیزه نمودن محصولات کشاورزی و افزایش راندمان آب و عدم استفاده از کودهای شیمیایی، پرداخت تسهیلات کم بهره در زمان کشت و ارائه نهاده‌های ارزان قیمت و عدم واردات محصولات کشاورزی و پرداخت یارانه در حال تبدیل شدن به آرزوی دست نیافتنی در عرصه کشاورزی است. به چه زبانی بگوییم با قدری تلاش جهادی، نیازی به واردات محصولاتی همچون برنج و چای نیست و در صورت ورود جدی دولت، برنج ارزان ایرانی نیز در اختیار هم وطنانمان قرار می‌گیرد.

– محیط زیست در حال تبدیل به شعارهای روشنفکرانه است و موضوع محیط زیست در تمامی سخنرانی‌ها وجود دارد ولی دردی از محیط زیست حل نمی‌شود. تالاب‌ها در حال خشکسالی است. بزرگترین تالاب شهری خاورمیانه در شهر رشت قرار دارد که معروف به تالاب عینک است. این تالاب مورد هجوم گیاه سنبل آبی قرار گرفته و شاهد از بین رفتن کلیه آبزیان و گیاهان موجود در آن هستیم و تهدیدکننده جدی زمین‌های کشاورزی گیلان است.

منطقه زیبای سراوان تبدیل به دفن زباله شده است بکرار گفته‌ایم اما اقدام جدی نمی‌بینیم، سرکار خانم دکتر ابتکار چرا تدبیری نمی‌شود، مردم در عذابند بوی بد دفن زباله بیماری‌های پوستی و تنفسی در منطقه ایجاد کرده تقاضای ورود جدی محیط زیست و وزارت کشور را داریم.

جناب آقای رئیس جمهور؛

بنظر اینجانب دولت یازدهم و مجلس دهم هیچ کاری مهم‌تر از حل مشکل اشتغال جوانان و علی‌الخصوص جوانان تحصیل کرده بیکار ندارند، جوانان افسرده شده‌اند.

بزرگترین مشکل این مردم بیکاری جوانان‌شان است، بزرگترین سرمایه انسانی کشور عین شمع در حال آب شدن هستند که جمله تکان دهنده مقام معظم رهبری در مورد بیکاری جوانان جای هیچگونه تعللی برای مسئولین را باقی نگذاشته است.

دولت برنامه ششم را مجددا به مجلس ارائه کند برنامه ششم از کتاب آرزوها تبدیل به چند صفحه کم حجم واقعیت‌ها شود مجلس آمادگی دارد در انجام اقتصاد مقاومتی و تحقق آن در سال اقدام و عمل تمام تلاش خودش را معطوف نماید.

– مطالبات معوق مانده جامعه ایثارگری و خانواده معظم شهدا پرداخت گردد.

– مطالبات معوق بازنشستگان آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها پرداخت شود.

– فصل تابستان در پیش است جاده‌های شمالی نباید جاده‌های ترافیکی شبانه‌روزی باشد.

– دولت مانع از دریافتی‌های میلیونی و انباشت ثروت در نزد بعضی از مسئولین شود.

– وضع فرهنگیان کماکان نامناسب است وعده‌های داده شده کاملا تحقق پیدا نکرده است طرح رتبه‌بندی بازنگری شود.

– اعتبارات پروژه‌های عمرانی پرداخت گردد، تعطیلی پروژه‌های نیمه‌تمام خسارات قابل توجهی به کشور وارد کرده و یکی از عامل‌های بیکاری جوانان تعطیلی پروژه‌هاست.

– مقام معظم رهبری فرمودند پدیده قاچاق عین خنجری است که از پشت به نظام وارد می‌شود دولت ورود جدی نماید و این خیلی برای نظام مقدس اسلامی ناپسند است که بگوییم دولت عاجز از مهار قاچاق است.

tel final1

Share