کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبرداد

آغاز اجرای طرح جمع آوری قلیان از سفره خانه ها و رستوران های گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آغاز اجرای برنامه حذف قلیان ها در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا, کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آغاز اجرای برنامه حذف قلیان ها در این استان خبر داد.۳۴۰۸۷۳_۷۳۴
محمدصادق اسلامی افزود: برنامه حذف قلیان با همکاری دستگاه هایی از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، فرمانداری ها، نیروی انتظامی و دادگستری در استان گیلان در حال اجراست.
وی اظهار داشت: در اجرای این برنامه قلیان ها از اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی و اماکن عمومی شامل سفره خانه ها، رستوران ها و چایخانه ها جمع آوری می شود.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای این برنامه از ۱۰ روز گذشته تاکنون، ۹۵ درصد قلیان ها در رستوران ها، سفره خانه ها و چایخانه های شهرستان فومن جمع آوری شده و در سایر شهرستان ها نیز در حال جمع آوری است.
کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان پیش بینی کرد تا پایان شهریور امسال همه قلیان ها در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان های مختلف استان جمع آوری شود.
وی از برگزاری برنامه ای با عنوان قلیان ها را گلدان کنیم خبر داد و تصریح کرد: در این برنامه که بزودی در مرکز بهداشت استان گیلان برگزار می شود، ۲۰۰ قلیان را پر از گل خواهیم کرد.
وی به مضرات استفاده از قلیان اشاره و یادآور شد: سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان است.
tel final1

Share