شهردار رشت در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم

صدای کودکان شهدا فریاد مقاومت است/ ۳۵ درصد مدیران سطح یک شهرداری رشت از بانوان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار رشت با بیان اینکه صدای فرزندان شهدا فریاد مقاومت است،اظهار کرد: میراث به جا مانده از شهدا فرهنگ ماندگار ایثار و شهادت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تقدیر و تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم در ساختمان سعدی شهرداری رشت برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر فرهمند پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده برگزار شد.۰۲۸۱۱

 سید محمد علی ثابت قدم سخنان خود را در سه محور فرهنگ مقاومت، بانوان و خانواده مطرح نمود و در ابتدا با بیان اینکه « صدای این کودکان، صدای مقاومت است» گفت: صدایی که در یک مقطعی در کشور به انتها رسیده بود و نیازی به ادامه آن احساس نمی شد حالا دوباره شنیده می شود.

شهردار رشت با اشاره به آماری از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان افزود : ما باید بتوانیم میراث فرهنگی به جا مانده از آن فرهنگ را که برگرفته از روحیه انقلاب اسلامی است به درستی تداوم ببخشیم.

 ثابت قدم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جایگاه ویژه بانوان گفت : امروزه در حوزه مدیریت شهری حدود ۳۵ درصد مدیران سطح یک شهرداری رشت از بانوان هستند که این رقم در پایان سال ۹۳ در حدود یک درصد بود.

 شهردار رشت با بیان اینکه فرهنگ مقاومت صرفاً در جبهه های جنگ نیست  تصریح کرد : با توجه به فعالیت بانوان در حوزه های علمی و اشتغال، قطعاً رویکرد شهرداری رشت، مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر رشت توانمندسازی زنان بی سرپرست و توانمندسازی بانوان در حوزه اشتغال خواهد بود و با این رویکرد در حوزه سرای محلات با تلفیقی از فرهنگ اقتصاد مقاومتی آموزش هایی را در راستای توسعه فرهنگ مقاومت که برگرفته از سبک زندگی ایرانی اسلامی است مدنظر قرار دادیم تا بسته های آموزشی را از طریق سرای محلات به همه شهروندان تزریق کنیم. این امر ضمن آنکه می تواند پشتوانه خوبی برای فرهنگ مقاومت باشد؛ توانمندسازی همه خانواده ها و آحاد جامعه و حتی خانواده های غیر ایثارگر را ایجاد می کند.

  ثابت قدم  خانواده ها را رکن اصلی و هدف دانست و گفت: قطعاً در حوزه خانواده، رکن اصلی و آنچه که فلسفه وجودی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را که مبتنی بر دهه چهارم انقلاب اسلامی در پیشرفت گفتمان اسلامی و پیشرفت عدالت است، رونق خواهد داد توسعه فرهنگ خانواده محور است. باید هرچه به خانوارها آسیب خواهد رساند به عنوان آفت از آن دوری کنیم. در این راستا رویکرد های خانواده محور در سرای محلات را با محوریت مساجد و خانواده های محترم ایثارگر انجام داده ایم.

tel final1

Share