فرماندار انزلی در گفتگو با دیارمیرزا

با آقای خسته بند رابطه دوستانه‌ای دارم/حاشیه پردازان دوست دارند حاشیه سازی کنند/دستاوردهای سفر آیت الله هاشمی به انزلی در آینده خودش را نشان می‌دهد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار انزلی با بیان به اینکه قبلا هم گفته بودم که هر کسی انتخاب شود نماینده مردم است یادآور شد: حاشیه پردازان دوست دارند حاشیه سازی کنند ولی فضای ما فضای خوبی است و با هم همکاری داریم و کنار هم هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار انزلی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به آغاز فصلی کشاورزی در استان گیلان اظهار کرد:شرایط جغرافیایی انزلی به گونه ای است که زمین های کشاورزی بیشتر در پایین دست قرار گرفته و کشاورزان با مشکلات زیادی از لحاظ تامین آب مواجه اند.DSC_0124

صفرنژاد افزود: اگرچه سال گذشته از لحاظ میزارن بارندگی و خشکسالی سال سختی بود اما خوشبختانه با تمهیداتی که از سوی دستگاه های اجرایی اندیشیده شده بود و همتی که خود آقای عاشوری بخشدار انزلی داشتند در منطقه کمترین تنش را داشتیم.

فرماندار انزلی با بیان اینکه امسال میزان بارندگی ها مطلوب بوده است, تصریح کرد: با این همه پیش بینی های لازم انجام شده و سیاست فرمانداری از ابتدای سال ۹۵ به این صورت بوده که از نزدیک بازدید میدانی صورت گیرد.

صفرنژاد از بازدید حدود ۹ روستای شهرستان خبر داد و یادآور شد: حدود ۷۳ استخر در منطقه وجود دارد که بخشی از آنها لایروبی شده و بخشی از آنها نیز نیازمند بودجه هستند تا در فصل کم آبی بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: خوشبختانه پتانسیل خوبی وجود دارد و بخشدار اشرافیت خوبی روی منطقه دارند.

فرماندار انزلی گفت: برخی مشکلات منطقه در کوتاه مدت رفع می‌شود اما برخی مشکلات نیازمند تخصیص اعتبار است که انشالله در سال ۹۵ در هنگام تخصیص بودجه برنامه ریزی مناسب صورت می گیرد.DSC_0128

صفرنژاد با بیان اینکه برخی مشکلات با حمایت مردم  حل می‌شود تصریح کرد: ۶۴۸ هکتار زمین در بندرانزلی داریم که ۵ هزار و ۲۰ هکتارش برای کشاورزی است.انتظاری که از کشاورزان می‌رود این است که آب بهای خودشان را پرداخت کنند. چون هرقدر این آب بها به موقع پرداخت شود اداره مربوطه هم می‌تواند لایروبی استخرها را سریعتر انجام دهد تا کشاورزان عزیز دچار مشکل نشوند.

وی حُسن بازدیدهای میدانی را از نزدیک لمس کردن مشکلات دانست و اظهار کرد: برخی مشکلات باید سال های پیش حل می‌شدند اما اآنچه که باید صورت می‌گرفت نگرفته است. تلاش ما این است که با همت نماینده محترم , اعضای شورا و مدیران اجرایی انشالله در سال جاری مشکلات کشاورزان حل شود.

با آقای خسته بند رابطهٔ دوستانه‌ای دارم

فرماندار انزلی با اشاره به رابطه حسنه خود با خسته بند نماینده انزلی در مجلس اظهار کرد: خوشبختانه در هر شهرستانی که فرماندار بوده ام رابطه خوبی با نمایندگان آن شهر داشتم چون اعتقاد دارم اگر اختلافی بین نماینده دولت و مردم وجود داشته باشد کسانی که ضرر می‌کنند مردم آن شهر هستند . رابطه من با اقای خسته بند رابطه ای دوستانه بوده و اینگونه نیست که رابطه دوستانه شده باشد.

صفرنژاد افزود: دلیل این مساله که در سال ۹۴ ما کمتر در محافل کنار هم بودیم این است که دستور العملی از وزارت کشور به کلیه استانداران و فرمانداران ابلاغ شده بود.اگرچه می بایست شان نمایندگان را حفظ کنیم اما در معیت نمی‌رفتیم تا شائبه اینکه فرماندار به نفع کاندیدای انتخابات در حال فعالیت است از بین برود.اتفاقا در افتتاح پروژه ها ایشان رعایت حال ما را می‌کرد تا کمتر تهمت ها را بشنویم و حرف و حدیث پیش بیاد و از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم.

فرماندار انزلی با بیان به اینکه قبلا هم گفته بودم که هر کسی انتخاب شود نماینده مردم است یادآور شد: حاشیه پردازان دوست دارند حاشیه سازی کنند ولی فضای ما فضای خوبی است و با هم همکاری داریم و کنار هم هستیم.

DSC_0122صفرنژاد با بیان اینکه گیلان از ظرفیت های بالایی برای توسعه برخوردار است اظهار کرد: به عنوان نیروی وزارت کشور اعتراف می‌کنم که هنوز از تمام ظرفیت های استان استفاده نشده است. گیلان مدیران برجسته و افراد موفقی دارد و باید از این فضا استفاده کنیم.

وی افزود: در انزلی خودم هم معاون نداشتم اما امید داریم در سال ۹۵ از ظرفیت ها استفاده کنیم چون بهانه ها برداشته شده است. به عنوان مثال عید وزیر تعاون به گیلان سفر کرد اما انزلی بهره لازم را نبرد.

نماینده عالی دولت در انزلی به برخی مشکلات انزلی در حوزه وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: همزمان با سفر آقای آخوندی به انزلی مشکلات شهرستان را خدمت ایشان مطرح کردیم از جمله بحث کنار گذر ساحلی که با مشکل اعتباری مواجه است.

صفرنژاد با بیان اینکه می‌بایست راهی برای اتمام پروزه مصلی و پل غازیان پیدا شود, اظهار کرد: در وسع شهرداری انزلی نیست که برای این پل هزینه های میلیاردی متقبل شود از سوی دیگر قطار قرار بود از داخل بندر رد نشود اما با رایزنی های انجام شده قرار شد که داخل بندر عبور نماید.

دستاوردهای سفر آیت الله هاشمی در آینده خودش را نشان می دهد

وی به سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به گیلان اشاره کرد و گفت: قطعا حضور ایشان مفید خواهد بود. علاوه بر آغاز احداث اسکله , ایشان مشکلات تالاب را نیز از نزدیک دادند و قطعا اینها تاثیر گذار است ولی زمان بیشتری لازم است تا دستاورد های این سفر مشخص شود.

فرماندار انزلی در پایان توسعه گردشگری منطقه آزاد انزلی و حضور مسافران در این منطقه را به نفع شهرستان انزلی و استان گیلان ارزیابی کرد.

tel final1

Share