رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان رشت

تغذیه خرس‌های شهرستان رشت از زباله‌های جنگل سراوان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان رشت گفت: تغذیه خرس‌های شهرستان رشت از زباله‌های جنگل سراوان تهدیدی جدی برای زندگی این گونه‌های ارزشمند جانوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا ،رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان رشت گفت: تغذیه خرس‌های شهرستان رشت از زباله‌های جنگل سراوان تهدیدی جدی برای زندگی این گونه‌های ارزشمند جانوری است.

۸۱۳۸۴۶۰۸-۶۰۷۳۴۹۷«اصغر خودکار» با بیان این‌که جمعیت خرس‌ها در جنگل‌های رشت مطلوب است، گفت: با توجه به پیگیری‌ها و حفاظت‌های انجام شده جمعیت این گونه‌های جانوری ارزشمند اصلاً رو به کاهش نیست.

وی خاطرنشان کرد: جنگل سراوان یکی از زیستگاه‌های خرس‌های شهرستان رشت است و چون خرس‌ها همه چیز خوارند حتی از زباله‌های جنگل سراوان نیز تغذیه می‌کنند.

خودکار با اشاره به این‌که وجود زباله‌های بیمارستانی و شیمیایی زندگی خرس‌های شهرستان رشت را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: دیگر گونه‌های جانوری نظیر شغال‌ها که از این زباله‌ها تغذیه می‌کنند نیز در معرض خطر هستند.

رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان رشت تصریح کرد: برخی بیمارستان‌های دولتی گیلان سیستم تصفیه فاضلاب ندارند و شیرابه‌های زباله‌های بیمارستانی خطری جدی برای منابع آبی رشت است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های زیست‌محیطی گیلان فاضلاب‌های شهر صنعتی رشت که به رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب می‌ریزد، این رگ‌های حیاتی استان را رنج می‌دهد.

خودکار تصریح کرد: اخیراً اقدامات خوبی از سوی صاحبان واحدهای صنعتی برای ساخت تصفیه‌خانه‌ها انجام شده است و امید می‌رود که امسال شاهد افزایش انجام چنین اقداماتی باشیم.

وی یادآور شد: هنگام بارندگی میزان شیرابه زباله‌های سراوان افزایش می یابد و این روزها با توجه به بارندگی هایی که داریم میزان ورود حجم الودگی ها از سراوان به رودخانه ها افزایش یافته است.

tel final1

Share