مراسم روز درختکاری در فومن برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با سراسر کشور مراسم روز درختکاری در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه الزهرا گشت شهرستان فومن با حضور معاون فرماندار و روسای ادارات و مهندس حقی رئیس اداره منابع طبیعی برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با سراسر کشور مراسم روز درختکاری در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه الزهرا گشت شهرستان فومن با حضور معاون فرماندار و روسای ادارات و مهندس حقی رئیس اداره منابع طبیعی برگزار شد.

photo_2016-03-06_21-10-45به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,اکبر معتمدی حقی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فومن در این مراس م با اشاره به اهمیت و ارزش منابع طبیعی در زندگیانسان ها اظهار کرد:حفاظت ,احیاء و توسعه جنگل و بهره برداری اصولی از وظایف سازمان منابع طبیعی است.

وی افزود:حفاظت از جنگل بحثی است که مشارکت عامه مردم را طلب می کند.

معتمدی حقی پوشش جنگلی شهرستان فومن را ۵۵هزار هکتار و مرتع شهرستان را ۱۳هزار هکتار خواند و تصریح کرد؛برای حفاظت از این ۵۵ هزار هکتار نیاز به مشارکت و برنامه ریزی و افزایش آگهی و دانش است.

حقی اظهار داشت:جنگلها به سرعت در حال نابودی است و وظایف ما احیاء جنگلهاست.در مناطقی که سرانه منابع طبیعی محدود است برای افزایش این سرانه برای افزایش منابع طبیعی و بحث توسعه و بهره برداری اصولیاز دیگر اهداف است.

وی مهمترین اهمیت جنگل را تولید اکسیژن دانست و گفت: هر هکتار جنگل ۲/۵ تن اکسیژن تولید می کند که این اکسیژن برای ۱۰نفر کافی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فومن از دیگر اهمیت جنگل را حفاظت از آب دانست و گفت: جنگلها می توانند به ماندگاری خاک کمک کنند.

جواد عامر معاون فرماندار فومن در این مراسم درختکاری محیط زیست و جنگل را از نیاز ضروری همگان خواند و اظهار کرد؛از مهمترین اهداف جهان گسترش فضای سبز است.

عامر به الودگیهای کشور چین و شهر پکن اشاره و افزود؛ در این شهر برای رفاه حال شهروندان کپسولهای اکسیژن برای افراد دارای مشکلات تنفسی فراهم است که هر کپسول ۱۶ دلار هزینه می شود.

عامر نیاز یک انسان را روزانه ۳۰ لیتر اکسیژن خواند و تاکید کرد اگر از ظرفیت درختان ما کاسته و جمعیت افزایش یابد دچار معضل می شویم.

Share