گراميداشت روز شهردار بر سر مزار شهردار فقيد رشت عبداله شيرخاني برگزار شد

ثابت قدم :امیدواریم ادامه دهنده راه شهرداران فقید رشت باشیم/اگر برای شهروندان کار نکنیم قطعاً ناسپاسی حق مسلم آنها خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به مناسبت روز شهردار دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار و تعدادی از شهرداران پیشین رشت با حضور در تازه آباد رشت یاد عبدالله شیر خانی شهردار فقید رشت در پیش از انقلاب را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به مناسبت روز شهردار دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار و تعدادی از شهرداران پیشین رشت با حضور در تازه آباد رشت یاد عبدالله شیر خانی شهردار فقید رشت در پیش از انقلاب را گرامی داشتند.

 ۰۲۱۵۹در این مراسم دکتر ثابت قدم شهردار رشت، محمد تقی بحر پیما ، هادی الماسی ، رضا خاکسار‌ ، فلاح و بهمن نعمتی از شهرداران سالهای گذشته کلانشهر رشت نیز حضور داشتند.

 ثابت قدم شهردار رشت در سخنانی ضمن ‌گرامیداشت روز شهردار گفت: به جهت تقدیر و تشکر از شهرداران سال ‌های گذشته رشت این مراسم در کنار یکی از شهرداران فقید رشت برگزار شد و امیدواریم ادامه دهنده راه این عزیزان در شهرداری رشت باشیم .

وی گفت:  روز شهردار به مناسبت شهادت شهید باکری (شهردار ارومیه ) نامگذاری شده  و قاعدتا‌ نشان‌ دهنده ایثار و جان فشانی این شهید در حوزه مدیریت شهری در ایام دفاع مقدس است. شهید باکری شهردار ارومیه روحیه جهاد ی در مدیریت شهری داشت و این پاسداشت در ارتباط با شهادت  نشان دهنده این نکته است که باید مدیریت شهری ما بر مبنای مدیریت جهادی باشد و همان انگیزه و روحیه ایثار و شهادت نیز در حوزه مدیریت شهری ما وجود داشته باشد . لذا به مناسبت این روز و تجلیل از شهرداران سالهای گذشته رشت لازم دیدیم  بر سر مزار شهردار فقید رشت جمع شده تا یاد وی گرامی داشته شود.

ثابت قدم  در خصوص روز شهردار و انتظارات متقابل  شهروندان و شهرداری از همدیگر گفت ‌: ‌تا زمانی که در انجام امور شهری به مردم توجه شود قطعاً شهروندان مشارکت خوبی در انجام پروژه ها داشته و قدر دان خواهند بود اما اگر برایشان کار نکنیم قطعاً ناسپاسی حق مسلم آنها خواهد بود اما امیدواریم به گونه ای کارو فعالیت  کنیم  که شهروندان احساس رضایت داشته و قدر دان باشند.

در ادامه محمد تقی بحر پیما از شهرداران سالهای گذشته شهر رشت نیز در سخنانی ضمن گرامیدا شت یاد عبداله شیرخانی از وی به عنوان خوبان همیشه زنده شهر رشت یاد کرد و گفت : شیرخانی از شهرداران صدیق رشت بود که در تمام ایام خدمت رسیدگی ویژه ای به کارمندان و کارگران شهرداری داشت .  شیر خانی معتقد بود شهردار باید در انجام پروژه های عمرانی و آباد کردن شهر بدهکار باشد تا شهر توسعه یابد.  وی خطاب به حضار به نقل از مرحوم شیر خانی تاکید کرد شما شهردار هم باشید خیلی از کوچه های شهر را ممکن است ندیده باشید.

گفتنی است مرحوم عبداله شیرخانی شهردار فقید رشت در سالهای ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷  شمسی مدیریت شهرداری رشت را بر عهده داشت.

۰۲۱۵۸ ۰۲۱۶۰ ۰۲۱۶۲

tel final1

Share