گفتگوی جالب خبرنگار دیارمیرزا با حجت الاسلام ملکی

اتفاق جالبی که امروز مردم رشت شاهد آن بودند/کودکی که قرآن را به زبان های عربی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی قرائت می کند+تصویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مرتضی ملکی خود را از اهالی یکی از روستاهای شهرستان فومن می نامد و می گوید:فرزندم « محمدحسین ملکی» کلاس چهارم ابتدایی است و زمانی که ساکن قم بودیم به همراه سایر دوستانشان قرائت قرآن به زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی را فرا گرفته است و همچنین با قواعد عربی (صرف و نحو) نیز حدود زیادی آشناست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کودکی ملبس به لباس روحانیت به همراهپدر روحانی خود توجه آن دست از شهروندانی که ظهر امروز در خیابانی شریعتی رشت در حال قدم زدن بودند را به خود جلب می کند.

photo_2016-02-25_17-32-28به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , آنچه که در زیر می آید ماحصل گفتگوی خبرنگار دیارمیرزا با این روحانی است.

مرتضی ملکی خود را از اهالی یکی از روستاهای شهرستان فومن می نامد و می گوید:فرزندم « محمدحسین ملکی» کلاس چهارم ابتدایی است و زمانی که ساکن قم بودیم به همراه سایر دوستانشان قرائت قرآن به زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی را فرا گرفته است و همچنین با قواعد عربی (صرف و نحو) نیز حدود زیادی آشناست.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه در حال حاضر در «شهر ری» سکونت دارد می افزاید: اگر امکاناتی برای بنده فراهم گردد می توانم کودکان پنج ساله را با روزی سه ساعت آموزش در مدت پنج سال تحت پوشش داشته باشم و متعهد می شوم که آنها بتوانند به راحتی به انگلیسی، فرانسه و آلمانی صحبت کنند و حقیقت اسلام را به گوش جهانیان برسانند ولی متأسفانه این امکانات هنوز برای بنده فراهم نشده است و با اجاره نشینی قادر نیستم معارف اسلام را آموزش دهم.

وی ادامه می دهد:برای من شهر و روستا فرقی ندارد و اگر در دل جهنم نیز به بنده جای مناسب بدهند حاضر هستم کار کنم البته برای این کارم نیز کیسه ای ندوخته ام و توقع دنیوی ندارم.

حجت الاسلام ملکی در رابطه با لباس فرزند خود می گوید: پسرم همیشه معمّم بیرون نمی آید و فقط گاهی به صورت نمادین با این لباس در جمع مردم حضور می یابد.

وی در خصوص شرکت در انتخابات نیز گفت: خداوند تبارک و تعالی در مورد انتخابات خطاب به پیامبر (ص) می فرماید « فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» ای پیامبر بشارت به بندگان شایسته من که قول را می شنوند و از آن به نیکی پیروی می کنند بنابراین در امر انتخابات باید بهترین انتخابگر باشیم تا زندگی راحت تر داشته باشیم و امیدواریم همگان به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه شهرهای مختلف از ما برای اجرای برنامه دعوت می کنند اظهار کرد: امروز به عنوان میهمان به شهر رشت آمده ایم.

گفتنی است فرزند این روحانی برای دقایقی کوتاه  یکی از سوره های قرآن را به پنج زبان انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی و فارسی قرائت کرد و به سوالات پدرش که به زبان های مختلف پرسیده می شد به خوبی پاسخ داد.

 

tel final1

Share