در جلگه باران و ارتفاعات بارش برف

ضرورت استفاده از زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مهیار رستگار با اشاره به وضعیت جاده‌های گیلان اظهار کرد: تمام محورهای ارتباطی گیلان تحت تاثیر بارندگی قرار گرفته و سطح جاده‌ها لغزنده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،مهیار رستگار  با اشاره به وضعیت جاده‌های گیلان اظهار کرد: تمام محورهای ارتباطی گیلان تحت تاثیر بارندگی قرار گرفته و سطح جاده‌ها لغزنده است.

HAVA00091_PhotoAوی با بیان اینکه تردد با ترافیک آرام در محورهای گیلان در حال انجام است، افزود: از رانندگان می‌خواهیم در هوای بارانی با احتیاط رانندگی کنند.

فرمانده پلیس راه گیلان ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش برف در محورهای کوهستانی گیلان، به همراه داشتن زنجیرچرخ برای تردد در این محورها به‌ویژه نقاط کوهستانی آستارا‌ـاردبیل و اسالم‌ـ الزامی است.

وی با تأکید بر اینکه بدوم زنجیر چرخ از تردد خودروها در محورهای کوهستانی گیلان جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: در شرایط برفی بدون زنجیر چرخ از تردد خودروها جلوگیری می‌شود.

رستگار رعایت سرعت مطمئنه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص جاده‌های گیلان، هر گونه بی‌احتیاطی در رانندگی حادثه‌آفرین است.

وی رعایت فاصله طولی و بررسی وضعیت سیستم روشنایی خودروها را امری ضروری دانست و یادآور شد: رعایت تمام نکات قوانین رانندگی باید مورد تأکید رانندگان قرار گیرد.

بارش برف و باران در گیلان/ دریا مواج است

مهدی کوثری  با اشاره به وضعیت هوای گیلان اظهار کرد: اکنون آسمان بیشتر نقاط گیلان ابری و همراه با بارندگی است.

وی با بیان اینکه ارتفاعات گیلان و نقاط سردسیر با بارش برف همراه است، افزود: با استقرار سامانه ناپایدار در منطقه، امروز هوای گیلان ابری، مه‌آلود، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر بارش برف است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه فردا هوای گیلان ابری و مه‌آلود همراه با وزش باد است، تصریح کرد: فردا در جلگه باران و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و در برخی ساعات مخلوط برف و باران در جلگه را شاهد خواهیم بود.

کوثری دمای فعلی رشت را یک درجه عنوان کرد و یادآور شد: دمای رشت نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش دارد و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

وی وضعیت دریا برای انجام فعالیت دریانوردی را مواج خواند و خاطرنشان کرد: دریا برای امروز و فردا نامناسب است.

tel final1

Share