در دفتر فرماندار ماسال

تودیع و معارفه رییس بنیاد مسکن شهرستان ماسال برگزار شد/پیشنهاد راه اندازی سایت های متمرکز مسکن در روستاها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه تودیع و معارفه رییس بنیاد مسکن شهرستان ماسال صبح امروز با حضور فرماندار و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در دفتر فرماندار ماسال برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ماسال،جلسه تودیع و معارفه رییس بنیاد مسکن شهرستان ماسال صبح امروز با حضور فرماندار و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در دفتر فرماندار ماسال برگزار شد.

IMG_20160102_093527محمود قاسم نژاد در این جلسه با اشاره به  پیامدهای مثبت این نهاد انقلابی در عمران و آبادانی روستاها، گفت: نمونه بارز این خدمات، استحکام و بهسازی مسکن روستاییان است که منجر به بهبود غیر قابل انکار مسکن روستائیان نسبت به قبل از انقلاب شده است.

وی تغییر نگرش در زمینه  نحوه ساخت و ساز مسکن روستایی را از جمله کارهای بسیار ارزشمند این نهاد انقلابی ارزیابی کرد و خاطر نشان شد: ارتقاء وضعیت رفاهی روستائیان و افزایش درآمد آنان موجبات ماندگاری جمعیت در روستاها و حتی مهاجرت معکوس را فراهم می کند.

فرماندار ماسال با تاکید بر لزوم اتخاذ راهکارهای مناسب اقتصادی مانند تشکیل تعاونی های  روستایی، رونق تولید صنایع دستی و صنعت گردشگری در راستای افزایش درآمد  روستائیان، تصریح کرد: امروزه  روستاها به عنوان منبع بزرگ تولید اقتصادی کشور محسوب می شوند و پدیده ای که امروز این اقتصاد را تهدید می کند تغییر کاربری عرصه ها و اراضی کشاورزی است که باید تمام تلاش خویش را در زمینه حفظ این اراضی به کار بندیم.

قاسم نژاد با اشاره به کاهش منابع آبی در سطح کشور گفت: حفظ  عرصه های کشاورزی به عنوان سرمایه اقتصادی کشور نیازمند اتخاذ برنامه های مناسب در این زمینه است.

وی برنامه ریزی برای راه اندازی سایت های متمرکز مسکن در روستاها را از جمله پیشنهاداتی عنوان کرد که می تواند ضمن حفظ اراضی کشاورزی، زمینه بهبود خدمات رسانی به روستائیان را فراهم کند.

فرماندار ماسال دو پروژه مسکن مهر معلولین و مسکن مهر ۲۰۰ واحدی را از پروژه های نیمه تمام شهرستان در بخش مسکن عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با پی گیری های لازم، شاهد رفع مشکلات و نقایص این پروژه ها باشیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به فرمان تاسیس امام(ره) در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ گفت: تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد انقلابی بعد از انقلاب نشان از درایت حضرت امام(ره) بود که  در راستای حمایت از مستضعفین و محرومین انجام پذیرفت.

مهندس اکبرزاده تهیه و اجرای طرح هادی، پی گیری صدور اسناد روستایی و تفویض وظایف وزارت راه و شهرسازی در شهرهای زیر بیست هزار نفر را از دیگر وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست که به مرور زمان به این نهاد واگذار شد.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، وظیفه بازسازی بافت فرسوده شهری نیز به وظایف این نهاد اضافه شده است، اظهار داشت: این امر نشانگر تعامل خوب این نهاد غیر دولتی با ادارات و سازمان های دولتی است که البته شاه بیت این تعامل مربوط به حوزه  استانداران و فرمانداران بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان مشارکت و همکاری بنیاد مسکن با کمیته امداد و بهزیستی در زمینه ساخت مسکن محرومین را از دیگر اقدامات این نهاد بر شمرد و عنوان کرد: معمولا بر اساس تفاهم نامه  در هر سال حدود ۱۰۰۰ واحد مسکن برای مددجویان ساخته می شد که در سال جاری این رقم به ۲۰۰۰ واحد رسیده است.

اکبرزاده با بیان اینکه شهرستان ماسال در زمینه مسکن مهر خودمالکی جزء شهرستان های پیشرو در استان محسوب می شود، افزود: همین استقبال خوب مردم از مسکن مهر خود مالکی موجب عدم وجود متقاضی کافی برای پروژه مسکن مهر ۲۰۰ واحدی شده است که البته باید از این ظرفیت شهرستان در زمینه های دیگر مانند مسکن محرومان استفاده شود.

وی با اشاره به ابلاغ طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال جاری، گفت: استان گیلان در این زمینه در میان ۲ استان برتر کشور قرار دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن، بازنگری در طرح های هادی و اجرای طرح های هادی در روستاها را از اولویت های پیش روی بنیاد مسکن استان عنوان داشت و اضافه کرد: به دنبال آن هستیم با تعامل صورت گرفته با سازمان گردشگری و حمایت فرمانداران و راه اندازی مسافر کاشانه در روستاهایی که طرح هادی آنها اجرایی شده است، زمینه رونق گردشگری به صورت بوم گردی  فراهم نماییم.

اکبرزاده تسریع در روند صدور سند روستایی را از دیگر دستآوردهای این نهاد دانست و اظهار داشت: با تعاملات خوبی که با اداره کل ثبت اسناد وجود داشت، روند صدور اسناد روستایی پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

در پایان این نشست نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاشها و زحمات سید احمد هاشمیان، صمد رضایی به عنوان رییس جدید بنیاد مسکن شهرستان ماسال معرفی شد.

شایان ذکر است صمد رضایی پیش از این ریاست بنیاد مسکن شهرستان های رودبار و رضوانشهر را در کارنامه خود دارد.

tel final1

Share