در نشست « گردشگری ، برنامه ریزی و توسعه پایدار » عنوان شد

احداث رستوران شیشه ای زیبا در موج شکن انزلی/سعی کرده ایم مشکلات را رفاقتی حل کنیم/آذرپور خبرداد:وقوع اعمال مجرمانه در خانه مسافرهای غیرمجاز

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم انزلی در مورد موج شکن جدید شهرستان عنوان داشت : این موج شکن بزرگترین و قوی ترین موج شکن حاشیه دریای خزر است به طوری که موجب تحیر روس ها شده است و ما قصد داریم که در پیشانی این سازه رستوران شیشه ای تعبیه کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت هفته پژوهش نشست مشترکی میان اداره میراث فرهنگی; صنایع دستی و گردشگری  با شهرداری انزلی با موضوع« گردشگری ، برنامه ریزی و توسعه پایدار » در هتل سفید کنار شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

DSC_0238احداث رستوران شیشه ای زیبا در موج شکن انزلی

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در ابتدا در مورد طرح معضلات و مشکلات جامعه هتل داران عنوان کرد: شما تجربه این شهر هستید و مطمئن باشید که نظرات و سخنان پرمغز شما به ما کمک خواهد .با ایجاد کمیته ای در این خصوص و طرح ایده به شهرداری کمک کنید و بنده هم سعی می کنم ماهی یکبار در جلسات شما شرکت کنم.

حسن خسته بند فراهم ساختن زیرساخت ها را عامل توسعه پایدار شهری دانست و اظهار کرد: می توان با ایجاد زیرساخت مناسب و ارائه خدمات بهتر مسافران را علاقه مند به ماندن در شهر کرده و موجب رونق روزافزون این اقتصاد پاک و بدون دود شویم .

 خسته بند در مورد تامین اعتبار برای لایروبی تالاب انزلی بیان داشت: ماهیان دریای خزر در طول تاریخ برای تخم ریزی به تالاب انزلی می آمدند و دوباره به دریا باز می گشتند که در همین خصوص احیای تالاب علیرغم سختی های موجود و کند بودن روند تامین اعتبار همچنان درحال پاکسازی است.

وی از تخریب دیوار سپاه در پارک ساحلی و احداث پارکینگ طبقاتی درمیدان مادر انزلی خبر داد و گفت: سعی کرده ایم مشکلات را رفاقتی حل کنیم و تا جایی که امکان دارد قانون را خم کنیم نه اینکه آن را بشکنیم زیرا این قوانین برای کمک و بهتر شدن زندگی مردم است.

نماینده مردم انزلی درمجلس شورای اسلامی در مورد موج شکن جدید شهرستان عنوان داشت: این موج شکن بزرگترین و قوی ترین موج شکن حاشیه دریای خزر است به طوری که موجب تحیر روس ها شده است و ما قصد داریم که در پیشانی این سازه رستوران شیشه ای تعبیه کنیم و از بخش خصوصی نیز برای این کار دعوت می کنیم. مطمئنا این رستوران نه تنها یکی از زیباترین اماکن توریستی خواهد شد بلکه کمک شایانی از نظر اقتصادی به شهر خواهد نمود.

آذرپور: وقوع اعمال مجرمانه در خانه مسافرهای غیرمجاز

DSC_0236حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ابتدا با بیان اینکه بندرانزلی به عنوان یکی از قویترین قطب های گردشگری کشور است اظهار داشت: خداوند متعال را شکر می کنم که مسئولین نگاه ویژه ای به مبحث گردشگری پیدا کرده اند زیرا به این امر واقف هستند که صنعت توریست کمک شایانی به اقتصاد کشور می کند.

وی افزود: مقوله امنیت علی الخصوص در بحث گردشگری دریایی بسیار مهم است و گیلان یکی از نقاط امن کشور در جذب توریسم است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به خوش شانسی گیلان تصریح کرد: پیشبینی شده است به دلیل کمبود آب آشامیدنی جنگ های آینده جهان بر سربحران آب باشد و ایران علی الخصوص استان گیلان بسیار خوش شانس بوده اند که از این نعمت الهی بهره مندند.

وی در پایان با انتقاد از وجود خانه مسافرهای غیرمجاز عنوان کرد: حدود ۹۰۰ خانه مسافر در استان گیلان به ثبت رسیده است و این در حالی است که تقریبا ۳ برابر این آمار خانه مسافر غیر مجاز در فعالیت هستند و عمدتا در آنها جرم صورت میگیرد. به طور مثال محل اختفای باند زورگیر شهرستانی در همین خانه مسافر ها بود.


tel final1

Share