امام جمعه انزلی مطرح کرد:

صدور مجوز شکار برای استفاده حداقلی است / از صید پرندگانی مانند قو خودداری کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه انزلی در راستای برخورد دستگاه های نظارتی با آسیب های اجتماعی عنوان کرد: افرادی به دنبال آن هستند که فساد را در جامعه شیوع دهند که امیدوارم با جدیت با اینگونه افراد برخورد شده تا شاهد کمتر شدن این آسیب های اجتماعی باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین خطیب جمعه بندر انزلی در ابتدا با بیان اینکه حفظ محیط زیست از مسائل ضروری کشور است اظهار داشت: متأسفانه کم لطفی و بی توجهی به محیط زیست موجبات نابودی آن را فراهم کرده است که با توجه به شرایط موجود رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست کلی محیط زیست را به دستگاه های ذی ربط ابلاغ نموده اند.

shamsوی با بیام اینکه علی رغم تلاش های نهادهای مربوطه عده ای از محیط زیست سو استفاده می کنند، گفت: لازم است تمامی دستگاه ها همچون منابع طبیعی، آبفا، مراجع قضایی و عموم مردم نسبت به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب محیط زیست فعال باشند و به دست اندرکاران حوزه محیط زیست کمک کنند تا این مهم اجرایی شود. همچنین باید آموزش های لازم جهت حفظ محیط زیست برای عموم مردم انجام شود.
وی در رابطه با شکار بی رویه و ضرورت توجه به حفظ پرندگان رو به انقراض گفت: پرندگانی مانند قو که نماد شهر بندرانزلی است به دلیل عدم آموزش های لازم و شکار رو به انقراض هستند و همچنین هر ساله مجوزهایی برای کسانی که امرار معاش آنها از طریق شکار است صادر می شود که شکارچیان باید آگاه باشند که این مجوز صرفاً جهت شکار حداقلی از پرندگان مجاز است و اینگونه نشود که خدای نکرده ریشه هرچه پرنده در منطقه است  از بین برود.

خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه انزلی بر لزوم برخورد دستگاه های نظارتی با آسیب های اجتماعی عنوان کرد: افرادی به دنبال آن هستند که فساد را در جامعه شیوع دهند که امیدوارم با جدیت با اینگونه افراد برخورد شده تا شاهد کمتر شدن آسیب های اجتماعی باشیم.
وی در راستای فرا رسیدن هفته بسیج بیان کرد: کمتر کسی وجود دارد که از اهمیت و سوابق این نهاد انقلابی بی خبر باشد زیرا باتوجه به اعتقادات و اخلاص نیروی بسیجی این قشر جامعه همواره در بخشهای نظامی ، فرهنگی-آموزشی ، سازندگی و اقتصاد مقاومتی سربلند بوده است و اگر فردی این نهاد را زیر سئوال می برد و ویژگی های نادرستی از آن بیان می کند از روی عناد و لجاجت است.
حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه یکی از وظایف نیروهای بسیج حضور فعال در صحنه است گفت: باید بسیجیان وارد میدان ها شوند تا از نفوذ دشمن در جامعه جلوگیری شود.
وی در راستای خطر نفوذ دشمنان همچون آمریکا و انگلیس خصوصا درفضای پس از برجام بیان کرد: بسیج با دقت و هوشیاری بیشتری برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی و جنگ نرم استکبارجهانی کار کند و فعال تر شود زیرا آمریکا و انگلیس بدسابقه بزرگترین تهدید برای هر کشور آزادی خواه و استقلال یافته هستند.

tel final1

Share