در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد

حاجی پور:شهردار مردم را درباره اهداف اجرای پروژه توجیه کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای اسلامی شهر رشت نبود پارکینگ عمومی در این شهر را یکی از دغدغه‌های مهم عنوان کرد و گفت: برطرف شدن معضل پارکینگ را یکی از نیازهای اساسی شهر رشت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،عضو شورای اسلامی شهر رشت نبود پارکینگ عمومی در این شهر را یکی از دغدغه‌های مهم عنوان کرد و گفت: برطرف شدن معضل پارکینگ را یکی از نیازهای اساسی شهر رشت است.

hajipoor_9204اسماعیل حاجی‌پور  در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر حضور شهردار در صحن شورا و ارائه توضیحات وی را امری مهم دانست و اظهار کرد: این حضور موجب می‌شود تا به دغدغه‌های اعضای شورا پاسخ داده و شبهات برطرف شود.

وی با اشاره به پروژه پیاده راه‌سازی در بافت مرکزی رشت،افزود: برای این پروژه مطالعات ویژه‌ای انجام شده و باید دقت و توجه فراوانی صورت گیرد و شهردار مردم را درباره اهداف اجرای پروژه توجیه کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نارضایتی برخی کسبه از اجرای پروژه پیاده راه‌سازی، گفت: با اجرای این پروژه اتفاق‌های خوبی در شهر رقم می‌خورد.

وی برطرف شدن معضل پارکینگ را یکی از نیازهای اساسی شهر دانست و خاطرنشان کرد: نبود پارکینگ عمومی در شهر رشت یکی از دغدغه‌های مهم بوده و باید شرایط مساعد حضور سرمایه‌گذار برای احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر رشت فراهم شود.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مذکور با ابراز رضایت از اجرای پروژه پیاده راه‌سازی، گفت: احداث پیاده راه فرهنگی نقش موثری در حفظ سلامت شهروندان ایفا می‌کند.

اعضای شورا در اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت مساعدت کنند/در حوزه طرح تفصیلی ایرادهای فراوانی وجود دارد

shirzad_9181فاطمه شیرزاد خواستار ایجاد فضای مناسب برای کودکان،سالمندان و معلولان در پروژه مذکور شد و گفت: اعضای شورا در اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت مساعدت کنند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز خواستار برطرف شدن مشکل فاضلاب خیابان امام خمینی (ره) این شهر شد و گفت: بسیاری از کسبه و مغازه‌داران ساکن در خیابان امام خمینی (ره)، شریعتی و سعدی رشت در زمان بارندگی با آبگرفتگی مواجه می‌شوند.

فرهاد شوقی افزود: در روزهای گذشته بازدیدی از پروژه پیاده راه‌سازی و وضعیت خدمات‌رسانی آن در مناطق صورت‌گرفت که کسبه این مناطق از وضعیت فاضلاب بسیار ناراضی بودند ضمن اینکه در فصل بارندگی مغازه‌های آنها دچار آبگرفتگی می‌شود و از شهردار رشت می‌خواهیم تا برطرف شدن این معضل را در اولویت شهرداری قرار دهد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت با مخاطب قرار دادن شهردار این شهر اظهار کرد: در حوزه طرح تفصیلی ایرادهای فراوانی وجود دارد.

مسعود کاظمی با ابراز گلایه از نحوه اجرای طرح تفصیلی شهر رشت تصریح کرد: در طرح تفصیلی شهر رشت به نیازمندی‌های شهروندان و حوزه شهری و دغدغه‌های اعضای شورا توجه نشده‌است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تفصیلی رشت دست اعضای شورا در حوزه شهری بسته می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شهر رشت در بحث مالی و حقوق پنهان مردم نمود پیدا می‌کند.

شهردار رشت شعار را به عمل تبدیل کند/ شهردار رشت جلوی اقدام‌های غیرقانونی شهردار منطقه ۳ را بگیرد

kargarnia3949_resizeمحمدحسین واثق‌کارگرنیا در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: از شهردار رشت می‌خواهیم همانگونه که در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده در رشت فاصله طبقاتی یکی، دو دهک بالا نسبت به شش یا هفت دهک دیگر در مقایسه با بقیه شهرهای کشور، بسیار زیاد است و باید به فکر دهک‌های پایین شهری باشیم، این شعار را به عمل تبدیل کند.

وی با بیان اینکه شهردار رشت ضمن انجام وظیفه قانونی خود بر عملکرد عوامل زیر مجموعه‌اش نظارت بیشتری داشته‌باشد، افزود: شهردار رشت جلوی اقدام‌های غیرقانونی شهردار منطقه ۳ را درباره پلمب مغازه‌ها بگیرد و مانع از تضییع حقوق کسبه این منطقه شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع پلمب ۳۴ باب مغازه در هفته‌های گذشته به دستور شهردار منطقه ۳، تصریح کرد: از مسئولانی که خارج از مجموعه شهرداری با پیگیری‌های خود شهردار منطقه سه را به ناحق بودن عملش برای پلمب تعداد مذکور مغازه متوجه کردند و مانع از پلمب ناحق دهها مغازه دیگر شدند، قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: در جلسه گذشته خواستار پیگیری جدی موضوع مذکور برابر با مکاتبات انجام شده و رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه سه و اعلام نتیجه هستیم.

واثق‌کارگرنیا به بارندگی‌های اخیر شهر رشت اشاره کرد و افزود: از تلاش پرسنل سخت‌کوش شهرداری و مدیران در جلوگیری از ضرر و زیان بارندگی‌های اخیر در رشت که اگر کنترل نمی‌شد می‌توانست خسارت زیادی به بار آورد تشکر می‌کنیم.

وی با ابراز گلایه از شهردار رشت، تصریح کرد: یکی از مسئولان شهرداری با بنده تماس گرفت و با بغض گفت «پس از اینکه ۴۸ ساعت در زیر باران شدید و داخل آب برای جلوگیری از آبگرفتگی‌های مسیر بودم و هنوز لباس خیس خود را در نیاورده بودم با بنده تماس گرفته شد و گفتند از طریق اتوماسیون اداری فرد دیگری را به عنوان مسئول خدمات شهری منطقه منصوب شده و شما دیگر مسئولیتی ندارید».

عضو شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: آیا با پرسنلی که ۴۸ ساعت مداوم برای برطرف شدن مشکلات تلاش می‌کند به جای قدردانی از او باید اقدام به عزلش از کار کرد.

وی با تصریح بر اینکه در شهرداری رشت هیچ‌گونه ثبات مدیریتی وجود ندارد و حقوق پرسنل با تأخیر پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: آیا می‌توان انتظار داشت که کارکنان صادقانه و وفادار باشند.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه باید حداقل‌ها رعایت شود، گفت: بنده هیچ‌گاه در عزل و نصب‌ها دخالت ندارم و شهردار رشت برابر قانون می‌تواند عزل و نصب کند اما تا چه هنگام قرار است شهرداری ثبات نداشته‌باشد.

وی یادآور شد: انتخاب مدیرانی که هیچ تخصصی در امور شهری و سواد لازم را ندارند و فاقد تجربه کافی هستند از مواردی است که شهردار باید به اعضای شورا پاسخگو باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اظهارات خود را دخالت در کار شهردار ندانست و متذکر شد: این سخنان نباید از طرف برخی افراد خاص مورد هجمه قرار گیرد.

وی با تصریح بر اینکه شهردار رشت باید بگوید با توجه به اینکه شهرداری دارای افراد مجرب و متخصص در امور شهری است چرا از نیروهای بدون تجربه و غیرمتخصص استفاده می‌کند، یادآور شد: جابه‌جایی‌ها و عزل و نصب‌ها چه زمانی قرار است در شهرداری به اتمام برسد و شهر رشت شاهد آرامش و ثبات مدیریتی باشد.
tel final1

Share