سؤال جمعی از تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو

پاسخ یک مرجع تقلید به سؤالی در خصوص کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت الله موسوی اردبیلی گفت: حمایت از تولیدکننده داخلی عقلاً و شرعاً امری لازم و ضروری است اما باید تولیدکنندگان توجه داشته باشند که این حمایت نمی‌تواند بدون قید و شرط و بدون در نظر گرفتن مصالح و حقوق مصرف‌کنندگان صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت: آیت الله موسوی اردبیلی به سؤال جمعی از تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو در خصوص کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی پاسخ داد. متن سؤال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است:۱۵-۶-۲-۱۱۸۴۸index

پرسش:

همانگونه که مستحضرید صنعت و تولید ملی نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد و همچنین تولید ناخالص ملی دارد. با توجه به موفقیات اخیر دولت تدبیر و امید که با حمایت و عنایات مقام معظم رهبری (مذاکرات هسته‌ای و مذاکرات اقتصادی و صنعتی) حاصل گردیده است؛ جای بسی امیدواری جهت ارتقاء و بهبود صنعت و اقتصاد را نیز مهیا نموده است.

در حال حاضر بیش از میلیون ها شغل در اقصی نقاط مختلف کشور در زنجیره تولید کالای ایرانی ایجاد شده که باعث افزایش و رشد در سلامت و کاهش فقر، فساد و فحشاء و سایر آسیب‌های اجتماعی گردد. از آنجائی که همواره در سرلوحه تولیدکنندگان ما این امر قرار گرفته که مصرف‌کننده و مشتری ولی نعمت ما می‌باشند سعی شده در جهت افزایش و رضایتمندی مشتریان قدم برداشته شود. البته تحریم‌های ظالمانه در این چند سال اخیر تا حدودی بر کاهش کیفیت تولیدات داخلی بی‌تأثیر نبوده، در حالی که یقیناً با رهبری و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و مراجع عظام، همت مدیران، متخصصان و اتحاد ملت شریف به رتبه‌های بالاتر خواهیم رسید.

اخیراً بعضی افراد سودجو با حرکات مشکوکی مدیریت شده با ایجاد کمپین‌های ضد تولیدی در فضاهای مجازی تلاش می‌کنند که مانع از خرید و مصرف کالای ایرانی گردند تا از این طریق بتوانند خللی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌‌انداز ایجاد نمایند. حال استفتاء ما از آن مرجع عالیقدر و معزز اینست که آیا جایز است با ایجاد اینگونه کمپین‌ها مانع تولید و پیشرفت مملکت عزیز و خوشحالی بیگانگان شد؟

پاسخ:

حمایت از تولیدکننده داخلی عقلاً و شرعاً امری لازم و ضروری است اما باید تولیدکنندگان توجه داشته باشند که این حمایت نمی‌تواند بدون قید و شرط و بدون در نظر گرفتن مصالح و حقوق مصرف‌کنندگان صورت پذیرد. همان گونه که تولید کننده داخلی حق برخورداری از حمایت را دارد، مصرف‌کنندگان هم دارای حقوقی هستند که باید توسط تولیدکنندگان مراعات شود. اگر ایراداتی که مصرف‌کنندگان به تولیدات داخلی وارد می‌کنند و نسبت به تضییع حقوق خود معترض هستند، ایرادات صحیحی نیست، تولیدکنندگان و مسئولین باید با دلیل و برهان مردم را قانع کنند و اگر اشکالات مردم وارد می‌باشد، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملاً در صدد رفع مشکل برآیند به نحوی که رضایت آنان جلب شود.

مردم ایران در مقاطع مختلف ثابت کرده‌اند که چنانچه با آنان رفتار صحیح و کریمانه صورت بگیرد،‌ آنان نیز با کرامت و بزرگواری مشکلات را تحمل می‌کنند، ‌ولی برخورد همراه با تحمیل و پاسخگو نبودن و مردم را نامحرم فرض کردن، هیچ گاه پاسخ مناسبی از سوی مردم دریافت نکرده است.

البته مردم عزیز نیز باید هوشیاری خود را حفظ کرده و در دام کسانی که نیت خیرخواهانه نداشته و صرفاً به جهت مطامع گروهی، سیاسی و جناحی و یا خدای نکرده به قصد ضربه زدن به استقلال کشور و تحت فشار قرار دادن دولت محترم در شرایط سخت اقتصادی، ‌تحرکاتی انجام می‌دهند، نیفتند و با متانت و آرامش حقوق خود را مطالبه نمایند.

از خداوند منان توفیق روزافزون برای مسئولین محترم جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم را خواستارم.

Share