از گوشه کنار سیاست در گیلان

واکنش شدید خسته بند به حواشی یک افطاری/حضور یک میهمان ناخوانده در گیلان/نسخه شفابخش حکیمی برای بیماری اقتصاد ایران/دفن زباله در تالاب کیاکلایه/واکنش آموزش و پرورش گیلان پس از ابقای فانی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

حضور یک میهمان ناخوانده در گیلان

IMG_20150621_162002-1024x682-1024x682گیلان فردا نوشت: موش بیور یا نوتریا حیوانی است که اصالتا اهل آمریکای جنوبی است . حیوانی که به خاطر پوستش به اروپا آورده شد و از آنجا به آذربایجان و در نهایت پایش به ایران و آستارا هم باز شده است. اکنون تعدادش آنقدر زیاد شده که موجبات نگرانی زیست شناسان شود. چه آنکه این جانور زیبا اما غیربومی علفخوار است و مسلما به یک گیاهی آن هم گیاهان کنار رودخانه علاقه دارد. از این رو تغذیه اش از آن گیاه ممکن است منجر به نابودی آن گونه شود. اگرچه مضراتش از راکون – حیوان روسی و غیربومی جنگل های شمال ایران – خیلی کمتر است اما بنابه نظر زیست شناسان حتما باید تبعات حضور این میهمان ناخوانده در گیلان بررسی شود. حضوری که در حال سرایت به نقاط دیگر جنگل های شمال هست. نوتریا دیروز در آستارا دیده شد امروز در تالش و فردا هم احتمالا در سراسر جنگل های شمال. گفتنی است تعدادی از این جانور پیش از این در جنگل های آذربایجان غربی هم دیده شده بود. اما آیا این حضور خطراتی به همراه ندارد و اگر دارد چگونه می توان از میزان آسیب هایش کاست؟

واکنش شدید خسته بند به حواشی یک افطاری

khaste_0820حسن خسته بند نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ۸دی نیوز با اشاره به حواشی مراسم افطاری رئیس جمهور و صحبتهایی که درخصوص سران فتنه شد، اظهار کرد: آقای کرباسچی انسانی منحرف و آن حرفش نیز انحرافی است و میخواهد طوری جلوه دهد که سران فتنه مظلوم هستند.

وی با بیان اینکه ظلمی که این فتنه گران به نظام، انقلاب، خون شهدا کردند هرگز فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: وقتی ایشان به راحتی میگوید فلانی “سید مظلوم” است، پس حتما مردم را ظالم می داند.

خسته بند همچنین افزود: برخی به دنبال این هستند که فضا را متشنج کرده و وانمود کنند آن افراد طلبکار نظام هستند درحالی که سخت در اشتباهند چراکه سران فتنه بدهکار نظام می باشند.

نماینده مردم انزلی در ادامه تأکید کرد: فتنه گران تا زمانیکه پیش مردم، رهبر انقلاب و جانبازان رسما توبه و عذرخواهی نکنند، ملت هیچ گاه آنان را نخواهد بخشید.

وی با اشاره به سکوت رئیس جمهور در آن میهمانی اذعان داشت: درستش این بود که آقای روحانی صراحتا آنجا موضع می گرفتند زیرا سابقه رئیس جمهور نشان می دهد که جزء کسانی بوده که فتنه را محکوم کرده اند.

خسته بند خاطرنشان کرد: فکر کنم ایشان میخواست رسم مهمان نوازی را به جا آورد ولی لازم بود که آقای روحانی حتما همانجا پاسخ کرباسچی را میداد.

نماینده مردم انزلی در پایان تاکید کرد: اگر در آینده هم رئیس جمهور واکنشی به این قضیه نشان ندهد خود به خود شبهه ایجاد می کند که آقای روحانی نسبت به گذشته تغییر موضع داده و فتنه را محکوم نمی کند.

واکنش آموزش و پرورش گیلان پس از ابقای فانی

عصر دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۷۶ رای موافق ، ۱۶۷رای مخالف و۱۳ رای ممتنع به ادامه کار علی اصغر فانی در وزارت آموزش و پرورش رای دادند.
پس از ابقای فانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان پیام تبریکی صادر کرده است که ادبیات آن در نوع خود جالب توجه می باشد.
در این پیام تبریک که به نام مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان منتشر شده آمده است:اخذ رای اعتماد مجدد حضرتعالی در جلسه استیضاح روز چهارشنبه برگ زرینی بر کتاب تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است . تعلیم و تربیتی که ریشه در آموزه های قرآن عظیم و عترت پیامبر اعظم (ص) دارد و این شجره طیبه با خون هزاران فرهنگی و دانش آموز شکوفا شده و چون امانتی خطیر در دستان توانمند شما است .
این افتخار تدوام خدمت صادقانه که با آراء مجدد ، قاطع و معنا دار نمایندگان فهیم ملت بزرگ ایران ، نصیب آن مقام عالی گردید ، ضمن تثبیت مدیریت ذاتی و اکتسابی شما در اجرای برنامه های توسعه مدار آموزش و پرورش کشور ، فرصتی عزتمندانه برای توسعه کیفی و کمی آموزش و پرورش و همچنین فتح بابی برای ارتقاء منزلت اقتصادی و اجتماعی معلمان شریف و نجیب مملکت اسلامی ایران است.
امید است در پرتو اشارات حکیمانه و راهبردی مقام معظم رهبری و در سایه دولت تدبیر و امید و تفکرات ارزنده ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی و همچنین در دوران جدید مدیریت آن مقام اندیشمند شاهد رشد و اعتلای آموزش و پرورش در ایران اسلامی باشیم .

نسخه شفابخش حکیمی برای بیماری اقتصاد ایران

 عطاالله حکیمی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه کلید در گفتگو با افکارنیوز در خصوص اقتصاد کشور گفته است:

شما در نظر بگیرید که یک بیمار برای مریضی اش به پزشک مراجعه کند. پزشک در فاز اول باید نوع مرض را تشخیص دهد ممکن است این بیمار چند نوع بیماری داشته باشد مثل اقتصاد ما. متاسفانه دردهای اقتصاد یک یا دو مورد نیست که با یک ویزیت سرپایی مشکلات حل شود. بعد از تشخیص بیماری توسط افراد متخصص باید عوامل ایجادکننده هم برای تجویز دارو باید بررسی و شناسایی شوند. در مرحله آخر باید بدن در حالت نرمال قرار بگیرد که تازه ما به نقطه صفر در اقتصاد می رسیم البته این مثال برای تقریب به ذهن می زنم ما درباره ی اقتصاد صحبت می کنیم. ما نیز باید این مراحل را طی کنیم تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی از نقطه صفر برای اقتصاد انجام دهیم.

امروز سوال من به عنوان یک مسلمان ایرانی از تمامی دولت های روی کارآمده این است که با گذشت ۳۶ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی استراتژی اقتصادی ما چیست؟ آیا ما یک کشور با نظام سرمایه داری، کمونیستی و یا اسلامی هستیم؟ به نظر من اقتصاد ما از اسلام بویی نبرده است چرا که ۱۰۰% بانک ها ربوی هستند چه دولتی و چه خصوصی که خدا به داد ما برسد. بنده روی این موضوع مطالعاتی خوبی داشته ام که باید در اقتصاد ایران دست به چه کاری بزنیم تا در نظام اقتصادی کشور و دولت آقای روحانی که هیچ موفقیتی در زمینه اقتصادی نداشته است فرجی شود. متاسفانه من در این دولت حرکتی برای رشد اقتصاد ندیده ام.

وی در خصوص چند نمونه از بیماری های اقتصادی ایران می گوید:

اول) تمام اقتصاد کشور ما رانتی است برای پیدا کردن نقطه سالم در اقتصاد باید چراغ قوه به دست شویم. یکی از بیماری های بزرگ قاچاق است.

دوم)ما آمار داریم بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کالاهای وارداتی قاچاق است سوال من از دولتمردان این است که مگر می شود این کالاها از مبادی غیر رسمی وارد کشور شوند حتما از گمرکات رسمی وارد کشور می شوند. چرا دولت اقدامی برای کنترل و نظارت انجام نمی دهد؟

سوم) بانک ها غیر قابل کنترل شده اند دولت همانند پرونده قاچاق کالا هیچ کنترل و نظارتی روی بانک ها ندارد با این که مدیران عامل بانک ها توسط دولت انتخاب می شوند ولی هیچ اطلاعات ریزی از آنها در دسترس نیست. این بانک ها در نقاطی سرمایه گزاری کرده اند که در راستای منافع کلان اقتصادی کشور نبوده است.

دفن زباله در تالاب کیاکلایه

لنگر نیوز نوشت:تصاویر زیر مربوط به محل دپو زیاله در تالاب کیاکلایه می باشد که توسط یکی از شهروندان به تحریریه لنگرنیوز ارسال شده است که آنگونه که از تصاویر مشخص است شهرداری لنگرود در حال دفن زباله و پرکردن تالاب می باشد.

در این خصوص تاکنون اقدام عملی از سوی محیط زیست لنگرود مشاهده نمی شود و هر روز شاهد دپو بیشتر زباله ها و در نتیجه پر شدن تالاب هستیم، این درحالی است که زمین های کشاورزی بسیاری از تالاب تغذیه می شوند و از سوی دیگر شیرابه های حاصل از زباله های دفن شده وارد سفره های زیر زمینی نیز می شود.

۱-۲۳۴ ۱-۴۱۵

Share