امام جمعه انزلی: در مرحله اجرای توافق دقت نظر کافی شود

امام جمعه انزلی:تلاش تیم مذاکره کننده در سایه دلسوزی رهبر معظم انقلاب به انجام رسیده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: تلاش تیم مذاکره کننده در سایه صداقت ، دلسوزی ، راهنمایی ها و تائیدات رهبر معظم انقلاب بوده و به انجام رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: تلاش تیم مذاکره کننده در سایه صداقت ، دلسوزی ، راهنمایی ها و تائیدات رهبر معظم انقلاب بوده و به انجام رسیده است.---IMG_1016

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین اظهار کرد: اکنون زمان بررسی متون نوشته شده و مداقه در اینکه آیا حق نظام جمهوری اسلامی داده شده و این که لغو همه تحریم ها چگونه باید انجام شود، فرارسیده است.

وی با اشاره به این که طرفین مورد مذاکره ایران قابل اعتماد نیستند، یادآور شد: این فرموده امام خمینی (ره) است که امریکا و انگلیس اگر لا الله الا الله نیز بگویند قابل اعتماد نیستند.

خطیب جمعه انزلی همچنین متذکر شد : قاعده مطلب این است که اگر به یکباره تحریم ها لغو نشوند اهداف میسر نشده است و الان فرصت بررسی چیزهایی که نوشته شده وجود دارد و پس از بررسی ها نیز اگر تمام خطوط قرمز رعایت شده بود باید بر عملکرد طرف مقابل نظارت شود که از اجرای موارد توافق سر باز نزند و در مرحله اجرای توافق دقت نظر کافی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: اصل و اصول این شورا در قانون اساسی است و در کشورهای دیگر نیز نهادهایی وجود دارند که در حفظ و صیانت از حکومت عمل می کنند.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد : شورای نگهبان سه وظیفه اصلی نظارت بر تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی بر اساس اصول دینی ، نظارت بر تمامی انتخابات و تفسیر قانون اساسی و تلاش در رفع ابهامات را به عهده دارد .

وی به تعارض هایی که در طول تاریخ بعد از انقلاب به شوری نگهبان نیز می شود نیز اشاره و خاطر نشان کرد : سعی دشمنان به تضعیف شورای نگهبان است و حتی در زمان امام نیز تعارض ها و اهانت هایی به این نهاد نسبت داده شد که امام به شخصه به شدت با افراد متعارض برخود کردند .

وی متذکر شد: فعالیت این شورا به وی‍ژه در انتخابات که اهمیت آن در حفظ سلامت نظام و تحکیم قوانین نظام بسیار حائز اهمیت است .

امام جمعه شهرستان انزلی در پایان ظهار کرد: شورای نگهبان، نهادی بسیار مهم و تاثیرگذار است و اعضای آن با شرایط خاص انتخاب می شوند که همه عالم و با تقوا هستند و از این رو از ابتدای فعالیت این شورا دشمنان درصدد تضعیف این نهاد بوده اند.

Share