وقتی هدف وسیله را توجیه می کند

همه علیه یک نفر;پشت پرده هجمه های اخیر علیه نماینده رشت چیست؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در شرایطی که سال ۹۴ بنام همدلی و همزبانی نامگذاری شده و تا چند ماه دیگر دو انتخابات مهم را پیش رو داریم اتاق فکر برخی جریان های سیاسی خاص که می دانند نامزدهای مورد وثوق آنها در بین مردم و در بین نظام جایگاهی ندارند , راه میانبری برای خود برگزیده اند و محور فعالیت های سیاسی خود را بر مبنای تخریب چهره ی رقیب بنا نهاده اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چند وقت پیش چند تن از مراجع تقلید به پرسشی درباره انتشار تهمت و توهین نسبت به افراد در رسانه و تخریب وجهه اشخاص پاسخ داده بودند و جملگی اعتقاد داشتند که انتشار اخبار کذب و هجمه علیه افراد گناه و معصیت است و مصداق بارز فعل حرام.
jafarzade015-06-15_21-06-43رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از سخنرانی ها خود نسبت به بی اخلاقی رسانه ای خصوصا در فضای مجازی ابراز گلایه کرده بودند و اظهار داشتند:«این رسانه‌هاى الکترونیکى و اینترنتى متأسفانه موجب شده است که افراد بى‌محابا علیه یکدیگر حرف بزنند، بد بگویند. خود ما مردم، خودمان را مقید کنیم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقید کنیم به قانون»

در همین زمینه سال گذشته شاهد این بودیم که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پروژه مقابله با سایت های خبری غیرمجاز که عمدتا در راستای شایعه پراکنی، دروغ و تهمت و ریختن آبروی افراد فعالیت می کردند را کلید زد و در این بین برخی سایت ها موفق به دریافت مجوز شدند تا زیر سایه نظارت وزارت ارشاد بتوانند به فعالیت خود بر مدار قانون ادامه دهند؟در این مقال سعی نداریم به این موضوع بپردازیم که تا چه اندازه ارشاد توانسته به وظایف خود در راستای رعایت قانون و حاکم شدن اخلاق اسلامی در رسانه ها موفق عمل نماید اما ظاهر امر حکایت از آن دارد که همچنان روند بی اخلاقی ها علیه مسئولان و چهره های سیاسی توسط برخی سایت ها اجاره ای و یک شبه متولد شده ادامه دارد و مسئولان ارشاد نتوانسته اند بخوبی به وظایف خود در این زمینه عمل کنند تا جایی که در استان گیلان شخص استاندار مجبور می شود مستقیما نسبت به دروغ پردازی رسانه نزدیک به نماینده رشت و یک مدیر میانی ورود کند و انتقادی شدید نسبت به حجم تخریب ها علیه دولت داشته باشد.

پشت پرده هجمه های اخیر علیه نماینده رشت چیست؟

در شرایطی که سال ۹۴ بنام همدلی و همزبانی نامگذاری شده و تا چند ماه دیگر دو انتخابات مهم را پیش رو داریم اتاق فکر برخی جریان های سیاسی خاص که می دانند نامزدهای مورد وثوق آنها در بین مردم و در بین نظام جایگاهی ندارند , راه میانبری برای خود برگزیده اند و محور فعالیت های سیاسی خود را بر مبنای تخریب چهره ی رقیب بنا نهاده اند.

تقریبا روزی نیست که توسط رسانه های اجاره شده توسط برخی چهرهای سیاسی معلوم الحال و سایت های زنجیره ای یک شبه متولد شده, خبرهای تخریبی و بدون پشتوانه علیه مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت منتشر نشود.

به راستی در سال انتخابات این همه هجمه علیه یک نماینده ناشی از چه چیزی جز این می تواند باشد که این افراد از ترس رای نیاوردن در انتخابات و عدم اعتماد مردم به آنها به این فکر رسیده اند که به جای اثبات خود به تخریب دیگران بپردازند.
آیا به راستی انتشار خبر دروغین «بی اصل و نسب خواندن منتقدان» توسط نماینده رشت در گرامیداشت ۲۴ خرداد و انتشار زنجیره ای آن چه هدفی جز تخریب برای رسیدن به اهداف سیاسی جناح مورد علاقه شلن می تواند داشته باشد؟از چه زمانی در نظام اسلامی اعتقاد به اخلاق ماکیاولیستی و اثبات این مسئله که «هدف وسیله را توجیه می کند»جایگزین اخلاق اسلامی شده است و مثل آب خوردن علیه دیگران دروغ پردازی می کنیم؟
هم اکنون فایل صوتی این مراسم منتشر شده و در دسترس مردم قرار گرفته و مهندس جعفرزاده در این نشست اظهار کرده است: «به عنوان وکیل مردم دلسوز کشوری هستم که بیش از ۲۳۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده و اجازه نمی دهیم که افراد بی اصل و نسب و بی ریشه بیایند و ادعای حاکمیت در این نظام را داشته باشنداین انقلاب مال شماست برای چه قهر بکنید؟ برای چه بنشینیم؟ برای چه سکوت کنیم؟ نمی توانیم سکوت بکنیم. بهایش را تا الان پرداختیم و آماده ایم که پرداخت کنیم. ما مسئولیم در قبال نسلهای آینده. رفاه، همدلی و دوستی بین همه احزاب و گروه ها بین همه جناح های شناسنامه دار و تکرار می کنم با اصل و نصب و ریشه دار می تواند رمز موفقیت باشد. همه با هم و در کنار هم باشیم و به همدیگر کمک کنیم.این رمز موفقیت است…. ما به این دولت اعتقادی پایبندیم باید همه قرص و محکم بایستندپای این دولت می ایستیم اما نمی گوییم خطا ندارد و خود دولت هم می گوید من معصوم نیستم.قطعا اشکالاتی وجود دارد و این اشکالات را باید با کمک یکدیگر و در کنار هم مرتفع کنیم.»
آیا از این اظهارات می توان برداشت کرد که منتقدان دولت بی اصل و نسب و بی ریشه هستند؟ آیا از خود پرسیده اید که نماینده ای که بارها گلایه خود را در خصوص عملکرد وزارت بهداشت نسبت به تبعیض در حقوق پرستاران مطرح کرده و یکی از جدی ترین منتقدان نسبت به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در دولت قبل و دولت فعلی بوده چگونه می تواند منتقدان دولت را بی ریشه و بی اصل و نسب بنامد؟

از سوی دیگر باید پرسید که آیا برخی افراد در خصوص خطری که انقلاب را همواره تهدید کرده و می کند بی اطلاعند؟ آیا این افراد فراموش کرده اند که تا همین چند سال پیش در دولت احمدی نژاد شاهد ایجاد «جریان انحرافی» بودیم که نیتی جز به حاشیه راندن نیروهای انقلاب و خانه نشین کردن دلسوزان نظام نداشت؟

آیا آنقدر کم حافظه و فراموش کار شده اید که به یاد نمی آورید که چگونه این جریان قصد داشت با برکناری حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات به این وزارت خانه مهم نفوذ کند و اگر حکم حکومتی رهبر انقلاب  و اصرار ایشان بر ادامه کار مصلحی نبود مشخص نبود چه پیش آمد تلخی حاصل می شد؟ آیا خانه نشینی ۱۱ روزه در مخالفت با حکم رهبر انقلاب را فراموش کرده اید؟ آیا با وجود فتنه ها و این دست از مشکلات نباید همواره نگران و دلسوز این نظام برآمده از خون شهدا بود که نکند خدای نکرده به دست نااهلان بیفتد؟photo_2015-06-18_20-49-26

شایان ذکر است فضای تخریبی علیه این نماینده فعال رشت تنها مربوط به سایت های زنجیره ای غیرمجاز و برخی پایگاه های خبری وابسته به چهره های سیاسی مربوط نمی شود بلکه جدیدا در شبکه های اجتماعی نیز برخی افراد با دست مایه قرار دادن برخی اظهارات و تصاویر سعی در تحریف واقعیات دارند که نمونه آخر این دست از تخریب ها انتشار تفاسیر عجیب و غریب از بوسه مهندس جعفرزاده بر دستان آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه و پدر معنوی گیلان است.

آنچه که مشخص است دستبوسی علما به عنوان شاگردان مکتب ائمه اطهار(ع) که عمر خود را وقف ترویج احکام اسلامی کرده اند امری ناپسند نیست. ناپسند و مذموم آن است که لقلقه زبانمان تبعیت از ولایت فقیه باشد اما نماینده ولی فقیه را قبول نداشته باشیم و در موارد متعدد زبانمان به توهین و نفی ایشان باز شود و همزمان خود را پیرو راستین ولایت فقیه نیز بدانیم !

آری …دستبوسی علمای اسلام ناپسند نیست اما مشارکت در فتنه ۸۸ ,دروغ گویی و خبرسازی , افترا و بازی با آبروی مومنین ناپسند و مذموم است.

لزوم برخورد با حرکات تخریبی

در پایان بار دیگر بر این نکته تاکید می نماییم که تخریب چهره افراد بدترین الگو برای فعالیت های سیاسی و انتخاباتی است که همواره مورد نکوهش بزرگان قرار گرفته است واز سوی دیگر این موضوع در سالی که به نام همدلی و همزبانی نامگذاری شده است و وحدت در بین مردم و مسئولان بیش از پیش احساس می شود گناهی نابخشودنی است.
مسئولان فرهنگی استانی و کشوری و نهادهای نظارتی وظیفه دارند نسبت به اینگونه موضوعات برنامه ریزی شده که نیات خیری پشت آنها نیست حساسیت بیشتری داشته باشند و درخصوص آبروی افراد منفعل عمل نکنند.

 
Share