از گوشه کنار سیاست در گیلان:

واکنش نماینده رشت به تحریف سخنانش/توصیف دوران ۸ ساله احمدی‌نژاد از زبان مدیرکل استانداری/پاسخ رییس مجمع تشخیص مصلحت به سوال فرزند شهید گیلانی/رونمایی از سردیس پروفسور سمیعی در رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

اعتصاب کارگران به چوکا رسید

۰۱۲به گزارش رضوان خبر ، صبح امروز تعداد زیادی از کارگران چوکا که حدودا به ۴۰۰ نفر می رسید داخل ساختمان و جلوی درب اصلی کارخانه تجمع نمودند و خواستار تعیین و تکلیف وضعیت حقوق و مطالبات خود شدند.

از دیگر مطالبات این کارگران زحمتکش بازگشت مجدد اضافه کاری ، راه اندازی مجدد کارخانه ، و تجدید قرارداد کاری با کارگران است .

گفتنی است این کارگران حدود دوماه است کا بدون قرارداد و بیمه مشغول به کار می باشند.

مرد ۱۱ ساله برق گیلان بازنشسته می شود

یک منبع گاه در گفتگو با دیارمیرزا از قطعی شدن خداحافظی کریم آزادگان با شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد.

bolbolabadiآزادگان که از ۱۱ سال پیش تاکنون مدیرعاملی شرکت برق منطقه ای استان گیلان را برعهده گرفته با توجه به اینکه بازنشست شده است رسما این سمت را به فرد جدیدی واگذار می نماید.

گفتنی است فردا چهارشنبه با برگزاری یک مراسم تودیع و معارفه داخلی «عظیم بلبل آبادی» معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای گیلان به عنوان سرپرست جدید این شرکت منصوب می شود.

با توجه به رابطه نزدیک آزادگان با چیت چیان وزیر نیرو احتمالا وی به عضویت یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در خواهد آمد.

توصیف دوران ۸ ساله احمدی نژاد از زبان مدیرکل استانداری

علی اکبر پوراوزان مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری گیلان صبح دوشنبه در جشن گرامیداشت سالروز ۲۴ خرداد در سالن ارشاد اسلامی تالش گفت: در دولت های نهم و دهم فضای سیاسی تنگ حاکم بود و احزاب در این دوره ۸ ساله بازیچه و طفیلی بودند.

وی در بیان ویژگی های جامعه در دولت نهم و دهم گفت: جامعه ای که در آن تولید خوابیده بود. کارمندها فقط بخاطر مسایل سیاسی مستأصل شده اند و  بیکاری فزاینده با رشد ۶- درصد اقتصادی وضعیت نابسمانی در کشور بوجود آورده بود.

وی افزود:«من در آن دوره کارشناس و مسئول سیاسی در استانداری بوددم در انتخابات همه را دعوت می کردیم اما چه دعوتی؟ حق نداشتید حرف بزنید. یک زیپ هم به دهنشان می زدیم. سخنی نباید می گفتید. الان که اینجور نیست. فضای فرهنگی کشور هم الی ماشاء الله. جشن برگزار کردن که نبود. مراسم این طوری که اصلا شدنی نبود. اینها تابو بود. واقعا این ۸ واقعا ۸ ساله نظام اسلامی بود؟ در مسایل بین المللی هم جامعه که ادعای اسلامی می کند وقتی می خواهد در سازمان ملل حرف بزند نصف مسئولان کشورها جلسه را ترک می کنند. کجا اسلام چنین وعده ای داده است»

واکنش نماینده رشت به تحریف سخنانش توسط برخی رسانه ها

پس از تحریف و برداشت های نادرست برخی رسانه ها از سخنان غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در جشن گرامیداشت سالروز ۲۴ خرداد ،وی با انتشار یادداشتی در پایگاه اطلاع رسانی شخصی خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
در بخشی از یادداشت وی آمده است:

متاسفانه چهره نفاق مستقر در اتاق فکر تخریب مسئولین هر از چند گاهی با طرح یک موضوع کاملاً خلاف واقع سعی در سیاه نمایی و ترور شخصیت را دارد آنچه مشخص و واضح است نقد و نقادی عامل اصلی رشد و توسعه جامعه است و آنچه مد نظر بود و به کرار مورد تاکید و سرزنش رهبر معظم انقلاب نیز قرارگرفته است پرهیز از نقادی غیر منصفانه آن هم با هدف ترور و تخریب شخصیت هاست.

 بنده در سخنانم متذکر شدم عده ای که فاقد هر گونه شناسنامه ای هستند و در سی و هفت سال گذشته در هیچ عرصه ای نبوده و فاقد هرگونه پرونده انقلابی هستند درصدد ضربه زدن به اصل و اساس انقلاب و نظام هستند و در حال پاشیدن تخم نفاق و تفرقه هستند و منظور آن بود که این عده خاص در لباس منتقد بر خلاف شعار سال رهبر معظم انقلاب حرکت می نمایند و به دنبال تبدیل دو و حتی چند قطبی کردن جامعه هستند تا به خیال خام خود اتحاد و وحدتی در جامعه ایرانی اسلامی بوجود نیاید.

مگر می شود بنده که بعضاً نسبت به عملکرد حتی این دولت و بعنوان مثال در حوزه سلامت و هدفمندی منتقد جدی هستم و مصاحبه ها و مناظره هایم در شبکه های مختلف تلویزیون و رسانه ها و مطبوعات گواه این مدعاست هر نقادی را بی اصل و نسب و بی ریشه بنامم؟

 قطعاً این گونه نبوده و نیست .

 اما تاکید می نمایم عده ای معدود در زمین دشمن توپ زده و عامل تفرقه و نفاق هستند و هدفی بجز ضربه زدن به نظام و انقلاب در لباس دوست ندارند که می بایست شناسایی و به مردم معرفی شوند.

پاسخ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوال فرزند شهید گیلانی

۱۴۳۴۳۹۶۴۰۰۲۸۰_isna-20در دیدار  آیت الله هاشمی رفسنجانی با جمعی از اعضای ستاد برگزاری سالگرد شهادت حجت‌الاسلام افتخاری (نماینده مردم فومن که در سقوط هلی‌کوپتر امداد در سال ۶۹ به شهادت رسید) وی شهید محمدحسین افتخاری را از دوستان دوران سخت مبارزه و از همکاران صدیق در مسؤولیت‌های پس از انقلاب، به خصوص مجلس شورای اسلامی خواند و گفت: از انسان‌های فرهیخته‌ای بود که جانش را در راه رسیدگی به مشکلات مردم، مخصوصاً زلزدگان از دست داد و نمونه‌ای از انسان‌های صبور و مجاهد بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهید افتخاری را با توصیفاتی چون «هم رزم»، «همکار»، «همسنگر» و «هم حزبی دوران پیروزی» انقلاب ستود و گفت: مزد جهاد طولانی خویش را با شهادت گرفت که هم‌نشینی با شهدا در بزم اولیا آرزوی هر انسانی است.

ایشان در پاسخ به اظهار فرزند شهید افتخاری که صبر شما در برابر ناملایمات سیاسی، از کجاست، گفت: ما خاک پای اهل بیت(ع) نمی‌شویم، ولی ببینید که با آنها چگونه رفتار می‌کردند و باید خدا را شکر کنیم که صبر را از مظلومان تاریخ آموخته‌ایم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری مصائب حضرت زهرا(س) و نگاه قرآنی به انسان‌ها، گفت: خداوند در سوره العصر تأکید می‌نماید که اگر چه انسان به خاطر از دست دادن سرمایه عمر هر لحظه در خسران است، اما کسانی که صبر می‌کنند، هیچ وقت ضرر نمی‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبر را باعث وسیله نجات انسان‌ها دانست و گفت: صبر بر تلخی‌هایی که به خاطر گفتن حقیقت متوجه انسان‌ها می‌شود، باعث تکامل روح خواهد شد.

رونمایی از سردیس پروفسور سمیعی در رشت

در راستای تجلیل از مفاخر و مشاهیر شهر رشت مراسم رونمایی از سردیس پرفسور سمیعی با حضور جمعی از اعضای شورای شهر رشت ، بهارمست معاونت خدمات شهری، عبداللهی مدیر عامل سازمان زیباسازی، در زیر تقاطع غیر همسطح شهید باستانی شعار برگزار شد.
ارتفاع این سردیس ۷۵ سانتی متر و عرض آن ۴۵ سانتی متر می باشد همچنین جنس این سردیس برنز و پایه آن با سنگ آنتیک کار شده است.
por2 por3

Share