امام جمعه موقت رشت

بیکاری و ازدواج دو مشکل اساسی جوانان است/خطوط قرمز قابل جابه‌جایی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شفیعی‌زاده با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: مسئولان باید بدانند انسان مومن نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود یک‌بار مذاکره کردیم و دانشمندان هسته‌ای ما را شناسایی و ترور کردند و بر این مبنا خطوط قرمز ما در مذاکرات قابل جابه‌جایی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه رشت با تبریک میلاد با برکت امام زمان (عج) در نیمه شعبان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی انسان در عصر کنونی به‌ویژه در دهه‌های اخیر موضوع فلسفه دین و تاریخ است.

shafiei_0739وی به پیگیری موضوع فلسفه دین و تاریخ بشریت در مراکز علمی و سیاسی دنیا اشاره کرد و گفت: در ایران به موضوع مذکور توجه ویژه‌ دارند و اوج این توجه وقوع انقلاب اسلامی است.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه در فلسفه دین و تاریخ این پرسش مطرح است که فرجام عالم هستی به کجا منتهی می‌شود، تصریح کرد: مهم آن است که روزی دنیا به پایان می‌رسد و سرانجام بشریت مشخص می‌شود.

وی به سه نظریه درباره فرجام تاریخ اشاره کرد و افزود: یک نظریه فرجام و سرانجام بشریت را تاریک و تلخ می‌داند و این موضوع را مادی‌گرایان مطرح می‌کنند.

شفیعی‌زاده با اشاره به نظریه دوم بیان کرد: گروهی می‌گویند هر چه در گذشته، حال و آینده بررسی کردیم نمی‌دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی نظریه سوم را دارای فرجام خوش برای عالم دانست و ادامه داد: نظریه مذکور پایان هستی برای بشریت را بسیار روشن و ایده‌آل بشریت در راستای آنچه خداوند مقرر کرده با ظهور امام زمان (عج) اتفاق می‌افتد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه تمام ادیان توحیدی و ابراهیمی به منجی آخرالزمان اعتقاد دارند، خاطرنشان کرد: با حضور امام عصر (عج) عدل، داد، مساوات و برادری در جامعه حاکم می‌شود اما ادیان ابراهیمی در جزئیات آن با یکدیگر اختلاف دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییر معادلات بین‌المللی در سطح منطقه صورت گرفته است، افزود: در حمله عربستان به یمن تغییراتی صورت گرفته و پس از دو ماه حمله عربستان نیروهای انصارالله در روزهای گذشته دست به‌کار شدند و موشک‌های یمن روانه عربستان شده است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه یمن به سه دلیل تاکنون به عربستان حمله نکرده بود، خاطرنشان کرد: یمن به دنبال خنثی کردن توطئه آل‌سعود بود و مردم دنیا متوجه شدند که یمن کاری به حرمین شریفین ندارد.

وی دومین دلیل اقدام نکردن انصارالله علیه عربستان را یکنواخت کردن شرایط داخلی کشورش دانست و تصریح کرد: از ۲۱ استان یمن تعداد ۲۰ استان در اختیار انصارالله است.

خطیب موقت رشت سومین دلیل حمله نکردن انصارالله را برای مدیریت جامعه جهانی عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از کشورهایی که حمایت خود را به عربستان اعلام کردند اکنون عربستان را در حمله به یمن سرزنش می‌کنند.

وی متذکر شد: اکنون انصارالله فرصت پاسخ به عربستان را پیدا کرده و موشک‌هایی را به طرف عربستان با شیب ملایم ارسال می‌کند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه عربستان درخواست مذاکره با انصارالله یمن را کرده است، خاطرنشان کرد: عربستان برای مذاکره پیش‌شرط اعلام کرد اما انصارالله برای مذاکره با عربستان ۶ پیش‌شرط را مطرح کرده و تاکنون عربستان بخشی از شرایط انصارالله را پذیرفته است.

وی به درخواست مردم ایران از دولت اشاره کرد و گفت: در ۳۶ سال گذشته عربستان نسبت به انقلاب اسلامی بی‌ادبی کرده و هر جا علیه انقلاب اسلامی توطئه‌ای بوده عربستان در آن گروه نقش داشته است و باید مانند حزب‌الله لبنان در مقابل عربستان عمل کنیم و تنبیه شود.

امام جمعه موقت در ادامه به میلاد علی‌اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرد و متذکر شد: جوانان دو مشکل اساسی دارند و مسئولان باید در راستای برطرف شدن آن تلاش کنند.

وی بیکاری و ازدواج جوانان را دو مشکل اساسی جوانان عنوان کرد و خواستار برطرف شدن آن توسط مسئولان شد و در ادامه امنیت و آسایش کشور را مدیون سربازان گمنام دانست و این روز را همزمان با نیمه شعبان به آنها تبریک گفت.

شفیعی‌زاده با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: مسئولان باید بدانند انسان مومن نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود یک‌بار مذاکره کردیم و دانشمندان هسته‌ای ما را شناسایی و ترور کردند و بر این مبنا خطوط قرمز ما در مذاکرات قابل جابه‌جایی نیست.

وی به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تسلیت این ایام، افزود: امام (ره) دین بزرگی بر ملت ایران دارد.

امام جمعه موقت رشت چهار ویژگی امام راحل را از نگاه شهید مطهری برشمرد و تصریح کرد: امام (ره) به هدف خود و مردم اعتقاد و ایمان داشت و راه امام (ره) غیر قابل بازگشت بود.

وی با بیان اینکه کارهای امام (ره) تنها برای خدا بود، خاطرنشان کرد: احیای اسلام و اثبات اینکه حکومت نه شرقی نه غربی قابل انجام است، از خدمات امام راحل بود.

شفیعی‌زاده تحرک‌بخشی به نهضت‌های آزادی‌بخش را از دیگر خدمات امام خمینی (ره) عنوان کرد.

/فارس

Share