مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور مطرح کرد

ایجاد تیمهای واکنش سریع در بنادر/باید در دریای خزر کنترل مانیتورینگ انجام شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قادری گفت: اعتقاد ما بر این است که آبهای تحت حاکمیت ایران اعم از خلیج فارس ، دریای عمان و درصدی از دریای خزر که نیمی از آبهای کل منطقه می باشد ;نباید اعمال حاکمیت ما تنها حضور نظامی باشد و ما خواستار انجام کنترل مانیتورینگ هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در همایش ملی – منطقه ای جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی, مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور اظهار کرد: در کنوانسیونی که درخصوص مقابله با آلودگی زیست محیطی است پنج کشورحاشیه دریای خزر، عضو هستند اما در مورد کنوانسیونی IMG_8276_resize_resizeدیگر ،فقط ایران و روسیه عضو هستند که امیدواریم تمام پنج کشور به این کنوانسیون ملحق شوند.
وی تصریح کرد: آنچه که برای ما مهم است ، استفاده از پتانسیل مردمی است و باید بگویم در راستای اجرای کنوانسیون موظف هستیم توافق نامه ای با ارگانهای داخلی تنظیم کنیم که در همین خصوص در مانور سال گذشته که در بندرانزلی برگزار شد با سازمان محیط زیست تفاهم نامه ای را به امضا رساندیم.
محمدرضا قادری با بیان اینکه تفاهم نامه ای با ترکمنستان امضاء خواهیم کرد اظهار داشت: امروز عصر هیئتی از ترکمنستان به ما ملحق خواهند شد تا توافقی صورت گیرد و همکاری برای رفع مسائل و مشکلات صید و زیست محیطی در شرق دریای خزر انجام پذیرد.
وی در بحث کنترل حاکمیت و مانیتورینگ عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که آبهای تحت حاکمیت ایران اعم از خلیج فارس ، دریای عمان و درصدی از دریای خزر که نیمی از آبهای کل منطقه می باشد ;نباید اعمال حاکمیت ما تنها حضور نظامی باشد و ما خواستار انجام کنترل مانیتورینگ هستیم.
مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور از ایجاد تیمهای واکنش سریع در بنادر خبرداد و تصریح کرد: هدف از ایجاد این تیم ها ، استفاده از پتانسیل های موجود در مجموعه سازمان و استان, بعنوان تیم واکنش سریع در زمان وقوع سوانح است.
محمدرضا قادری در پایان اظهار داشت: خوشبختانه وزارت نفت به خوبی الزامات مبارزه با آلودگی را رعایت می کنند و هم اکنون همکاری و ارتباط خوبی بین سازمان بنادر و وزارت نفت وجود دارد که این همکاری درجهت رسیدن به اهدافمان موثر واقع می شود.

می توانیم در این مانور توان عملیاتی خود را منطقه افزایش دهیم

حسین چراغی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ، در این همایش اظهار داشت: این مانور به عنوان اولین طرح استانی در بنادر شمال مطرح شده و به تصویب سازمان رسیده است.
وی ادامه داد: این طرح به معنی امادگی و رویارویی با حوادث غیرمترقبه و مقابله با آلودگی های نفتی می باشد که با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برگزار می شود.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بندرگاه انزلی منطقه خاصی است تصریح کرد : بندرانزلی به عنوان مبنا در پروتکل شمال و جنوب قلمداد می گردد و این بندرگاه منطقه خاصی تلقی می شود و ما را الزام به اجرای این طرح می نماید.
وی در پایان در خصوص اهداف این مانور گفت: می توانیم در این مانور توان عملیاتی خود را منطقه افزایش دهیم و مهمتر از آن ، مناطق حساس دریایی را شناسایی کرده باشیم و انسجام و هماهنگی بین ارگان ها بوجود آوریم.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share