حق نداریم هزینه سو مدیریتمان را از سفره تاکسیرانان کسر کنیم

انتقاد شدید رسولی از تاکسیرانی شهرداری رشت; این چه طرز مدیریت است؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی ، عضو شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز و در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر رشت، به شدت از عملکرد سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت انتقاد کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی ، عضو شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز و در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر رشت، به شدت از عملکرد سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت انتقاد کرد.
rasooli_0052وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی از شریف ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند ، اظهار داشت: رانندگان تاکسی معتمد مردم بوده و به نحوی حامی نوامیس جامعه هستند. به همین دلیل در شهر ها سازمان تاکسیرانی در راستای تامین منافع و دفاع از حقوق شهروندان و تاکسیداران تاسیس شدند. اما اخیراً برخی از اقدام‌ها در سازمان تاکسیرانی باعث نگرانی شده است.
وی گفت: در اواخر سال گذشته در تعرفه بهای خدمات پیشنهاد شده توسط شهرداری، بابت حق شارژ تاکسی‌های بی‌سیم از سوی سازمان تاکسیرانی مبلغ ۱۳۰ هزار تومان مطرح شد و حین دفاع مطرح نشد که کرایه بی سیم هم از این رانندگان دریافت می شود و این موضوع پس از مطرح شدن در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در جلسه علنی شورا به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان مصوب شد. این در حالی است که علاوه بر این مبلغ، ۵۰ هزار تومان هم به عنوان کرایه یا اقساط بی سیم دریافت می شود. یعنی جمعا ۱۷۰ هزار تومان! در صورتی که بیسیم یک پدیده تکنولوژیک است و با گذشت زمان ارزشش را از دست می دهد و در صورت صحت این مساله تاکسیرانی هزینه تجهیزات مصرفی را از رانندگان می گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: پس از تصویب بهای مذکور تعداد ۱۲۰ نفر از رانندگان تاکسی بی‌سیم با امضای یک متن اعتراض خود را نسبت به مبلغ حق شارژ اعلام کردند. بنده با استعلام‌هایی که از چند شهر بزرگ کشور انجام دادم، حق شارژی که برای رانندگان تاکسی بی‌سیم رشت در نظر گفته شده است، به لحاظ ریالی بسیار بیشتر و گاها چند برابر شهرهای بزرگ کشور است.
وی گفت: سوال اینجاست که ما چه خدماتی در ازای این مبلغ هنگفت به ابن رانندگان ارائه می دهیم؟! بعد از یک سال که از واگذاری تاکسی بیسیم به تاکسیرانی می گذرد، هیچ اقدام رو به رشدی انجام نشده است.
رسولی درباره برخی از بداخلاقی‌ها با رانندگان تاکسی بی‌سیم رشت، با پخش یک فایل صوتی حاوی توهین به یک راننده عنوان کرد: اپراتوری که به این راننده توهین می کند، هنوز توجیه نیست که حقوقش را از همین راننده میگیرد.
وی با بیان اینکه در فقدان برنامه ریزی و ثبات در بهره برداری، هم رانندگان متضرر شده اند و هم تاکسیرانی، تصریح کرد: ذات عملکرد شهرداری در برخی موارد خدماتی است، نه اقتصادی، بنا بر این نباید فشار ناشی از ضعف مدیریت تاکسیرانی و سیستم بهره بردار به رانندگان تحمیل شود.
وی با انتقاد از بهره کشی از رانندگان با این توجیه که تاکسی بیسیم ۱۳۳ سود ده نیست ، عنوان کرد:حق نداریم هزینه سو مدیریتمان را از سفره تاکسیرانان کسر کنیم.
وی تصریح کرد: در حق این افراد اجحاف پیچیده و ریشه‌داری انجام می‌شود که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.
وی افزود: پیشنهاد خود را برای حفظ حقوق این افراد به آقای شهردار ارائه نمودم. بهره برداری از تاکسی بیسیم به یک تعاونی متشکل از ۵۱ درصد سهام شهرداری و ۴۹ درصد افراد ذینفع در ۱۳۳ واگذار شود تا دیگر شاهد چنین آشفتگی‌های نگران‌کننده نباشیم.
رسولی همچنان به موارد متعددی از ضعف تاکسیرانی در مدیریت ۱۳۳ اشاره کرد و گفت: برای مثال اخیرا نامه ای دیدم که در آن پیمانکار تامین اپراتور ۱۳۳ به مدیر عامل سازمان متذکر شده که مدیر تاکسی بیسیم که پرسنل شهرداری بوده و حکم مدیر عامل را دارد، حق ندارد وارد سایت شود! یا مدیر عامل سازمان طی نامه ای به سرپرستی بانک صادرات استان، به علت تغییر محل استقرار سازمان به بلوار چمران، قرارداد تامین خودرو با این بانک را لغو کرده و چندین راننده را بیکار کرده است!!! این چه طرز مدیریت است؟!

عضو شورای اسلامی شهر رشت ، ضمن تشکر از حسن تدبیر شعبانپور، معاون امور عمرانی استاندار و رییس شورای سازمان تاکسیرانی و همچنین میرسیدی، مدیر کل امور شهری استانداری جهت تشکیل فوق العاده جلسه شورای سازمان و رسیدگی این مسائل در روز یکشنبه تقدیر کرد و افزود: البته نمی توان با نگاه احساسی و لحظه‌ای با موضوع مذکور برخورد کرد و می بایست با تصمیمات سازنده و اساسی مشکلات این قشر پرتلاش ریشه یابی و در میان مدت برطرف شود.

Share