از گوشه کنار سیاست در گیلان:

سرلیست انتخاباتی حزب نوبخت در رشت کیست؟/تمام مخالفان و موافقان آقای شهردار/چه کسی جایگزین عضو بازداشتی شورای شهر کلاچای می‌شود؟/پشت صحنه صدور یک بخشنامه از نظر مسوول بسیج دانشگاه آزاد رشت/من اصلاح‌طلب نیستم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
گوشه کنار سیاستدر این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.با ما همراه باشید.

سرلیست انتخاباتی حزب نوبخت در رشت کیست؟
گوشه کنار سیاست«گیلان آنلاین» با اشاره به تمجید دکتر نوبخت از نماینده مردم رشت و نزدیکی به انتخابات مجلس نوشته است:
اسفند ماه پیش رو شاهد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم بود و گروه های مختلف سیاسی از مدت ها قبل در اندیشه فراهم نمودن برنامه و تدارکات لازم جهت پیروزی در این رقابت هستند. یکی از مهمترین گروه های سیاسی حاضر در انتخابات پیش رو حزب آقای رییس جمهور و معاون گیلانی وی دکتر نوبخت است. از مدت ها قبل شنیده شده که حزب اعتدال و توسعه جهت تصاحب اکثریت کرسی های مجلس دهم برنامه جدی دارد.

بدیهی است محمد باقر نوبخت از آن جایی که گیلانی است توجه بیشتری به حوزه های انتخابیه در گیلان و به ویژه رشت دارد و فعالان سیاسی نیز در جستجوی شناسایی گزینه های مورد حمایت توسط نوبخت و حزبش هستند. اما به نظر می رسد سرلیست انتخاباتی حزب نوبخت در رشت از هم اکنون مشخص است و او کسی نیست جز غلامعلی جعفرزاده نماینده فعلی مردم رشت در مجلس که هر از گاهی به تعریف و تمجید از دولت و نوبخت می پردازد.

نوبخت نیز هفته قبل در همایش تجلیل از معلمان در زیباکنار در یک سخنرانی که در آستانه انتخابات بخش هایی از آن شبیه به یک نطق انتخاباتی بود به تعریف و تمجید از غلامعلی جعفرزاده از حامیان دولت حسن روحانی می پردازد و می گوید:  «مهندس جعفرزاده همچون شیری بر روی ویلچر ایستاده تا از منافع گیلانیان در مجلس دفاع کند و باید بگویم چند روز پیش ذکر خیر ایشان با آقای رییس جمهور بود.»

بنابراین با توجه به شواهد و قرائن پیداست که غلامعلی جعفرزاده یکی از گزینه هایی خواهد بود که مورد حمایت همه جانبه نوبخت و دوستانش در استان قرار خواهد گرفت.
چه کسی جایگزین عضو  بازداشتی شورای شهر کلاچای می‌شود؟

احمد شریف که با ۹۶۰رای عضو علی البدل شورای اسلامی شهر کلاچای شده بود بعنوان عضو جدید شورای اسلامی شهر کلاچای می آید.

به گزارش خبرنگار کلاچای نیوز به نقل از منابع آگاه از استانداری گیلان ،  بعد از عزل مرتضی علی عسگری رئیس شورای شهر کلاچای ، احمد شریف که در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ بعنوان عضو علی البدل کسب رای نموده بود ، از هفته آینده عضو جدید شورای اسلامی شهر کلاچای خواهد شد.

احمد شریف با ۹۶۰رای عضو علی البدل شورای اسلامی شهر کلاچای شده بود.

تمام مخالفان و موافقان آقای شهردار

sabet_9650«گیلان فردا»در یادداشتی به بررسی مخالفان و موافقان ثابت قدم شهردار رشت پرداخته ; در بخشی از این یادداشت آمده است:

محمد علی ثابت قدم ، شهردار جوان رشت ، مانند هر مدیر و مقام مسئول دیگری مخالفان و موافقان خودش را دارد. از مخالفان دو آتشه گرفته تا موافقان از جان برکف. هر کس بنابه تحلیل خودش از عملکرد و سابقه شهردار جدید رشت او را قضاوت می کند

مخالفان:طیفی از فعالان سیاسی و اجتماعی را شامل می شود فارغ از جناح بندی های سیاسی. یعنی در این گروه هم می توانید فعال سیاسی اصلاح طلب ببینید و هم فعال سیاسی اصولگرا. این گروه بیشتر به خاطر منافع فردی و گروهی خود با ثابت قدم مخالفت دارد. یا به دنبال گماردن کاندیدای خود بر مسند شهرداری بودند یا با آمدن ثابت قدم به شهرداری موقعیت نزدیکانشان به خطر افتاده است یا منافعشان در پروژه های و طرح های شهرداری تضعیف شده است. یکی از آنان در جمعی گفته بود که برایش مهم نیست که اکثریت شورا به چه کسی رای می دهد و اصولا قائل به اقلیت و اکثریت نیست: «مهم فقط این است که ثابت قدم شهردار نشود» یا فرد دیگری از این گروه که از قضا میانه خوبی هم با آن یکی نداشت بارها اذعان داشته بود که تا وقتی او در این شهر است ثابت قدم شهردار نخواهد شد. حال که ثابت قدم شهردار شده این گروه به هر بهانه ای درصدد گلایه گذاری و انتقاد از وی هستند. روزی تغییرات در بدنه مدیریتی شهرداری را بهانه می کنند و روزی هم به فلان دارایی فلان مقام نزدیک به شهردار بند می کنند. این گروه اصولا مخالف هستند و به هیچ قیمتی حاضر به کمک به شهردار نمی باشند. گروهی که از یکی دو پایگاه خبری بهره مند هستند. پایگاه هایی که اگرچه مخاطبین کمی دارند اما سعی دارند خود را پرمخاطب معرفی کنند. جالب آنکه از سوی بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی هم جدی گرفته می شوند.

منتقدین:گروهی هم هستند که مخالف ثابت قدم محسوب می شوند اما جنس مخالفتشان دلواپسی دائمی و مخالفت به هر قیمت و مخالفت با هر چیزی نیست. مخالفتشان بیشتر جنبه انتقادی دارد و نقدشان به عملکرد ثابت قدم در دوره قبلی شهرداری اش است. این گروه به نام و شخصیت حقیقی ثابت قدم کاری ندارند بلکه شخصیت حقوقی او به عنوان شهردار قبلی را ملاک قضاوت خود قرار می دهند…

طرفداران:طرفداران شهردار خود به دو دسته تقسیم می شوند. اولی اطرافیان و همراهان همیشگی ثابت قدم هستند. آن ها که رفاقت دیرینه با او دارند و همیشه از او حمایت می کنند. دومی اما کسانی هستند که از بودن در کنار ثابت قدم منتفع می شوند.

حامیان:در چند ماه اخیر این گروه بیشترین اعضا را به خود دیده است. با تمام شبهاتی که درباره ثابت قدم وجود داشت – که البته درباره هر فعال سیاسی دیگری در این مملکت هم می تواند وجود داشته باشد- طیف وسیعی از فعالان فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی حول حمایت از ثابت قدم جمع شدند. اما دلیل حمایت این افراد از ثابت قدم نه کیش شخصیتی وی که شعارهایی است که توسط او مطرح شد. حامیان اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی ثابت قدم نه از شخص او که از برنامه هایش حمایت کردند. برنامه هایی مانند کوچک کردن شهرداری ، تکمیل پروژه پیاده راه فرهنگی ، اصلاح سیستم پسماند ، بهبود وضعیت عمرانی شهری و… این حامیان از قضا سرسخت ترین موافقان ثابت قدم هستند به شرط آنکه شهردار از محور برنامه های توسعه گرایانه اش خارج نشود. این دسته از حامیان تا زمانیکه توسعه شهر هدف محوری و مشترکشان با شهردار باشد از او سرسختانه حمایت خواهند کرد اما حمایتشان همراه با نقدهای سازنده هم خواهد بود. نقدهایی که جنبه تخریبی نخواهد داشت و به منظور کمک طرح می شود.

من اصلاح طلب نیستم

یکی از اصلاح طلبان شهرستان املش که چندماهیست مسئولیتی را در شهرستان دارد ظهر امروز اعلام کرد : من اصلاح طلب نیستم.

به گزارش خبرنگار املش ما ، ظهر امروز در جریان افتتاح مصلی املش ، یکی از اصولگرایان شهرستان که این روحانی را مورد خطاب اطلاح طلبی قرار داده بود ، در جواب گفت : من اصلاح طلب نیستم!!!
حال چرایی تغییر موضع ۱۸۰درجه این روحانی اصلاح طلب که در دولت اعتدال حائز سمتی شده ، مورد تعجب همگان خواهد بود .

پشت صحنه صدور یک بخشنامه از نظر مسوول بسیج دانشگاه آزاد رشت
azad-دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه جدید خود که موجب ساماندهی و قانون مند کردن فعالیت‌هایی نظیر تجمع و برگزاری سخنرانی می شود، مصوب نموده که باید با تایید هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشجویان انجام بگیرد، اما بسیج دانشجویی می‌گوید که مطابق قانون موظف است که فقط فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود را با هیات نظارت هماهنگ کند و برای فعالیت‌های سیاسی نیازی به مجوز هیات نظارت ندارد.

در همین زمینه مسول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت گفت: نحوه فعالیت بسیج دانشجویی را قانون مصوب مجلس و آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی معین کرده است. لذا هرگونه بخشنامه ای ازسوی مراکز دانشگاهی ازجمله دانشگاه آزاد باید بر مبنای این دو مصوبه قانونی باشد.

محبتی افزود: در قانون مصوب مجلس تصریح شده است که تقویت و توسعه بسیج دانشجویی توسط نیروی مقاومت بسیج انجام میگیرد. دانشگاه آزاد بر اساس این تصریح قانونی باید هرگونه ایجاد تعامل با بسیج دانشجویی و وضع مقررات جدید را با سازمان مرکزی بسیج دانشجویی که متولی این تشکل است هماهنگ نماید.به مسولان ارشد این دانشگاه به خصوص جناب میرزاده توصیه میکنیم این فضای همدلی و تعاملی که بین بسیج دانشجویی و مجموعه دانشگاه در سطح شهرستان ها برقرار است را باصدور بخشنامه های تامل برانگیز مخدوش نکند.

محبتی در بیان چرایی و پشت صحنه صدور این بخشنامه افزود: شاید آقای هاشمی که به گفته خیلی از زیر دستانش ستون خیمه دانشگاه آزاد می باشد جایگاه تفسیر قانون را برای خود قایل است، شاید این بخشنامه دانشگاه آزاد توسط زیر دستان آقای هاشمی در جهت تکمیل کتاب خاطرات ایشان باشد.

 
Share