در دومین روز اجلاس

بازدید شرکت کنندگان اجلاس اتاقهای بازرگانی از منطقه آزادانزلی ومجتمع بندری کاسپین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فعالین اقتصادی شرکت کننده در پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در دومین روز اجلاس از توانمندیها و پروژه های زیرساختی این منطقه و نمایشگاه فن بازار، بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فعالین اقتصادی شرکت کننده در پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در دومین روز اجلاس از توانمندیها و پروژه های زیرساختی این منطقه و نمایشگاه فن بازار، بازدید کردند.

doc17g89 در دومین روز اجلاس، بازرگانان کشورهای حاشیه دریای خزر از شهرک های صنعتی منطقه آزاد انزلی و واحد صادر کننده نمونه پوشاک کشور دیدار به عمل آورده و با روند اعمال مزایا و معافیتهای قانونی اعمال شده برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران در محدوده منطقه آزاد انزلی آشنا شدند.

از سوی دیگر، دیدار از مجتمع بندری کاسپین که به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر از سوی این سازمان در حال احداث می باشد دیگر پروژه ای بود که مورد توجه فعالان اقتصادی شرکت کننده در اجلاس اتاقهای بازرگانی قرار گرفت. این مجتمع بندری در راستای عملیاتی نمودن کریدور شمال جنوب با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن در سال در یک شیفت کاری، نقش بسزایی در تکمیل حلقه های زیرساختی ترانزیتی دریای خزر ایفا می کند.

شرکت کنندگان پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر از نمایشگاه فن بازار و توانمندیهای منطقه آزاد انزلی که در مجتمع ستاره شمال این منطقه در حال برگزاری است دیدن کردند. این نمایشگاه در ۷۴ غرفه تشکیل شده، که ۵۲ غرفه از محصولات نمونه پارکهای علمی فناوری کشور، ۶ غرفه عرضه کننده صنایع دستی منتخب منطقه آزاد انزلی و ۱۶ غرفه نیز توانمندیهای تولید کنندگان صنعتی فعال در این منطقه را به نمایش گذاشتند.

بازدید از فاز تجارت و امکانات گردشگری و نحوه اجرای طرح کالای همراه مسافر در محدوده فاز تجارت و گردشگری و تسهیلات ارائه شده در طرح ساحلی منطقه، حسن ختام برنامه های روز پایانی شرکت کنندگان این اجلاس بود.

گفتنی است در پایان روز نخست پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، با توجه به اینکه ورزش کشتی از محبوب ترین ورزشهای ساحل نشینان خزر است، شرکت کنندگان به تماشای مسابقات کشتی گیله مردی منطقه آزاد انزلی که در مجموعه ورزشهای ساحلی “سیروس قایقران” این منطقه در حال برگزاری است نشستند.

پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای با میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی در روزهای نهم و دهم اردیبهشت ماه با حضور ۴۰۰ فعال اقتصادی کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و کشور مدعو تاجیکستان، به منظور توسعه همکاریهای بازرگانان حوزه خزر با محوریت این منطقه برگزار شد.
mra01z1u

Share